22
May
09

animelerde geçen japonca san, kun, chan ünvanları

anime izleyicisinin ilk merak etmeye başladığı ve ilk öğrendiği şey isimlerin sonlarına getirilen ünvan eklerinin anlamlarıdır. animangacı kişi hemmen bu eklerin kullanımını öğrenir ve yalan yanlış, alakalı alakasız, her fırsatta kullanmaya başlar (bkz: içten-chan) (bkz: özentilik)

konu mankenleri: naruto-kun, sakura-chan, sasuke-kun, kakashi-sensei

konu mankenleri: naruto-kun, sakura-chan, sasuke-kun, kakashi-sensei

ben wikipedia‘dan öğrendim kullanımlarını ama insanların çoğu anime izleye izleye bu eklerin nasıl kullanıldığı hakkında fikir sahibi oluyor ve çoğu zaman da yanlış fikirlere sahip oluyor. ben de bu kafa karışıklığını engellemek için olmayan japoncamla japonca dersi vereyim dedim.

bu eklere ingilizce’de honorific deniliyor. bilinmesi gereken ilk kural bu eklerin için cinsiyet farkı gözetilmediği, yani her bir ek hem kadın hem erkek için kullanılabilir. animelerde hep erkeklere -kun kızlara -chan denildiğini duyduğumuz için insanlarda erkeklere asla -chan denilmez gibi bir fikir uyanabilir ama bu doğru değil.

anladığım kadarıyla japonca’da bu saygı, sevgi eklerinin kullanılması kadar kullanılmaması da iki kişi arasındaki ilişkinin yakınlık derecesine dair çok şey anlatıyor. wikipedia’nın dediğine göre bu eklerin kullanılmaması aşırı samimiyet ve yakınlık belirtirmiş ve ek kullanmama lüksü yalnızca çok yakın arkadaşlar, sevgililer ve aile üyeleri için geçerliymiş -bunun dışında kullanımın ihmal edilmesi laubalilik oluyor sanırım.

gelelim eklerin anlamlarına:

chan: türkçe’deki -cik eki gibi bir şey (bkz: içtencik). aşırı sevimlilik belirtiyor, kullanan kişinin chan diye hitap ettiği kişiyi şirin bulduğu anlamına geliyor. (bu noktada aklımıza naruto’nun sakura-chan deyişi, hatta “saakura-çiaaan” deyişi gelsin.) genellikle küçük çocuklara, genç kızlara, sevimli hayvanlara, bir kişinin sevgilisine ve çok yakın arkadaşına hitaben kullanılabiliyor. normalde kişiler kendi isimlerine ünvan ekleri takamamasa da bazı dejenere japon kızları (death note’daki misa misa gibi) kendi isimlerine çocuksuluk ya da şımarıklık olsun diye chan ekleyebiliyorlarmış. (tekrar bkz: içten-chan)

kun: şirket gibi hiyerarşik ortamlarda üstler astlarına kun diye hitap ederlermiş. bunun dışında genellikle erkek çocuklarına kun denirmiş ya da kızlar çok yakından tanıdıkları veya duygusal olarak çok yakın hissettikleri erkeklere kun derlermiş. (burada da sakura’nın sasuke’ye daima sasuke-kun demesi ama naruto’ya asla kun dememesi aklımıza gelsin.)

san: bey-hanım, bay-bayan, mr.-mrs.-miss, sayın vb. gibi bir saygı eki. yanlızca özel isimlerin sonuna eklenmesi gerekmezmiş, mesleklerin sonuna da getirilebilirmiş. bkz: bakkal efendi, hoca hanım, hatta hocaanım :) ayrıca animelerde (mesela fullmetal alchemist’te) sıkça duyduğumuz gibi abilere onii-san, ablalara onee-san diye hitap ediliyor. (naruto’da lee’nin sakura’ya sakura-san demesi miss sakura demesi gibi bir şey oluyor.)

