05
Oct
13

Genshiken Nidaime: Modern yaoi kültürü araştırma inceleme falan filan

genshiken-nidaime-msrGenshiken Nidaime’den çok büyük beklentilerim vardı ve beklentilerimi de aşan bir anime oldu. Her bölümü iki defa izledim, hatta 6. bölümü çok beğenip 3 defa izledim. Manganın çok büyük bir hayranı olduğum için animenin beni tatmin etmesi zordu belki de, hatta değiştirilmiş seiyuular nedeniyle eski hayranların gözünde dezavantajlı bir başlangıç yaptığı da söylenebilir ama bu anime beni tatmin etmekle kalmadı, her bölümde daha çok şaşırttı. Animasyon halinde görmeyi çok istediğim ama 13 bölümlük animede bu kısma hayatta gelemezler dediğim her şey animede yer aldı. Alışmışız tabii hikayenin cimri cimri işlenmesine, bölümlerin boş boş, yayıla yayıla gitmesine. Özellikle Attack on Titan’ın damla damla gelen hikayesinden sonra Genshiken’in her bölümü şelalenin altında durmak gibiydi.

genshiken-nidaimeNidaime üzerine zaten bir yazı yazmış olduğum için konuya pek girmeyeceğim ama kısaca yaoicilerin kulübü ele geçirdiği, Hato isimli, karşı cinsin kılığına giren bir karakterin ön plana çıktığı ve Madarame’nin bir hareminin olduğunu fark ettğimiz bir sezon. Önceki bölümlerde otaku kültürünün her alanına el atan Genshiken bu sefer de fujoshi kültürünü etraflıca inceliyor, shoutacısından tarih otakusuna kadar. Ne de olsa Modern Görsel Kültür İnceleme ve Araştırma Kulübü (yersen).

Her şey harikaydı ama sadece final bölümünün filler olması hayal kırıklığı yarattı diyebilirim. Belki de önceki bölümlerde çıtayı bu kadar yükseltmeselerdi final bölümü bende bu kadar hayal kırıklığı yaratmazdı. Aslında finali neden böyle yaptıklarını anlayabiliyorum, bir sonraki bölümde çok önemli bir gelişme olacaktı, Hato’nun cinsel yönelimlerine dair izleyicinin kafasındaki soru işaretini daha da büyük bir soru işaretine dönüştürecek bir gelişme. Bu olayı gösterip de devamını getirmemek olacak iş değil demiş olabilirler. Belki de mangaya uygun gitseler bu Hato’nun karşı cins kılığına girmeyi ve BL’i bıraktığı karamsar bir finale yol açacaktı. Öte yandan o bölümü animasyon halinde görmeyi de çok isterdim, üstelik bu finalin bir Genshiken klasiği olan kulüp odasında yalnız bırakılmış üyeleri karşı kulübün penceresinden dikizleme geleneğiyle yapılması demek olurdu, bu da hoş olabilirdi. Ayrıca izleyicinin sonrasını merak edip mangaya yönelmesini de sağlayabilirdi.  Bu bölümde olmaması gereken şeyler oldu, Hato’nun saçma bir gerekçeyle cross-dressingi bırakması ve sonra hemencecik geri dönmesi ya da Kuchiki’nin erkek kılığında olmasına rağmen Hato’nun peşinden koşması gibi. Yine de bu filler bölümü çok başarılı anime (ve oyun) parodileriyle doldurdukları için onları affediyorum.

genshiken haremAnimede görmeyi çok istediğim bölümlerin genellikle manga versiyonlarını daha çok beğendiğimi fark ettim. Bunlar Ogiue’nin ortaokuldan arkadaşının (düşmanının) comifes standına uğradığı sahne, Sasahara’nın agresif seme olmaya çalıştığı sahne, öğrenci birliğinden çocukları shipledikleri sahne ve Tanaka’nın Ohno’nun ölçülerini aldığı sahnelerdi. Hafızamda çok daha etkileyici olarak kalmışlardı, bu da bir anlatım aracı olarak mangayı animeden üstün tutma düşüncemi pekiştirdi. İyi çizilmiş bir mangada panelleri beynim kendiliğinden birleştirerek sürüp giden bir hareket olarak algılamamı sağlıyor. Bu sırada boşlukları bir sürü duygu, ifade, kalp atışı, kan basıncı, nefes alışlar gibi animasyonda kolay kolay gösterilemeyecek gösterildiğinde de çok karikatürize olacak şeylerle dolduruyor. Mangada duyguları yoğunlaştırılmış ama gerçekçi bir şekilde algılıyorum. Animasyonda uzatılmış bir an, uzatılmış bir an oluyor. Mangada ise beynim bana “bu kısacık bir andı ama çok uzun bir an gibi hissedildi” diyor. Öte yandan bazı kısımları da animede daha çok beğendim. Bazen ani geçişler ve yüksek sesle verilen tepkiler esprilerin vurgulanmasını sağlıyor, bazen de ses tonunun kendisi espriye dönüşüyor.

