01
Apr
13

Nodame’yi Tekrar İzledim ve Bambaşka Şeyler Gördüm

00Evet çok sevdiğim bir anime olan Nodame Cantabile’nin ilk sezonunu tekrar izledim ve gördüm ki hatırladığımdan çok farklıymış. Bir kere bu Nodame Cantabile değil Chiaki Cantabile. Nerden bakarsam bakayım baş karakter kesinlikle Chiaki! Nodame her ne kadar harika bir karakter olsa da komedi unsuru bir yan karakterden fazlası gibi görünmüyor ilk sezonda. Nodame’yi ikinci defa izlemek de çok zevkliydi ama en ilginci çoğu zaman şaşkınlık içinde izlemem oldu. Nodame’nin baş karakter olması gerektiğinden emindim, öyle hatırlıyordum (animenin ismi de öyle söylüyor) ama Nodame pek çok bölümde bir iki dakika gelip izleyiciyi güldürecek salakça ve sevimli bir kaç hareket yapmak dışında görünmüyor, bazen bölümler boyu piyanoya elini  bile sürmüyor. Ben bu animeyi genç bir kadının müzik tutkusu ve kendini geliştirmesinin öyküsü diye hatırlıyordum ama bu kesinlikle genç bir erkeğin müzik tutkusu, kendisini geride tutan uçak ve gemi fobilerine rağmen başarılı olması ve bu sırada tuhaf bir kızın hayatına renk katıp ona ilham vermesinin öyküsüymüş. Hayal kırıklığına mı uğradım emin değilim. Bu haliyle de animeyi çok sevdim (sanki animede bir değişiklik yapılmış, yeniden çekilmiş gibi konuşuyorum değil mi?) artık Chiaki’yi Nodame’den daha çok sevdiğimi söyleyebilirim. Nodame’nin etkileyici bir karakter olmasının nedeni kalıplaşmış “kadın” karakterlerin dışında olması. Pasaklı, beceriksiz, çocuksu, nasıl göründüğünü umursamayan, duygularını hemen açıklayan, sevdiği erkeğe yapışmakta bir sorun görmeyen bir kadın olması. Böyle bir karakter bence içinin daha dolu olmasını hakediyor. Sonraki sezonları da yeniden izlemeye devam etmeyi düşünüyorum. Belki de sonraki sezonlar daha çok Nodame odaklıydı da ben bu yüzden bu animeyi Nodame’nin hikayesi olarak hatırlıyordum diye umuyorum.

tumblr_ll1o1vjUql1qbvovho1_500Beni şaşırtan, nasıl fark etmemişim dedirten ikinci bir şey Stresemann karakteri oldu. Hani şu Almanya’dan Nodamelerin okuluna ders vermeye gelen “sapık” orkestra şefi. Çok komik bir karakter, yine çok güldüm tamam ama bu sefer gülerken buna gülmekte bir sorun yok mu gerçekten diye düşündüm. Adamla ilgili esprilerin çoğu cinsel taciz üzerinden. Hocalıktan ve maestroluktan gelen otoritesini istismar ederek kız öğrencilere asılıyor, kızların suratları ekşiyor, mavi çizgiler beliriyor ve bu bir şekilde çok komik oluyor. Animede gerçekten komik ama gerçek hayatta değil. Biliyorum alt tarafı bir anime ve bu sadece espri, çok didiklemeye gerek yok diyeceksiniz. Sadece istemeden de olsa tacizin komik ve kabul edilebilir gösterilmesi beni biraz düşündürdü.

Sevilen animeleri aradan yıllar geçtikten sonra tekrar izlemek çok ilginç olabiliyor, size de tavsiye ederim.

 


4 Responses to “Nodame’yi Tekrar İzledim ve Bambaşka Şeyler Gördüm”


  1. April 1, 2013 at 5:51 pm

    Yoksa, yoksa Nodame aslında, sadece Chiaki’nin hayatını renklendirmek için yaratılmış bir “manic pixie dream girl” mü? Tam olarak öyle olmadığını düşünsem de anlattığın gibiyse eğer (ben de nodame başrolde diye hatırlıyorum hala, ikinci kere izlemem gerekecek) biraz olabilir?
    Tam olarak öyle olmadığını düşünmemin nedeni de MPDG’lerin çok tek yüzlü karakterlerinin olması ve kişiliklerini, karakter gelişimlerini tam göremememiz. Ama – hatırladığım kadarıyla – Nodame’de bunlardan bolca vardı, sadece erkeğin etrafında var da olmuyor? özellikle ileride yine hatırladığım kadarıyla ilişkilerini sorguluyordu da?

    manic pixie dream girl:
    http://www.themarysue.com/ruby-sparks-review/
    http://www.themarysue.com/manic-pixie-dream-girl-prostitute/

  2. April 1, 2013 at 5:54 pm

    linkler de MPDG ile ilgili sevdiğim ve neden kötü bir trope olduğunu çok güzel anlatan yazılar.

    • April 1, 2013 at 5:59 pm

      bu trope’a gönderme yapsam mı diye bir an düşünmüştüm ama haksızlık olur gibi geldi nodame bundan ibaret değil kesinlikle. yine de yaklaştığı bölümler olmuyor değil.

  3. 4 Ajira
    April 2, 2013 at 11:21 am

    Sonuçta insanın bakış açısı zamanla değişiyor. Ayrıca Stresemann konusunda haklısın. Böyle bir şey gerçek hayatta komik bulunmaz.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