sama: ekstra saygı eki. san’ın katmerlenmişi gibi bir şey. resmi durumlarda bir insan üstüne ya da çok saygı ve hayranlık beslediği birine sama ekiyle hitap edebilirmiş. (yine naruto’dan bir bakınız: ses köyünün ninjalarının orochimaru’ya orochimaru-sama demesi ya da konoha köyünün liderlerine hokage-sama denmesi.)

sensei: hoca demek. söz konusu insan ninja hocası da olabilir, okul öğretmeni de olabilir, profesör de olabilir. hatta üstat demek daha doğru çünkü sensei denilen kişinin illa bir şey öğretmesi gerekmiyor doktorlara, sanatçılara, manga çizerlerine de sensei denilirmiş. wikipedia “otorite figürleri” diye genelleme yapmış. bu durumda hoca, üstat ve usta en doğru çeviriler sanırım. (kakashi-sensei kakashi usta diye mi çevrilir? püff hiç güzel olmadı, çevrilmesin daha iyi.)

daha başka ekler de var ama onları animelerde pek duymadığımdan yazmıyorum.

edit!

gelen yorumlar doğrultusunda listeyi genişletmeye karar verdim =)

senpai: ast-üst ilişkisi belirten ünvan. latin harfleri ile yazılırken sempai diye de geçebiliyor. örgütsel yapısı bulunan ortamlarda daha eski ve deneyimli olanlar senpai oluyor ve sonradan gelenlerin onlara isimlerinin sonuna senpai ekini getirerek hitap etmesi gerekiyor. İş yeri, şirket gibi yerlerin yanısıra karate okulu ya da normal okullarda da bu geçerli. yalnızca bir sınıf üstü bile olsa çok samimi olmadıkları sürece okul arkadaşlarına senpai ekiyle hitap etmeleri gerekiyor. hatta üniversitelerde bile aynı şey söz konusu! üniversitede geçen bir anime olan genshiken’de insanların cep telefonuna bile birbirlerini adının sonuna senpai eki getirerek kaydettiklerini gördüm, yuh dedim.

kohai: kohai de senpai’nin tersi oluyor. biri sizin senpai’nizse sizde onun kohai’si oluyorsunuz, sizin ona saygı göstermeniz onun da size deneyimleri sayesinde yardımcı olması beklenir. bana öyle geliyorki konuşma sırasında hohai ek olarak pek kullanılmıyor, onun yerine senpailer kohailerine diğer saygı eklerinden uygun olan bir tanesini (mesela kun ya da san) kullanıyorlar.

dono: saygı seviyesi olarak san ile sama arasında bir yerde bulunuyormuş zamanında ama artık kullanımdan kalkmış. tarihsel animelerde geçer. efendi/hanımefendi gibi bir anlamı var. örneğin 1870’lerde geçen rurouni kenshin’de kenshin, kaoru’ya karşı çok kullanır bu eki.


43 Responses to “animelerde geçen japonca san, kun, chan ünvanları”


  1. 1 Wes
    July 16, 2009 at 9:24 pm

    Okurken aklıma bişey takıldı.Death note da L’in Yagami’ye Raito-kun demesini açıklamaya kalkarsak yukarıda bahsettiğin 3 açıklamaya da uymuyor ama değil mi?yani L açıkça kız değil Yagami erkek çocuk değil ve aralarında bir ast-üst durumu yok bence çünkü yagami gönüllü olarak yardım etmekte..
    Bazen gerçek anlamda kitleniyorum ince düşününce:)en iyisi kasmamak heralde…

    • March 2, 2016 at 5:45 pm

      Yagami Raito….. ilk olarak soyad sölenir sonra ad bildiğimce. soy adlara da -kun getirilmez ki? :)

  2. 3 içten
    July 16, 2009 at 9:54 pm

    alt üst durumu var bence çünkü raito yaş olarak L’den küçük. öte yandan gönüllü çalışsa da mevki olarak L’in altında. ama şimdi sen böyle diyince ben de pek emin olamadım.