madarame

salak, yemin ediyorum gerizekalı bu çocuk.

Genshiken’i çok sevmemin nedeni karakterlerin fazlasıyla kanlı canlı olması. Klişe tepkiler vermiyorlar, tam da bir insanın vereceği tepkileri veriyorlar, seyircinin aklına gelen soruları soruyorlar, seyircinin yaptığı tespitleri yapıyorlar. En güzeli de, tam da kendilerinden beklenecek şekilde davranyor olmaları. Bir şey söylediklerinde “evet, bu tam da onun vereceği bir tepkiydi” diyorum. Kasukabe kulübe ayrılan odaya gelip karizmasıyla bütün Genshiken’in atmosferini değiştirdiğinde “bu tam da Kasukabe’nin yaratacağı türde bir etki” diyorum. Sonra Hato’da aynı tesbiti yapıyor: “Kasukabe-sempai gelince kulübün havası değişti.” Başka bir güzellik de Madarame’nin haremi gibi büyük bir klişeye girdiklerinde bunun nasıl da klişe olduğunu, oyuna yada light novela benzediğini tekrar tekrar vurgulamaları ve bunun üzerinden espriler yapmaları.

Her ne kadar Genshiken’in önceki bölümlerini izleyip karakterleri tanımanın Genshiken Nidaime’yi izlerken apayrı bir zevk vereceğini düşünsem de, fark ettim ki öncesini izemeden Nidaime’ye başlayan pek çok insan da seriyi çok sevmiş. Bu yüzden önceki Genshikenleri izlememiş olanlara da, özellikle fujoshilere/ yaoi severlere Nidaime’yi ısrarla tavsiye ediyorum çünkü burda anlatılan senin hikayendir ve sana bu hissi verebilecek başka bir anime yok. Özellikle fujoshilerin yakından takip ettiği Free! gibi güncel animelerden söz ettikleri kısımlar bu hissi iyice ayyuka çıkarıyor.


16 Responses to “Genshiken Nidaime: Modern yaoi kültürü araştırma inceleme falan filan”


  1. 1 dismorfofobikhipokondriyak
    October 5, 2013 at 8:57 pm

    Bu kadar şiddetle tavsiye ettiğine göre senin de vardır bir bildiğin deyip uymak lazım gelir herhalde bu çağrıya?..
    Bu arada yukarıda da bahsi geçen türün takipçileri için, ismi lazım değil pek çok bilmişin toplandığı bir net ortamında “sexually awkward” ifadesi kullanılmış. Ağır bi ifade ama.. doğruluk payı da olabilir mi acaba? Bilemedim doğrusu..

  2. 2 dismorfofobikhipokondriyak
    October 5, 2013 at 9:08 pm

    Blog sayfanın en başında kullandığın görüntü Genshiken’deki klüp odası mı yoksa? Ya da kendine de otakuluğun hakkını vererek benzer bi oda düzenledin? Şaşırmam doğrusu.. :D

  3. 3 dismorfofobikhipokondriyak
    October 5, 2013 at 10:02 pm

    Konuyla alakasız olacak ama bundan on yıl sonra da, diyelim ki evli ve çocuklu bi otaku, bi fujoshi olarak görebilir misin kendini? Neden böyle bi soru sorduğumun açıklamasını burada yapamam elbette, hatta bu mesajı burada yayınlama bile bence, mümkün olursa mail olarak cevapla demek isterim. Şu an başka bir yolla ulaşamadığım için ben buraya yazdım mecburen. Ha bi de ask.fm/icten seçeneği var ama sonuçta o da kamuya açık bi mecra.. Cevap gelirse mail kanalı ile?

    • October 5, 2013 at 10:39 pm

      evet o genshiken kulüp odası:) kendimi 10 yıl sonra evli ve çocuklu olacak şekilde görmüyorum, evli belki, çocuklu asla. hobilerim benzer şekilde devam edecektir.

