18
Mar
11

Fermantasyon ve bakteri masalları

Üniversite ya da okul hikayesi olarak sunulan animelerin (hatta dizilerin) okulla, dersle pek alakasının olmaması beni hep uyuz etmiştir. Koskoca Genshiken’de bile çoğu karakterin hangi bölümde okuduğundan dahi söz edilmiyor. Bir keresinde twitterda karakterlerin sürekli ders çalıştığı bir manga çizme isteğimden söz etmiştim neyseki gerek kalmadı çünkü Moyashimon: Tales of Agriculture tam hayal ettiğim gibi herkesin alanıyla ilgili şeylerle uğraştığı bir okul animesi.

Moyashimon’u, yine ne okusam, diye Kodansha ödülü kazanmış mangalar listesine bakarken keşfettim. Tezuka Kültür Ödülü de almış, bir de üstüne hem animeye hem dramaya uyarlanmış. Konusuna bakınca anime versiyonunu izlemenin daha eğlenceli olacağına karar verdim, çünkü bu seri bakterileri çıplak gözle görebilen bir tarım üniversitesi öğrencisiyle ilgili ve rengarenk, bıcır bıcır bakterilerin animedeki seslendiriliş şekilleri çok sevimli.

Bu tarım üniversitesi olayı da çok ilginç. Japon Üniversitelerindeki siyaset bilimi yüksek lisans programlarını araştırırken şaşılacak kadar çok tarım bölümü olduğunu fark etmiştim, hatta başlı başına tarım üniversiteleri de var. İşte bu anime de böyle bir okulda geçiyor: açılış törenine gelen yeni öğrenciler bahçede gezen domuz sürüleriyle karşılaşıyorlar, toprağın altından fermente olsun diye gömülmüş tuhaf hayvanlar çıkıyor, ders olarak öğrenciler paçaları sıvayıp pirinç ekiyor ve üstsınıf öğrencileri okulda kaçak sake üretmeye çalışıyor. Benim okuduğum fakültenin olayı makale okuyup grafik çizmek olduğundan böyle uygulamalı bölümler bana hep çok fantastik görünmüştür.

Bu anime bakterilere dair bir sürü gereksiz bilgi edinmeme neden oldu, bir daha ekmeğimdeki küfe aynı gözle bakmayacağım kesin. Dikkatlice izleyenler sake fermente etmenin inceliklerini bile öğrenebilir. Animeyi izlerseniz merak etseniz de etmeseniz de dünyanın en iğrenç 3 fermente edilmiş yiyeceğini öğrenmek durumunda kalacaksınız (öğrenmesem daha iyiydi).

Bence bu animenin açılış şarkısı Curriculum muhteşem, günlerdir sürekli dinliyorum, sözleri de çok hoş. Açılıştaki 3 boyutlu görüntüler, kampüste uçan mikroplar süper olmuş. Kapanış şarkısı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim, her seferinde bakteri sahnesi bölümlerine ulaşmak için şarkıyı atlamam gerekti. Her bölümün sonunda bakterilerin kendilerini tanıttığı kısa bölümler var, onlar asla es geçilmemeli, çok sevimliler. Animenin en sonunda her bölüm bizimle birlikte olan chibi bakteriler mikroskop altındaki gerçek görüntüleriyle karşılaştırıldı, cidden orjinallerine benziyolar -sadece 40 bazilyon kat daha sevimliler ve suratları var:P

Bu animeyi komedi sevenler, alkol sevenler ve bakterilerle ilgili olabilecek herhangi bir bölümde okumuş olanlar mutlaka izlemeli.


2 Responses to “Fermantasyon ve bakteri masalları”


  1. 1 shigowski
    March 18, 2011 at 3:06 pm

    benim için hastalık yapıcı bakteriler önemli ama olsun ben de bi izleyeyim :D

    • March 18, 2011 at 7:35 pm

      onlar da var zaten :D asyanın en tehlikeli 5 besin zehirlenmesine yol açan bakterisini biliyor musun? ben biliyorum mesela:P japonyada bunu izlemeyene tıp diploması vermiyorlarmış fufufu


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