    • 4 Otaku(maybe)
      July 29, 2015 at 12:15 am

      sorun şu ki L ile Yagami aynı yaştalar :(

      • 5 Issiz098
        June 24, 2016 at 2:15 am

        Hayir L lightan 7 yas buyuk

      • 6 Anonymous
        July 24, 2016 at 3:54 pm

        Light cinsellik dergilerin bakarken L 17mdeyken ben de böyleydim dedi. L Light ile olmadan da 1 üni okumuş olsa tahminimce 5-6 yaş büyük

  3. July 17, 2009 at 4:04 am

    senpai meselesine de aslında değinebilirdiniz… saygı eklerinden sayılabilir nede olsa.

  4. 8 Wes
    July 19, 2009 at 11:46 pm

    işin aslı bu yazını ilk okuduğumda benimde kafamda soru işareti kalmamıştı…ikinci okuduğumda işler değişti:)

    yeni soru:

    L devamlı olarak Yagami’nin Kira olduğundan emindi fakat ispatlayamıyordu.Öleceğini anladığı zamanlarda çatıda Yagami ile yağmurda ıslandıktan sonra Yagami’nin ayaklarını kurulamıştı.
    Bunun açıklamasını arkadaş olmaları şeklinde söylemişti ama L’in Yagami’yi(Kira’yı) arkadaş olarak göremeyecek kadar iki zıt karakter olduğunu biliyoruz.Yaptığı bu hareket “Madem alt edemiyorum seni o halde sana saygı gösteriyorum.” mu acaba diyorum….

    • 9 içten
      July 20, 2009 at 12:19 am

      hayır bi kere ben L’in Light’ı alt edemediğini düşünmüyorum çünkü başından beri L’in amacı hayatta kalmak değil Kira’nın durdurulmasıydı. zaten hep daha zekice hamleler yapan L’di Light yalnızca şanslıydı. Rem Misa’ya aşık olmasaydı Light sıçmıştı. L zaten Light’ın ilk arkadaşı olduğunu söylememiş miydi? ya açıkçası ben o sahnelerde izleyiciyi dumura uğratmak dışında bir anlam ve amaç olduğunu düşünmüyorum:D sen ne diyorsun?

      • June 23, 2011 at 3:55 pm

        2009’da yazılan bir mesaj olsa da cevap yazmadan duramıyorum :D Light şanslı değildi,ikisi de çok zekice hamleler yaptı ve misa karışmasaydı tam tersine her şey daha iyiye gidecekti.O zaman Light tek bir deftere sahip olacaktı ve kendi kendini yakalamaya çalışacaktı bu nedenle yakalanması çok daha zor olacaktı.Ama misa devreye girip salaklıklar yapınca 2 defter de başkalarına gitti,sonra remin defteri çıktı ortaya 3 defter oldu,sonra spk sahte defterler hazırladı felan misa girdi gireli her şeyi batırdı yani :D Ama Light’ın yaptığı en kötü iş ilk başka televizyondaki adamı öldürmesi oldu :D

        • June 23, 2011 at 5:47 pm

          teeeeee 2009dan kalma gerçekten inanılmaz geldi şimdi O.o 2 sene önceki cevabımın son kısmına artık katılmıyorum: o ayak kurulama sahnesi kadınlara yönelik fanservice:)

          • 12 Misa Hater
            January 17, 2012 at 8:13 pm

            Merhaba. Buna ben de bir cevap vermek istiyorum. Olaya bambaşka bir açıdan yaklaşıyorum. Ben DN’ya mangasından başladım ve hiç pişman olmadım. Animesi kısacık bişey, halbuki mangasında aklınızda soru işareti bile kalmıyor (tabii İngilizcesini okursanız). Mangasında en aptallarından bile en akıllıca sözleri duymak mümkündü. Artı animenin yapımcısı Madhouse. Hellsing’i izlemeyen olmamıştır, neden 13 bölümde bitti? Çünkü mangasına sadık değildi. Yapımcısını hatırlayın, Gonzo; DN’nunkiyse Madhouse. Madhouse’ın Gonzo’dan daha kötü olduğunu düşünüyorum. Mangaya asıl sadık kalmayan Madhouse’tır. Ayak kurulama sahnesi de aynı şekildeydi. Eru ve Raito’nun arasındaki ilişkiye izleyici bir kanaat getirememiştir. Aslında bence aralarındaki arkadaşlıktı, ama Madhouse bunu hep yaoi olarak vermeye çalıştı. Çünkü Tsugumi Ohba’nın kimliğini gerçek hayatta bilmiyoruz. Bence kendisi gay. Hadi gay olmasın diyelim, yaoi zaten anime kültüründe olan bir şeydir ve ikisinin arasındaki bu ilişki gayet normal. Ohba’nın gay olduğuna dair başka teorilerim de var, ama ona girersek çıkamayız. :D

