07
Jul
13

Yüzücü animesi hakkımız söke söke alırız

free-1-10-468x263Bu yazı henüz ilk bölümünü izlemiş olduğum Free! isimli anime ile ilgili. Genelde tek bölümünü izlediğim bir anime hakkında yazmak istemem ama burda daha çok animenin ortaya çıkış şekliyle ilgileniyorum. Kyoto Animasyon studyosu kısaca KyoAni daha çok duygusal gelişimini tam tamamlayamamış gibi görünen çocuk-erkeklere yönelik, sevimli liseli kızların yer aldığı moe animeleriyle ünlü tartışmalı bir anime stüdyosudur. Seveni çoktur çünkü animasyon kalitesi yatsınamayacak kadar iyidir. Ufak, sevimli hareketlerin ve yüz ifadelerindeki değişimin ayrıntılı çizilmesi ile şirinliği yansıtma konusunda başarılıdır. Bu yüzden moe denilince akla ilk gelen isimdir ve K-On! gibi animeler kadın erkek demeden pek çok izleyicinin kalbini çalabilir. Öte yandan nefret edeni de çoktur çünkü ana hedef kitlesi bazen insanda tiksinti uyandırır, popüler animeleri genellikle boştur ve karakterleri kalıplaşmıştır. Ticari başarısı nedeniyle moe animelerin sektöre hakim olmasının sorumlusu gibi görülür. Kaliteli anime izleyicisi olduğunu kanıtlamak isteyenlerin KyoAni’yi yerden yere vurması bence artık can sıkıcı bir hipsterlık halini almıştır.

Bu stüdyo geçenlerde 30snlik bir reklam videosu yayınladı. Bunun gelecek bir anime projesinin habercisi olup olmadığı tam anlaşılamadı sadece studyonun göz doldurucu animasyon kalitesini sergilemek için yapılmış öylesine bir video gibi görünmekteydi. Video internette infial yarattı çünkü dört kaslı ve sevimli suratlı yüzücü genci göstermekteydi ve KyoAni asıl kitlesi olan erkek otakulara ihanet etmiş, fujoshilere göz kırpmıştı, üstelik video epey etkileyiciydi.

Maalesef ki kadın izleyici kendisine yönelik, yakışıklı erkekler içeren bu kadar gösterişli animasyonların keyfini süremiyor. Yapmıyorlar işte, ortalama bir yaoi/josei/shoujo’nun görsel kalitesi bununla karşılaştırılamaz bile. Bu nedenle video büyük bir heyecanla karşılandı. İsmi, kişiliği, hikayesi belli olmayan 4 gence hemen birer karakter ve shounen-ai temaları içeren bir senaryo biçildi. Son zamanlarda popüler kültürde ve geek/otaku kültüründe kadın hayranların önemli bir kalesi haline gelmiş olan Tumblr’da şöyle bir post gezdi: How to ship swimming anime with no dialogue or names or stuff

Ve sonunda seksi yüzücüler gerçek bir animeye dönüştü. İlk bölüm itibariyle çok büyük ilgi görmüş gibi görünüyor. Tabii ki de kızlar çok beğendi ve tumblr yıkılıyor. Beni asıl şaşırtan erkeklerin de hiç de fena bulmadığına dair sankaku postu oldu. Açıkçası erkeklerin nefret kusmasını bekliyordum çünkü yaoi meselesinden alıştığımız tepki bu.

tumblr_mpee4dZool1qinj29o1_1280Peki ben nasıl buldum? Açıkçası bazı yerlerde sıkıldım, tıpkı herhangi bir moe animesinde sıkılacağım gibi, boş bir hikayesi var çünkü. Özellikle shouta karakterin tipik moe kızlar gibi davranması bana pek çekici gelmedi. Liselilere de pek meraklı olduğumu söyleyemem (tabii gakuran giyselerdi o zaman iş değişirdi;)) Ama bunun dışında epey eğlendiğimi söyleyebilirim. Fan service’i o kadar abartmışlar ki düpedüz komik olmuş. Alışılmadık bir şey olduğu için şimdilik izlemesi çok eğlenceli ama bir süre sonra zıplayan göğüsler ve panty shotlar gibi rahatsız edici olmaya başlayacağını ve “siz seyirciyi aptal yerine mi koyuyorsunuz?” dedirteceğini sanıyorum. İlk bölümde kaç kere soyunduklarını sayamadım bile ama tumblr’da biri saymış: 6 kere:) Ve bunların hepsi çok ayrıntılı çizilmiş, etkileyici animasyon kareleriydi. Üstelik karakterlerin üstsüz görüldüğü sahneler bundan ibaret değil. Çıplak vücuda mutfak önlüğü giyip yemek yapmak gibi asla eskimeyecek bir klasiği kullandıkları için kendilerini tebrik ediyorum. Belli ki kızları hangi ufak ayrıntıların heyecanlandıracağı konusuna kafa yorulmuş ve çok doğru tesbitler yapılmış. Baş karakterin havuzdan çıkıp ıslak saçlarını savurması da bu doğru tesbitlerden biri ama keşke bu kadar zorlamasalarmış, bu hareketler doğal olduğu zaman çekici geliyor. Uzun boylu, olgun karakter benim için hayal kırıklığı olmuştu, çok yapay bulmuştum kendisini… ta ki okul formasıyla havuza düşene kadar… işte o anda favori karakterim haline geldi:) sinirli bir şekilde üstünü çıkararak da bu durumu perçinledi:) Benim için en görülmeye değer sahne oydu.

Bu animeden ne noktada sıkılırım, sonuna kadar izler miyim bilmiyorum ama şimdilik parlak mavi havuz sahneleriyle yaz için son derece ferahlatıcı bir anime gibi görünüyor.


4 Responses to “Yüzücü animesi hakkımız söke söke alırız”


  1. 1 AliceTheLFan
    July 7, 2013 at 6:47 pm

    Fanservice’i aşırı abartıp komik hale getirmeleri konusunda tamamen haklısın. Fangirl zihniyetiyle izleyip ya da fangirllerin ne tepki vereceklerini hayal ederek çok eğlendiğim sahneler oldu. Bazı komedi animelerinden daha çok güldürdü hatta. Ve ben ilk shiplemeyi yaptım: Kesinlikle şu olgun baş karakterle havuz.

    • July 7, 2013 at 10:44 pm

      haru x pool :)

  2. July 19, 2013 at 4:30 pm

    bi kere yazının başlığına koptum :D

    ben de çok bişey beklemiyom ama olayın gelişmesi çok komiğime gitmişti, onun hatrına tabi biraz da animasyonu için filan izlemeyi düşünüyom. bi de apron sahnesine de çok gülmüştüm, yazdığını görünce tekrardan güldüm.

    of ya şu yazıyı okumak bile benim için büyük keyif, seninki tadında takip ettiğim türkçe blog çok az (bana denk gelmiyolar sanırım).

    • July 19, 2013 at 4:46 pm

      teşekkür ederim. itiraf etmeye azcık utanıyorum ama ben her bölümde daha da çok seviyorum bu animeyi:)


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 489,823 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


