11
Jun
13

Gunpla Günlüğü 2: High Grade Sinanju

CIMG0037Sonunda HG Sinanju’m bitti. Bu nedir diye soranlar için: Bu bir plastik Gundam modeli, Mobile Suit Gundam Unicorn animesinde Full Frontal’ın kullandığı mechanın 1/144 küçültülmüşü. Bu benim yaptığım 4. gunpla oldu. Yavaş yavaş acemiliği üstümden atıyorum ve bundan sonraki modellerimde artık modelin tamamını boyamak ve farklı teknikler uygulamak istiyorum. Sonrası için bir RG Zeta ve bir HG Qubeley spariş ettim ama umarım yüzüme gözüme bulaştırmam. Neyse gelelim Sinanju’ya, HG olmasına rağmen muhteşem bir model, zaten gelmiş geçmiş en güzel mecha tasarımlarından biri olduğuna çoğu insan katılır diye düşünüyorum. Altın nakışlarını boyamak epey uzun sürdü çünkü modelin üstüne eğilerek ince ince çalışmak yoruyor ve sırtımı ağrıtıyor. O yüzden yavaş yavaş, keyfini çıkararak yaptım ve sonuçtan çok memnunum. Boyama kısmının uzun sürmesinin bir diğer nedeni de tabii ki acemilik. Taşırmadan usul usul boyayınca boya yeterince kapatmıyor, kenarlar açıkta kalıyor, 2. 3. belki de 4. katı atmak gerekiyor… Bir ara gerçekten bunaldığımı hissettim. Sonra fark ettim ki hafif taşırarak da olsa bir kerede kalın bir boya tabakası geçmek ve sonra taşan yerler için kabartmanın çevresinden gundam marker ya da benzeri bir kalemle geçmek çok daha mantıklıymış. Bunu keşfettikten sonra iş daha eğlenceli bir hal aldı. Panel lining yapmak da çok eğlenceliydi, o kadar güzel bir tasarım ki her ayrıntısı her kıvrımı çok hoş ve kalemle çizmek hemen ön plana çıkmalarını sağlıyor. Bazı ufak ayrıntıları griye boyadım. Arkasındaki tüplere de ince kırmızı bir hat çektim. Bu biraz çetrefilliydi, ince bant şeritleri kesip her iki tüp için de aynı hizada ve aynı aralıkta yapıştırmam gerekti. Sonra içini kırmızı boyayıp bantları çıkardım. Sonuçtan memnunum ama hala daha plastik parçaların sprue’dan ayrıldığı noktalarda kalan izler konusunda sorun yaşıyorum. Onları da uygun bir renkle hafif boyayıp görünürlüğünü azaltmaya çalıştım. Tıklayınca resimler büyüyor:

CIMG0027CIMG0045

CIMG0033CIMG0026

Gördüğünüz gibi bir noktadan sonra kedim Sinanju’ya gösterdiğim ilgiyi kıskandı.


0 Responses to “Gunpla Günlüğü 2: High Grade Sinanju”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