            Birbirini alt etme konusuna gelince, ben de Raito’nun şanslı olduğunu düşünüyorum. Eru her şeyi kendisi çözdü. Halefi Near da aynı şekilde. Kimse bana Near Eru’yu taklit ediyodu demesin. Bunu da çürütücek iddialarım hazır. :D

            • 13 D
              January 27, 2016 at 4:08 pm

              Ve 2016 mu hahahaha falan da near defteri bir süreliğine taşıyan o adamı şans eseri televizyondan gördü yani aslında L ondan daha çok akıllı ve mantıklı olmasına rağmen şanssızdı yani demek istediğim near daha az şanslı olsa kirayı hiç bulamazdı belkide de iş buraya kadar nasıl geldi. Ayrıca, demek o yüzden google görsellerde hep Light ve Ryuzakinin yaoi alakalı resimleri vardi
              2009 dan 2016 ya vay

      • 14 Selin_ozge
        August 5, 2016 at 11:57 pm

        Lanet olsun gerçekten 2009 da yapılan yorumu okuyunca ağladım ben büyük bir L hayranıyım ve şu an tabletin üstüne bir damla yaş düştü kendimi yeni nesil bir Otaku olarak çok cahil görüyorum

  5. 15 Wes
    July 20, 2009 at 10:42 am

    Açıkçası japon kültürünü çok iyi tanımamakla beraber karşılıklı saygının bu kadar yüksek olduğu toplumda böyle bi hareketin olmasını doğal karşılıyorum.Adamlar düşmanlarına dahi saygı duymayı daha bebekken öğreniyorlar.
    Babam geçen yaz japonya’ya gitti.Elinde bi hediyeyle geldi.İçinden bi not çıktı:”WAGANSE=your smile makes all people happy,bringing peace and harmony to the world”.Fazla söze gerek yok bu insanlar bizim anlayamayacağımız kadar nazikler,ve her türlü davranışlarının bi sebebi var bence ve L konusunda bu düşünceye bu yüzden kapıldım ve arkadaşı olma konusunda ise Light’ı dumura uğratarak tepkisini ölçmek istediğini düşünüyorum.

    • 16 içten
      July 20, 2009 at 10:56 am

      hmm evet aslında Light’ın kafasını ve duygularını karışırmak için yapmış olabilir. daha önce Light’ı kızdırıp gaza getirerek açık vermesini sağlamıştı. fakat Light hırs ve kibir gibi insani duygulara sahip olsa da sevgi ve vicdan gibi duygulara sahip değil, planın orda ters teptiğini düşünebiliriz. yani bu da güzel bir yorum bence.

  6. 17 aydi şeker
    August 31, 2009 at 2:21 am

    bir saat kadar önce bundan bahsediyorduk ve bende bununla ilgili bir araştırma yapmayı düşünüyordum. iyi oldu bu yazı heheh
    bleach’te de orihime ichigo’ya ichigo-kun der hep. ama başka kimse kimseye demez. neden diye merak ediyordum gayet anlamama yardımcı oldu.
    bir de basilisk’te dono vardı. o neydir bilir misin? o da böyle sanırım prenses yada çok saygın üst seviyedeki bayanların adına ekleniyor.
    bu saygı meselesiyle ilgili de yine Bleach’ten örnek vericem . Ichigo Byakuya’yla konuşurken sama falan demeyince her seferin Byakuya uyarır, adeta “yavşak yavşak konuşma len karşında koskoca Byakuya Kuchiki var len” dermişcesine ehuehue

  7. 18 içten
    August 31, 2009 at 3:27 am

    dono yalnızca bayanlara özgü değil bildiğim kadarıyla. o da aşırı saygı belirten bir ekmiş ama sama kadar abartılı değilmiş. artık pek kullanılmıyormuş o ek, zaten anca basilisk gibi tarihi animelerde geçiyor sanki di mi? bir de benim fark ettiğim böyle avrupada geçen animelerde leydi, kontes, lord gibi ünvanları karşılamak için kullanılıyor.