  4. 5 dismorfofobikhipokondriyak
    October 5, 2013 at 11:08 pm

    : -)) Buradan verdiğin net cevap için teşekkür ederim. Beni şaşırtmadın. Uzun vadede zamanın ne getirip ne götüreceğini bilemeyiz tabi. Fujoshiler için yukarıda kullanıldığını söylediğim ifadeyle ilgili yorum yapma gereği duymamışsın sanırım?

    • October 6, 2013 at 12:59 am

      yaoi severlerle ilgili çok şey söyleniyor da bunları söyleyenler fujoshiyi bırak, kaç kadını yakından tanıma imkanı bulmuşlar merak ediyorum.

    • October 13, 2013 at 12:13 pm

      bu soruları cevaplandırmak bana hiç düşmez, ne alakayım, ama sorun değilse kendi yanıtlarımı vermek isterim ^^

      kendimi tanıtayım ama cevaplarımın objektif olması için. öncelikle kendimi fujoshi olarak adlandırmıyorum, herhalde kimse de adlandırmaz çünkü özellikle yaoi izlemiyorum, takip etmiyorum diyelim ya da. izlediğim okuduğum yaoi anime manga bir elin parmaklarını geçmez. ama yaoi ögeleri çok seviyorum. çok fazla dizilerde, animelerde vs.de de m/m ship ettiğim karakterler bolca var.

      şimdi öncelikle sexually awkward kime göre awkward neye göre awkward?! f/f ögeler seven erkekler awkward sayılmıyor ama. hatta ulu orta cat fight! diye bağırabiliyorlar ya da mesela iki kadına öp öp diye tezavurat edebilirler falan filan. off çok uzun bir sosyolojik bir konu yani. kendi önyargıları içinde boğulsunlar, hayatı kendi kutuları sansınlar diyorum ben.

      sonracığıma içten çocuk sahibi olmayı hiç düşünmüyor mesela ama ben 3 çocuğum hatta 3 de kedim ve 2 de köpeğim olmasını istiyorum. feministim ve aile yaşantısını da çok seviyorum. aşık olduğum, tüm bu şartlarla tamamen en az eşit olarak böyle bir aile yaşantısını isteyen bir erkekle tanıştığımda da evlenmeyi istiyorum. (en az derken, benden çok üstlenirse ev bakımı, çocuk bakımı, kabulümdür ben zaten çalışıyorum, ama benden az üstlenmesin, en az %50) ve kendimi bu şartlar içinde hala dizi izlerken aaaa bu iki karakter harika olurdu birlikteee, resmen aşıklar işte derken de görüyorum. niye görmeyeyim ki <3 yaoi de izlerim, fanfiction okur fanart çizerim falan da. anne falan olup, evli olup bunları yaptığını bildiğim insanlar da var internette. yani bunun olabileceğini tezahur edemeyen insan kadınları tek bir şekile sokmuştur kafasında, o yüzden edemez herhalde? oysa kadınlar da erkekler kadar çeşitli, herkes kendine munhasır bir birey. neden bu kadar normal, kolay bir şeyin olması garip gelir anlamıyorum, herhalde hayalgücü eksikliği.

      genshiken de can ya <3 hele bu sezonuna bayıldım bayıldım. ve bir erkeğin tüm karakterleri günlük yaşam içerisinde bu kadar gerçekçi çizebilmesi mükemmel geliyor. yani gayet günümüz dünyası içinde, kadın karakterleri de erkekleri de bu kadar özel ve farklı bireyler olarak yaratabilmek gerçekten başarı bence. içten'in tavsiyesi üzerine de artık en kısa zamanda mangasına başlayacağım. ah manga bilgisayardan okumak zorunda olmasaydım bir de…

      konuşasım gelmiş. affolunuz.

      • October 13, 2013 at 12:31 pm

        sırf yorumuna artı puan verebilmek için yorumları puanlama özelliğini açtım :P

        • October 13, 2013 at 12:53 pm

          hahahah teşekkürler ^^

  5. 10 dismorfofobikhipokondriyak
    October 14, 2013 at 5:46 am

    Sevgili Pininci; kendini fujoshi olarak tanımlayacak insanlar mutlaka vardır dünya üzerinde. Öyle olmasa böyle bi kavram yaratılmazdı sanırsam. (Yoksa bu da erkeklerin bi komplosu mu?)

