25
Sep
13

Bu animenin popüler olmaması neresinden bakarsam bakayım sizin suçunuz!

watamote 1Kısa adı Watamote ama asıl adıyla komik derecede uzun isimli animeler kategorisine giriyor: Watashi ga motenai no wa dou kangaetemo omaera ga warui. Meali: popüler olmamam neresinden bakarsam bakayım sizin suçunuz. İsminden de anlaşılacağı gibi bir ergenlik isyanı. Güldürür gibi yapıp ruhunuzu kemiren, komedi görünümlü depresif bir anime. Eğer ekrandaki karakterler kendilerini rezil ettikçe onlar adına yerin dibine giren seyirci tipindenseniz kendinize acı çektirmek istediğiniz bir dönemde açıp Watamote’yi izleyebilirsiniz. Bu yaz izlediğim en güzel şeylerden biri diyebilirdim ama “Ben de Tomoko gibi miyim? Dışarıdan Tomoko gibi mi görünüyorum?” diye düşünmeme yol açıp moralimi bozduğu için diyemiyorum.

watamote_01_2Liseye yeni başlamakta olan Tomoko çok ciddi sosyal sorunlar yaşayan, insanlarla konuşmakta bile zorlanan içine kapanık bir kız. “Sessiz” “utangaç” gibi kelimeler onun sadece dış dünya ile olan ilişkisini anlatıyor, aslında Tomoko kendi iç dünyasında canlı, aşırı hırslı, sapık, gerçeklerden kopuk derecede özgüven sahibi, fazlasıyla iyimser ve utanmaz. İlk bölümde Tomoko’yla popüler olmayan, ezik bir kız olduğunu inkar ederken tanışıyoruz. hayır o popüler olmayan bir kız değil çünkü ortaokul hayatı boyunca tam 3 kez erkekler kendisiyle konuşmuş! Ayrıca lisede popüler olamaması mümkün değil çünkü oynadığı yığınla flört simülasyonu oyunu sayesinde ciddi bir lise hayatı deneyimine sahip! Fakat aşırı iyimser Tomoko’nun atladığı bir nokta var: kendisi ağzını açıp insanlarla konuşamıyor bile.

tomokoİçe dönük insanlar Tomoko’da kendilerine dair çok şey görebilir ama bence Tomoko çoğu durumda içedönük bir insanın asla yapmayacağı şeyler yapıyor ve bu açıdan çok kafa karıştırıcı bir karakter. Normalde bu kadar sorun yaşayan ve tekrar tekrar rezil olan bir insanın çok daha ciddi bir sosyal fobi geliştirmesi ve hikikomori olması gerekirdi ama Tomoko inanılmaz bir azim gösteriyor. Neden böyle olduğuna dair kendisini analiz ediyor, kardeşiyle konuşma alıştırmaları yapmaya çalışıyor, dış görünüşünü değiştirmeye çalışıyor, kimisi epey uçuk olan türlü türlü strateji deniyor, yapılabilecek her şeyi ve belki de yapılmaması gereken pek çok şeyi yapıyor. Kimi zaman derdi popüler olmak bile değil, sadece hayattan zevk almak. Her seferinde hüsran ve utançla sonuçlansa da Tomoko’nun kabuğunu kırmak ve lise hayatından zevk almak için tekrar tekrar uğraşmasını izliyoruz. Bence Tomoko’nun asıl olayı gururlu olmaması ya da ne kadar yara alsa da bir türlü yıkılmayan bir egosu olması. Onu mutlak bir psikolojik çöküşten ve hikikomorilikten koruyan asıl şey de bu gibi.  Bazen “bu kadar çabalayan bir insan nasıl başarısız olur? Gerçekten popüler olmaması diğerlerinin suçu” diye düşündüğüm oldu. Özellikle okul festivaline hazırlandıkları kısımlarda bunu yoğun olarak hissettim. O bölümde Tomoko kendisini aştı, onunla gurur duydum :'( Tomoko’nun asıl sorunu şanssız olması ve kendisini ezip rezil etmekten zevk alan bir mangaka tarafından çizilmesi.

watamote anotherTomoko’nun erkek kardeşi Tomoki’yi de epey sevdim. Sevmemin nedenlerinden biri Oreimo göndermeleri olabilir. (seviyorum o animeyi elimde değil) Zaten başkarakter bir otaku olduğu için sık sık anime göndermeleri yapılıyor ama içlerinden en güzeli Another benzetmesiydi, Tomoko’nun durumunu çok güzel anlatıyor.

