12
Jul
13

Kitap Okuma Oyunu

CIMG0079Bir blogta şöyle bir kitap okuma oyunu çağrısı varmış. Çok hoşuma gitti, katılayım dedim. Oyunun kurallarına linten bakabilirsiniz.  Kısaca önümüzdeki üç ay (9 Temmuz – 9 Ekim) önceden belirlenmiş kategorilere uyacak kitaplar okuyup, puan toplamaya çalışıyoruz ve kitapların en az 200 sayfa olması gerekiyor. Hangi kategoriye hangi kitabı saydıracağım konusu netleştikçe aşağıdaki listeyi güncelleyeceğim.

Kategoriler şöyle:

5 puan: Yukarıdaki kuralların hepsini boşverip canının istediği herhangi bir kitabı okuyanlara.

Parfümün Dansı – Tom Robbins (Bitti)

5 puan: Genel kural en az 200 sayfalık kitap okumak olsa da 150 sayfadan kısa bir kitap okuyanlara.

Carmilla – Joseph Sheridan Le Fanu. Dracula’dan 25 yıl önce yazıldığı halde sanırım hak ettiği popüleriteye ulaşamamış, kadınlara saldıran bir dişi vampirin hikayesi. Oldukça güzel, tavsiye ederim. (Bitti)

10 puan: Okuduğu kitabın adında bir renk olanlara.

10 puan: Bir serinin ilk kitabı dışındaki bir kitabını okuyanlara.

 Yerdeniz serisinden devam edebilirim sanırım.

15 puan: Kendisi dışında herkesin o kitabı okuduğunu düşünüp sonunda o kitabı kendisi de okuyanlara.

Cesur Yeni Dünya – Aldous Huxley (Bitti)

15 puan: Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.

Bülbülü öldürmek – Harper Lee (Bitti)

20 puan: Esas mesleği yazarlık olmayan bir kişinin yazdığı bir kitabı okuyanlara.

20 puan: Türü kurgu olmayan bir kitap okuyanlara.

90’larda Türkiye’de Feminizm (Bitti)

20 puan: Hiç görmediği bir ülkede olayların geçtiği bir kitap okuyanlara.

Deniz Feneri – Virginia Woolf (Bitti)

25 puan: 400 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.

Kızıl Darı Tarlaları – Mo Yan (Bitti)

25 puan: Romanın yazarı veya karakterlerinden birinin adı veya soyadı kendisininkiyle aynı olan bir kitap okuyanlara.

İşte bu kategori benim için güme gidiyor. Böyle bir yazar ya da kitap bulabileceğimi sanmıyorum. İsimden zaten hiç umudum yok da en azından soyadı Keskin olan bir karakter içeren iyi bir roman biliyorsanız haber verin.

30 puan: Kendi doğum yılında doğan veya ölen bir yazar tarafından yazılmış bir kitap okuyanlara.

Bu kategoride de biraz zorlanacağım gibi. 88’de ölen yazarların listesine bir göz attım da pek gözüm tutmadı. Sırf kategoriyi doldurmak için normalde okumayacağım bir kitaba vakit ayırmak istemiyorum, bu nedenler 88’de doğan ya da ölen okumaya değer bir yazar biliyorsanız önerilerinize açığım.

Oyuna katılmak isteyen, kuralları incelemek isteyen ve yukarıdaki minik linki görmeyenler için tekrar paylaşayım: http://pinucciasbooks.blogspot.com/2013/07/2013-yaznda-hem-okuyalm-hem-eglenelim-mi.html

Buna benzer başka okuma oyunlarının nasıl yapılabileceği üzerine düşünmeye başladım da. Eğlenceden çok edebiyat kültürünü geliştirmeye ve ufuk açmaya yönelik bir şekilde yapılabilir. Mesela her kıtadan daha önce hiç okumadığın bir yazarı okumak, yazarların kadın-erkek oranını eşit tutmaya çalışmak, 30 yaşın altındaki yazarlara da şans vermek vs. Sürekli Batılı, orta yaşlı erkekleri okuyoruz ve sonra biz de Batılı, orta yaşlı bir erkek gibi düşünmeye başlıyoruz. “Kendi doğum yılında doğan ya da ölen bir yazar” kategorisi için 88 doğumlu bir yazarı okumayı aklımın ucundan bile geçirmediğimi fark ettim ve sonra kendimden utandım. Ya ben nasıl kendi yaşıtım bir kadının yayımlanmış ve beğeni kazanmış kitabını merak bile etmem? Bak orta yaşlı, Batılı bir erkeğe dönüşmüşüm bile.

Son edit:

Oyunu sürenin bitimine 14 gün kalan 105 puanla bitiriyorum. Araya bir kitap daha sıkıştırabilirdim ama şu sıralar okumak istediklerim hep kategorilere uymayan kitaplar. Pek iyi bir performans göstermedim ve zaten okumayı düşündüğüm kitapları kategorilere uydurarak okumaya devam ettiğim için oyun normalde okumayacağım güzel bir kitap keşfetmemi sağlayamadı. Yine de eğlenceliydi.


8 Responses to “Kitap Okuma Oyunu”


  1. July 12, 2013 at 7:32 pm

    Etkinliğe katıldığınız için teşekkürler. Soyadınız Keskin ise soyadı Sharp olan hatta azıcık da esneterek Sharpe olan yazarlara da bakabilirsiniz mesela. Yaratıcılığı teşvik ediyorum yani :) Yasaklanmış romanlarda ben de Cesur Yeni Dünya’yı okuyacağım. Cesur Yeni Dünya’yı tercih ettiğinize göre bilim kurguya uzak durmuyorsunuz. Bu da demek oluyor ki 1988 yılında ölen bilim kurgu ustası Robert Heinlein kitapları veya son dönemin yeni distopya furyası Insurgent serisinin yazarı olan 1988 doğumlu Veronica Roth’un Uyumsuz kitabı ilginizi çekebilir. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    • July 12, 2013 at 7:44 pm

      oo çok iyi oldu bu yardımlar:) sharp konusunda sweetleaf de çok güzel bir tüyo vermişti, becky sharp isimli karakteri içeren vanity fair çok güzel bir kitaba benziyor ama biraz fazla uzun.

  2. July 14, 2013 at 6:31 pm

    diana wynne jones’un charmed life kitabında da mrs. sharp diye bir karakter vardı. (howl’s moving castle’ında yazarı ve kitapları bayağı eğlenceli:) )

  3. 5 Sweet Leaf
    July 15, 2013 at 8:48 pm

    Eheh son paragrafı çok sevdim yazıda :)

  4. August 6, 2013 at 8:21 pm

    Bende 88 doğumlu olduğu için bir tek Uyumsuz kitabının yazarı, Veronica Roth’u bulabildim. Fantastik sever misiniz bilmiyorum ama benim için çok iyi oldu, cidden umutsuzdum (:


Leave a comment


Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 284 other subscribers

blog istatistikleri

  • 666,114 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum