31
Aug
12

Gunpla Yapımı: Artık Bir Hyaku Shiki’m Var!

Gunpla (Gundam Plastic Model), Gundam evrenlerindeki mobile suitlerin parçalar halinde gelen, inşa edilebilir modelleridir. 30 küsur yıllık geçmişi olan gunpla sektöründe modeller 1/100, 1/144 gibi farklı boyutlarda ve High Grade, Master Grade gibi farklı karmaşıklık/ gelişmişlik seviyelerinde oluyorlar. Ben de bir Gundam Universal Century ve Char Aznable hayranı olarak çok uzun zamandır Char’ın Zeta Gundam’da kullandığı Hyaku Shiki’nin bir modelini almayı istiyordum. 1/144 oranında High Grade Hyaku Shiki’m geçen gün elime ulaştı. Aslında Char’ı tanımlayan mobile suit rengi kırmızıdır ama Hyaku Shiki her zaman gözüme çok güzel görünmüştür, sanırım gerçekten parlak şeylere karşı zaafım var.

Gunpla almaya karar verdiğimde ‘grade’lerin ne anlama geldiği konusunda kafam çok karışmıştı. Sizin de kafanızın karışmaması için anladığım kadarıyla açıklayayım:

First Grade ve Non-Grade: En basit modeller. Çok komik fiyatlara geliyorlar, hatta kargo ücreti modelin fiyatından daha fazla oluyor. İnternetten gördüğüm kadarıyla çok az ayrıntıları var, bu yüzden güzel görünmüyorlar ve bir şeye benzemeleri için boyamanız ve üzerinde epey çalışmanız gerekebilir.

High Grade: Makul fiyatlarda gayet güzel modeller. Hareketli eklemleri sayesinde kısıtlı da olsa farklı pozlar verdirebiliyorsunuz. Ben High Grade aldım ve sanırım başlangıç için ideal olanı bu.

Real Grade ve Master Grade: Daha pahalı ama insanın ağzının suyunu akıtacak güzellikte modeller. Sanırım Real Grade 1/144 boyutunda, Master Grade 1/100 boyutunda oluyor. Çok fazla parçaları var, bu parçalar öncelikle bir iç iskelet oluşturuyor. Ayrıntıları çok etkileyici ve daha fazla hareketli eklemlere sahipler.

Perfect Grade: Sadece 1/60 oranında ve bir kaç mobile suit için üretilen çok pahalı ve çok güzel modeller.

High Grade’lerin nispeten daha ucuz ve basit modeller olması gerekiyor ama benim aldığım bu modelin bile tatmin edici derecede çok parçalı ve karmaşık olması inanılmaz hoşuma gitti. Birleştirmesi bütün akşamımı aldı diyebilirim ve inanılmaz eğlenceliydi. Model konusunda pek deneyimim yoktur, sadece bir kaç kere Ogan’ın War Hammer modellerini yapıştırmışlığım ve boyamışlığım vardır. Onlarla karşılaştırınca gunplalar gerçekten bambaşka bir seviyede. Öncelikle gunplaların çoğu yapıştırma gerektirmiyor. Eskiden, yani ilk çıkan modeller yapıştırma ve boyama gerektirirlermiş. Benim yaptığım gunplanın parçaları çıt diye çok sağlam bir şekilde birbirlerine oturuyorlardı. Hatta fazla sağlam oturuyorlardı, bir parçanın oturuşunu beğenmediğimde ya da yanlış bir şey taktığımda çıkarmak için bıçakla plastiğe zarar vermeden dikkatlice kanırtarak dakikalarca uğraşmam gerekti. Bu birbirine eklenen parçaların bir kısmı hareketli eklemleri oluşturuyor. Bence bu hayranlık vericiydi, gunplanın tasarımını yapanların dahi olduğuna inandım, üstelik bu henüz sadece High Grade.

Gunpla sadece parçaların lego gibi birleştirilmesinden ibaret değil, bazı noktalarda beceri ve dikkat istiyor, ve bu işi daha zevkli hale getiriyor, gerçekten bir şeyler inşa ettiğinizi hissediyorsunuz. Modelin güzel olması için parçaların dikkatli çıkarılması, plastik artıklarının kalmaması gerekiyor. Bu modeller çoğunlukla boyanmadığı için parçadaki çıkıntıları zımpara kağıdıyla törpülemek pek iyi olmuyor, plastiğin rengi açılıyor. Ben bu parçaları bıçakla sıyırmayı tercih ettim.

Modelin birleştirilmesi bittikten sonra daha güzel görünmesi, ayrıntıların önplana çıkması için “panel lining” yani modelin üstündeki girintili hatların kalem ya da fırçayla çizilmesi gerekiyor. Bunun için özel gunpla kalemleri var. Gunpla kalemi almak istemezseniz modelin üzerindeki hatları güzelce çizebilecek ama bir hata yaparsanız da plastiğin üzerinden kolayca silinip gidecek bir kalem bulmanız gerekiyor. Bazı kalemler plastiği boyamıyor, bazılar silinmiyor, bazılarıysa çizdiğiniz yerde durmak yerine su damlaları gibi toplanıyor. Bir kaç kalem denedikten sonra bu işi War Hammer için kullanılan boyalar ve fırçayla yapmayı uygun gördük. Çünkü bu boyalar tırnakla kazıyınca plastiğin üstünden hemen çıkıyordu. Hyaku Shiki’nin tabanlarında siyah wash kullandım, geri kalan tüm panel liningleri normal siyah boyayla yapıp fazlalıkları tırnağımla ya da kürdanla kazıdım. Dizlerinin arkasındaki boruları kırmızı, dirseklerinin içlerindeki boruların kırmızı olan arka planını ise siyaha boyadım. Altın rengi olan yerlerdeki bazı ayrıntıları kırmızıya boyayarak master ve real grade modellere benzetmeye çalıştım. Bütün bu plastik parça çıkarıp takma, boyama, kazıma işlemleri parmaklarıma ve tırnaklarıma hiç iyi gelmedi ama en azından gunplam güzel oldu.

Merak edenler için söyleyeyim gunplayı HobbyLinkJapan isimli siteden sipariş ettim, o siteyi gerçekten seviyorum. Kargo ücreti ile girlikte 40 küsur liraya geldi. Bana özenip Ogan da bir gunpla sipariş ettiği için kargo ücretinde ufak bir indirim oldu. (Onunkini de burdan görebilirsiniz: Gunpla – Gerçeği bunun 144 katı boyununda mı yani?) Şimdiden ikinci gunplamın hayallerini kurmaya başladım, bu sefer kırmızı Zaku istiyorum. belki yavaş yavaş Char’ın kullandığı belli başlı mobile suitleri toplarım.

Not: Hyaku Shiki flaşlı fotoğraflarda çok güzel görünüyor.

Not 2: Gunplalar çok güzel break dance yapıyor:P Daha fazla fotoğraf için buraya bakabilirsiniz http://imgbox.com/g/aSn4eXkJRp


4 Responses to “Gunpla Yapımı: Artık Bir Hyaku Shiki’m Var!”


  1. September 6, 2012 at 12:56 pm

    Flash altında gerçekten de çok güzel duruyor. Parçaları ayırmak için bıçak değil de, modelin yanında plastik hafif küt uçlu, çizmeyecek, ince bir aparat vermiş olması gerekiyor, ben genelde çok acayip kitlenmemişse onu kullanırım. HG olmasına rağmen MG kalitesinde bir model olmuş, ellerine sağlık.

    • September 6, 2012 at 3:54 pm

      maalesef ki iki kutudan da böyle bir şey çıkmadı. şimdi tekrar kutuya baktım ben mi görmedim diye ama yok. olsaydı işimi epey kolaylaştırırmış:(

  2. September 20, 2012 at 4:45 pm

    Çok güzelmiş İçten *-*
    Bende de var bi tane gözüm gidi baktığım *-*

    • September 21, 2012 at 12:50 am

      bugün de ikincisini yapıyordum: HG kırmızı zaku, o bunun kadar gösterişli değil tabii.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 489,823 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