Watamote’nin animesiyle ilgili mutlaka değinilmesi gereken nokta Tomoko’nun inanılmaz yetenekli seiyuusu. Zaten çoğu bölüm Tomoko’nun kendi kendine konuşmasıyla geçiyor ve ben o sesi dinlemeye doyamıyorum. Hele kapanış şarkısını çatlayan patlayan sesiyle öyle tatlı söylüyor ki. İnsanlarla konuşmaya çalıştığı sahneler zaten efsane. Tomoko sadece “evet” bile demeye çalışırken o kadar yavaşlıyor, o kadar kekeliyor ki “Hadiii!” diye tezahürat edesim geliyor. Yabancı biri Tomoko’ya soru sorduğu zaman yemin ederim ömrümden ömür gidiyor. İlk başlarda komikti, hatta yağmurlu bölümde katıla katıla güldüm ama daha sonraları Tomoko’ya haline gülemeyecek kadar acımaya başladım. En komik olduğu kısımların aynı zamanda en üzücü kısımlar olduğu tuhaf bir komedi animesi işte.


6 Responses to “Bu animenin popüler olmaması neresinden bakarsam bakayım sizin suçunuz!”


  1. September 25, 2013 at 11:05 pm

    Sanırım ben de başlarda keyifle izleyenlerden ama sonraları iyice üzülen bir süre sonra da yeter artık be izlemiyorum derecesine getirenlerdenim. Hani, o kadar çabaya rağmen, bir halt olmaması ve buna rağmen durumu daha beter hale getirmesi işin biraz hoş olmayan yanlarından.

    Mangasının daha depresif olduğu söyleniyor. Ne kadar çok okumak istesem de, sırf bu karanlık ve depresif havasından okumaktan vazgeçiyorum. Yoksa bir süre sonra hayatımdan nefret ediyorumlara başlarım… ^^”

    Serinin en çok sevdiğim yanı şarkıları oldu. Açılışta kapanışta kendince harika bir etki bırakıyor.

    Seiyuu’su Izumi-chan ile başka serilerle de tanıştık ama Watamote ile sağlam bir çıkış yakaladı. Eh fena da olmadı.

    Bir de OVA gelecek ama bakalım şimdilerde onu beklemedeyiz.

    • September 25, 2013 at 11:16 pm

      seiyuusunu başka önemli rollerde de dinlemek istiyorum, inanılmaz bir potansiyel var gibi duruyor.

  2. 3 Abdurrahman
    September 26, 2013 at 1:38 pm

    Çok güzel anlatmışsın.Tomoko’nun sesini çok merak ettim .Ama üzülmekte istemiyorum .Ne yapsam şimdi.İzlesem mi ? izlemesem mi ? kararsız kaldım .

    • September 28, 2013 at 10:28 am

      izleyen bir pişman ama izlemeyenin neler kaçırdığından haberi yok:) bence mutlaka izlenmeli çünkü çok farklı, öyle kuragehime ve welcome to the NHK’de olduğu gibi sosyal fobi sahibi başkarakterin etrafında hemen ‘love interest’ler peydah olmuyor.

  3. 5 kay
    October 20, 2013 at 4:08 am

    Bu gece başladım izlemeye, saat 04.00 oldu, sabah erken kalkacağım hala durduramıyorum kendimi. Muhtemelen animeyi bitirip uyumadan işe gideceğim. Sağol bu yazıyla izlemeye teşvik ettiğin için.

    Bu arada ilk bölümdeki hamburgercinin tabelasında wcdonalds yazdığını görmemle sesli gülmemi sağlayan çevirmene selamlar iletiyorum.

    • October 20, 2013 at 1:45 pm

      sevindim. uykusuz kaldığın için değil tabii :P


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