  8. 19 misa-chan
    January 17, 2010 at 10:05 pm

    bu yazıyı yazdığın iyi oldu ben zaten chan-kun-san ve sempainin anlamını aşağı yukarı sökmüştüm bu yazıyla pekişiti:) ben aslında kiracıyım ve ben L’in lighta hiç light kun dediğini duymadım ayrıca bence L light’ı hiç arkadaşı olarak görmedi sadece onu yenmek için öle dandik ‘kankilik’ uydurdu ve arada lightın onu arkadaşı olarak görsün die light-kun demiş olabilir

    • January 18, 2010 at 4:39 pm

      Kira Light’ın Light’da Kira’nın ilk gerçek arkadaşıydı; yani katılmıyorum. Hiç bir Honorific kullanılmazsa bu gerçekten o kişi ile samimi olduğunuz anlamına gelir.

      • January 18, 2010 at 4:52 pm

        Yanlış yazmışım (özür dilerim) Lawliet (L) ile Kira’dan bahsetmek istemiştim.

        • 22 Misa Hater
          January 17, 2012 at 8:20 pm

          Merhabalar. Kira’nın tarafında olduğunuz yorumunuzdan anlaşılıyor. Kimse L’e laf etmesin lütfen. Kendisi içten pazarlıklı biri değildi. Ve Light’ı gerçekten sevdi. Bunu şu şekilde kanıtlayabilirim:

          Dedektiflik dediğimiz meslek hakikaten insanı yalnız bırakıyor. Bir dedektif olmadığım halde asosyal bir insanım. Şimdi benim yıllar boyu kimliğini herkesten gizleyen bir yetimhane çocuğu olduğumu düşünürsek hemcinsime meyil göstermem mümkündür. Fakat bundan daha mümkün olan bir şey var: o hemcinsimle arkadaş olmak istemem. Arkadaşlık böyle bir duygudur. Çevrenizin Light gibi geniş olduğunu düşünüyorum bu yorumu okuyunca sevgili Misa-Chan…

          Sonra gerçek anlamda hiç kimseye ihtiyacı olmayan ve soğuk birisi olan Near’ın ta kendisiydi. L, Light’a karşı çoğu zaman hassastı. Adminin yukarılarda da dediği gibi onun Kira olduğunu bilse de bunu ispatlayamadı sadece. Soichiro Yagami’yi hatırlayın, L’cik ne zaman Light aleyhinde bir şey söylese, “Ryuzakiehhh!” diyerek bir susturuşu vardı ki zavallıyı. Bunu Near’a kimse yapamazdı, çünkü Near soğuk bir insandı. Özel Tim içinde Light’a güvenmeyenleri SPK’e çağırışını hatırlayın, Aizawa’nın gitmesine Light bile engel olamamıştı. 2. sezonda animeye bir soğukluk hakim oldu, ilişkiler nispeten zayıfladı. Hülasa, L bu zamana kadar gördüğüm en ilginç anime karakteridir ve kimse onun Light’a yalakalık yaptığını söyleyemez!