    Sexually awkward ifadesini de çok yüksek ihtimalle, bir bilen olduğunu sanan bi erkek kullanmış çok takip edilen bir net ortamında -ki ben de bu ifadeyi gördüğümde haksız ve aşağılayıcı bulduğum için İçten’in fikrini merak etmiştim.. Benzer beğenilere ve zevklere sahip erkekler pek tabiki kendileri için bu tarz tanımlamalar yaratmaz. Ne yazık ki her ortamda (özellikle medyada) eril dilin ağırlığı var!

    Bir kadın hem feminist olup hem evli hem çocuk sahibi hem de yaoi izleyicisi olabilir elbette.. Bizim ülkemizde uzun yıllar feminizm=erkek düşmanlığı olarak görüldüğü, öyle tanıtıldığı için hala önyargıyla bakılmakta.

    Toplumun genelinden farklı beğenilere, yaşam tarzlarına sahip insanlara (özelde kadınlara diyelim) belli kalıplar ve tanımlamalar dahilinde yaklaşmak daha kolay geliyor pek çoğuna (pek çok erkeğe diyelim) Özellikle de bizimki gibi bi 2. dünya ülkesinde.. İşte bu tarz basmakalıp yaklaşımlarla ilgili fikrini merak ettiğim, bu güzel blogun yaratıcısına sordum, sağolsun İçten-chan da gayet kısa ve öz, gerisini getirmeye mahal vermeyecek biçimde yanıtladı. :D Senin yorumun da benim tekrar yazmama vesile oldu.. Teşekkür ederim.

    • October 14, 2013 at 12:35 pm

      “herhalde kimse de adlandırmaz..” derken beni adlandırmazlar demek istemiştim. fujoshi olabilmek için daha kırk fırın ekmek yemem lazım maalesef.

      ben de zaten soruların sorulduğu kişi olmadığım halde ortaya fikir beyan etmek istemiştim.

  6. October 28, 2013 at 7:02 pm

    dediğim gibi animeyi ilk sezondan başlayıp izledim. dün akşam başladığım nidaime 1 gecede bitti ya, acayip aktı gitti :D :D ama mangaya 2. sezondan sonra başlamama rağmen, yetişmeden nidaimeyi okuyunca bi an frekanslar karıştı gibi hissettim. sonra toparladım geldim.

    ya bi kere aşırı tatlılar ya :D karakterleri bana çok doğal geldi ve yapılan muhabbetleri çok sevdim. ama iyki bu sene izlemişim dedim, çünkü bazı göndermeleri önceden izlesem anlayamayabilirdim (ki kaçırdığım şeyler mutlaka vardır). bi de eskiye göre anime türlerine olan ön yargılarımın azaldığı ve bilgi birikimimın arttığını hissettiğim bi dönemdeyim. ve de karakterlerin geliştiği serileri izlemek bana çok büyük bi haz veriyo, o yüzden izlerken deliler gibi kendi yorumlarımı yapıp, sevincimden yerimde duramadım.

    yazıların ve tavsiyelerin için saol içten. şimdi mangaya devam edip, kendimi ait hissettiğim başka bir hayal dünyam daha var, çok mutluyum :D

    • October 28, 2013 at 8:35 pm

      ayyy çok sevindim:) yazdıkların benim hislerimi de çok güzel açıklıyor, ben de kendimi oraya ait hissediyorum.

      • October 29, 2013 at 1:16 am

        öyle güzel bi circle oldular ki :) sadece fujoshiler açısından demiyorum. toptan izlediğim için tüm genshikenden bahsediyorum. ben de gerçek hayatta böyle bi grubun içinde yer aldığımı hayal etmişimdir hep. ondan genshikeni izlerken çok acayip özendim :)

        yalnız nidaimenin op ve edi hiç sarmadı beni. hele haftalık takip etmediğimden alışma fırsatım da olmadı, direk atlamaya başladım. ilk sezonun op-edi daha güzel değil mi ya :)

        • October 29, 2013 at 1:51 am

          ilk açılış en güzeli zaten ama ben nidaime’nin kapanışını epey sevdim, sesleri çok güzel ve böyle coşkulu, içinden bir şeyler taşar gibi söylenen şarkıları çok seviyorum.

          • October 29, 2013 at 2:24 am

            hmm o zmn diğer bölüme geçicem diye fazla atladım sanırım. bi daha dinleyim bi bakayım.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