          • 23 AliceTheLFan
            February 6, 2013 at 12:20 am

            Merhaba, yazılan tüm yorumları okudum ve Misa Hater, size katılıyorum. L -daha doğrusu Ryuzaki- ile Light arkadaşlardı, bu sayın misa-chan’ın dediği gibi, L’in Light’ı kandırmak falan için söylediği bir şey değildi. L “… Çünkü Light benim ilk arkadaşım” derken orada bir dedektif olarak değil, kendisi olarak konuşuyordu. Hayatı boyunca hep kimliğini saklamak durumunda kalmış, üstün zekalı birinin, karşısına ilk kez kendi seviyesinden biri çıkınca onu arkadaş olarak görmesinden doğal ne olabilir? Açıkçası hayatımın büyük kısmı boyunca, ben de kendimi kimseye yakın hissedemedim ve ilişkilerimde hep güvensiz oldum. Oysa ben dahi bile değildim. Light belki, ama L’in onu tüm kalbiyle arkadaş olarak gördüğüne %100 eminim ben. (Yağmurlu sahneye gelecek olursak, o konuda, burada yapılan yorumlarda yapılan hiçbir görüşe katılmıyorum.)
            Her neyse, diyeceğim o ki L’in içten pazarlıklı biri olmadığı ve Light’ı gerçekten arkadaş olarak gördüğü yorumunuza -yukarıda da anlattığım gibi- tamamiyle katılıyorum. (Ve sayın misa-chan’ın, nasıl olup da koskoca L’nin, sırf Light’a “yalakalık” yapmış olmak için onunla arkadaş “numarası” yaptığını düşünebilmesini bir türlü aklım almıyor.) Fakat sormak istediğim bir şey var: Tsugumi Ohba’nın gay olduğu sonucunu nereden çıkardınız? Sıkı bir Death Note fanı olarak bunu gerçekten merak ettim de. :D
            Bu tartışmanın üzerinden çok uzun zaman geçmiş fakat yine de, bir umutla, yayınlıyorum yorumu.

            • 24 anti misa
              October 7, 2013 at 12:09 am

              Ben de bir umutla yeni yorumumu yayınlıyorum. :D İçten’in başka bir yazısına geldim ve blogda dolaşırken tekrar bu sayfayı gördüm, aaa benim yorumlarım. O zamanlarki nick’im Misa Hater’mış şimdiyse Anti Misa yani çok da farklı bişey olmadı. :D Sevgili Alice, sanırım sizin de bir blogunuz var. Yoksa karıştırıyorum. Çünkü blogspot’ta Ryuzaki fanı bi Alice tanıyorum da. Her neyse ben de en az sizin kadar sıkı bir DN fanı olarak başka bir platformda tartışabiliriz diyorum. İsterseniz burdan yazayım ama muhtemelen görmeyeceksiniz. Evet Tsugumi’nin gay olduğuna dair büyük kanıtlarım var. :D

            • 25 AliceTheLFan
              October 9, 2013 at 5:35 pm

              Bloguma yaptığınız yorum üzerine buraya uçtum, umarım en kısa zamanda iletişim kurmak mümkün olur. :D

        • 26 anti misa
          October 21, 2013 at 7:14 pm

          yorumu bloga da yaptım ^^ bugün 21 ekim daha yeni buraya bakmak aklıma geldi ama sonuçta msnden ekledim, orda daha sık ve kolayca sohbet edebiliriz ^^ tekrar memnun oldum ve kopmadığımız için çok seviniyorum açıkçası ben de cevap alacağımı ummuyordum ama şimdi bulmuşum dn fanını, hiç kopar mıyım ^^

  9. 27 Hiroes :P
    December 12, 2010 at 3:29 pm

    geçenlerde sekirei izleyen bir arkadaşımla Sekirei’yi tartışıyorduk. ilk sezonunu izleyip ikinci sezonunu izlemediğim bir seriydi. musubi adlı karakter, tsukiume adlı karaktere tsukiume – Tan ekini getiriyor. ve bence bu Sekirei’ye has bir özellik değil, eğer biliyorsan ve bizimle paylaşırsan çok mutlu olurum u.u

    Ha bir de, – Dono eki bleach’de kullanılıyor. bleach izlememe rağmen izlediim bir kaç bölümde gördüm. :D (bkz: tessai – urahara ilişkisi )

    • December 12, 2010 at 4:21 pm

      tan chan’ın iyice çocuklaştırılmış hali, bebek konuşması gibi. bir de chama var o da sama’nın çocuksulaştırılmış hali. biraz esprili hatta yavşakça kullanımlar bunlar :) ama bence çok sevimli.

  10. 29 Hiroes :P
    December 12, 2010 at 11:29 pm

    hahah :D güzel bir örnekleme oldu bu. :D ayrıca bilgilendirdiğin için saol. daha varsa bildiğin onlarıda duymak isteriz :P

  11. 30 d gray man hastası
    October 18, 2012 at 3:20 pm

    ben bunlardan ayrı olarak kohai yi biliyorum bu okulda falan alt sınıflara söyleniyo

  12. 31 Onatello
    January 23, 2013 at 1:22 am

    Bide su nii ve nee eklerini anlatsaydin super olurdu

  13. 32 AliceTheLFan
    February 6, 2013 at 12:24 am

    Arkadaşlar L’in Light’a “Light-kun” ya da “Light” diye hitap etmesindeki niyeti, Light’ın babası “şef YAGAMİ” de operasyondayken, isim karışıklığı olmasını önlemekti. Tabii bu ikisi arasındaki arkadaşlığı değiştirmiyor ama nedeni bu yani. Sonuç olarak bu meselede Death Note’u esas almayın.

  14. July 25, 2013 at 8:27 am

    -kun ve -chan için cinsiyet özellikleri de vardır. Bir erkeğe durduk yere chan demeniz alay etmeniz anlamına gelebilir. Tabi burada sizin ses tonunuz asıl niyetinizi belli eder. Aynı şekilde bir kadına da kun demeniz hoş karşılanmaz. (erkek fatma mı demek istediniz derler :)) Burada söyleyen kişinin niyeti asıl önemli olandır, yoksa kullanılmaz diye bir şey yok ama siz kullanmamaya özen gösterin.

    -tan genelde cansız varlıklar için kullanılan sevimlilik katan bir ektir.

    -desu, aslında Türkçede ki dır-dir ekidir ama her cümle sonuna geliyorsa amaç burada kişi kendini sevimli göstermek istiyor demektir.

    Geri kalanları içten-dono (:)) açıklamış zaten ^_^

  15. 34 LMH
    August 12, 2014 at 1:53 pm

    onii chan abi anlamı dışında başka bi anlamı var mı çünkü birisi bana bunu kızların anlayamayacağını erkeklerin anlayabileceğini söylemişti yardımcı olursanız sevinirim :)

    • August 12, 2014 at 5:40 pm

      hayır yok ama otaku erkeklerde bir sevimli kız kardeşe sahip olma, güzel bir kızın kendilerine onii chan demesi fantezisi var. belki onu kastetmiştir.

  16. 36 Z.G.
    November 6, 2014 at 12:02 pm

    Abla abi için onii-san onee-san değil de onii-chan onee-chan kullanılır.

    • November 6, 2014 at 3:32 pm

      hepsi kullanılır, çok resmi ve soylu ailelerde onii-sama bile kullanılır. iki kardeş arasındaki hiyerarşiye ve samimiyete bakan bir durum.

  17. 38 日本人!
    January 19, 2015 at 6:47 pm

    Ben japonca kursuna gidiyorum ve dediklerin yanlış

    • January 20, 2015 at 12:38 pm

      ay bi git allah aşkına ya hahahah:D

  18. 40 Animangafun
    May 24, 2015 at 8:06 pm

    Ya çok saol ya ^-^

  19. 41 Zohro
    January 31, 2016 at 8:04 pm

    Saakura-çiaaaan kulağımda seslendi resmen :D

  20. 42 selin
    February 14, 2016 at 4:14 pm

    bir şey sorucam peki nii-san nii-chan… onlar ne demek ?

  21. 43 Saltuk Buğra Çarpan
    April 5, 2016 at 5:26 pm

    Benim bildiğim kadarıyla (High school DxD)’nin 3.sezonunda lobiye karşı savaşırken lucifer-sama odine dono diyodu kafam karıştı çizgi filmdeki yüce odine o kadar düşük bir saygı kelimesiyle hitap edeceklerini sanmam.Bence “dono” “sama”dan 1 derece daha büyük bir saygı kelimesi bu benim kişisel düşüncem sizce doğruygun mudur?


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


