25
May
12

Bu da İçten-chan’dan anime kısa film tavsiyeleri olsun

Beni en çok etkilemiş olan kısa filmleri sıralamaya karar verdim. Üçü kısa film antolojileri içinde yer alıyor bu yüzden tek tek aradığınızda bulamayabilirsiniz ama hepsi youtubeda tek başına bulunuyor

Kigeki:

Bunu neden çok sevdiğim çok açık bence: Ave Maria eşliğinde sakince anlatılmış minik bir hikaye, sevdiğim tonlar, sevdiğim çizim tarzı, kan da içeriyor ama her şey yine de çok sakin, çok zarif, kitaplar, ufak sevimli ayrıntılar bir de vampir. Her izleyişimde suratımda hayranlık dolu şapşalca bir gülümseme yaratıyor. Kara kılıçustası karakterini yaşam tarzı nedeniyle kendime çok yakın hissediyorum. Gülün Adı’ndaki yasaklı kitaplar muhabbetini anımsatıyor biraz. Yanılmıyorsam adamın kılıç kullanışı Japon stilinde. Tip de benziyor zaten, ben öyle yorumladım, o bir Japon. Sweat Punch isimli kısa film toplamasında yer alan Kigeki’nin İngilizce’ye Comedy diye çevrilmesi beni çok rahatsız ediyor, kesinlikle mizah diye çevrilmeli. Hikaye Schubert’in bir eserinden esinlenilmiş, zaten animede kullanılan Ave Maria’da Schubert’in.

Magnetic Rose:

Bu tam olarak uzayda geçen bir perili köşk hikayesi. Özellikle opera sevenlerin tüylerini diken diken edebilir, korkudan değil ama zevkten. Manyetik gül adı hey şeyi çok güzel anlatıyor ama sanırım orijinal Japonca adı bu değil. Akira’nın yönetmeni Katsuhiro Otomonun bir hikayesinden açık ara farkla en sevdiğim anime yönetmeni olan Satoshi Kon tarafından senaryona uyarlanmış. Hem mangaka, hem senarist, hem yönetmen olan multi-yetenekli Katsuhiro Otomo neden kendi hikayesini kendisi senaryolaştırmamış merak etmiyorum değil ama sonuç güzel olduğu sürece sorun yok. Müziklerle Yoko Kanno ilgilenmiş. Maria Callas’ın sesinden Madame Butterfly bu animeye o kadar çok yakışıyor ki. Aslında bir kısa film olarak biraz uzun, muhteşem bir film de çıkarılamaz mıydı bundan diye düşünmeden edemiyor insan. Ama iyi böyle, hikayeyi çekiştirmeye gerek yok. Tipik bir hayalet hikayesi güzelce bilim kurgu temeline oturtulmuş, özellikle hologramların kullanımı çok zekice. İçinde yer aldığı Memories isimli toplamanın isminin de bu hikayeden geldiği anlaşılıyor. Sadece benim değil herkesin en sevdiği kısa animeler listesinde yer almayı hakediyor.

She and Her Cat

Shinkai Makoto çok sevdiğim bir yönetmendir. Nefes kesici manzara çizimleriyle tanınır ama bu basit, siyah beyaz animasyonda da çok başarılı. Bu filmin sakinliği, melankolikliği, sevimliliği bende koşarak yönetmene sarılma isteği uyandırıyor. Birinin hayatına pencereden bakıyormuş hissi veriyor, önünden geçerken pencereden içeri bakıp o evde yaşayanların hayatını hayal etmeye çalışmak gibi. Kızı üzen telefon konuşmasının ne olduğunu bilmiyoruz, gereği de yok. Kedinin ve kızın seslerinin içiçe girdiği ve yer değiştirdiği kısımları çok seviyorum. En güzeli de kedinin insana dinginlik veren sesinin aslında yönetmene ait olması (ve bu Shinkai Makoto’nun kendi kendine yapıp, kendi kendine seslendirdiği tek filmi de değil)

Neo-Tokyo (The Order to Stop Construction)

Bilimkurgu hikayelerinden ve senaryolarından gördüğümüz kadarıyla kontrolden çıkmış sabit fikirli robotlar şimdiden insanlığın korkulu rüyası. Belki de bürokrasinin -güya bir mantık üzerine kurulmuş- mantıksız duvarlarına sık sık çarptıkları için insanlar bu kadar canlıklıkla hayal edebiliyorlar sabit fikirli robotları. Neo-Tokyo da bunu çok güzel yapıyor. Hem gerçekten komik hem de gerçekten korkutucu. Eski tip çizimlere sahip olmasını da seviyorum. Akira hayranları bu çizimleri takdir etmesini bileceklerdir zira yönetmen yine Katsuhiro Otomo.


10 Responses to “Bu da İçten-chan’dan anime kısa film tavsiyeleri olsun”


  1. May 25, 2012 at 10:49 am

    Kısa ve öz olmuş, açıkası ne kısa animeler var anlatılmaz yaşanır tarzı :) Divxplanette ki Kısa Kısa http://forum.divxplanet.com/index.php?showtopic=190851 başlığını öneririm.

  2. May 27, 2012 at 12:15 pm

    She and her cat i izlediğimde bende de aynı “yönetmene gidip sarılma” hissi uyanmıştı ^^

  3. July 10, 2012 at 2:56 pm

    Güzel seçimler! Her ne kadar kısa film diyemesek de, ben de “Tsumiki no Ie”yi öneririm.

    • July 10, 2012 at 3:16 pm

      onu da çok severim. niye kısa film sayılmasın ki?

      • July 10, 2012 at 3:24 pm

        Aslında bilmiyorum, onu hiç öyle göremedim.

  4. July 12, 2012 at 2:00 am

    Bu başlığı ilk gördüğümde yorum yapacak modda değildim ve sonra da unuttum. Şimdi tekrar baktım ve tesadüfen Magnetic Rose’un türkçe dublajının bugüne kadar işittiğim en isabetli ve kulağa hoş gelen türkçe dublaj olduğunu fark ettim/öğrendim.

    Bunları görünce izlememiş olma olasığını düşünerek Asience: Hairy Tale ve Genius Party’nin Gala’sı ile Baby Blue’sunu izlemeni önermek istedim. Asience zaten çok kısa (ve zaten bir reklam) ancak defalarca izlenecek kadar güzel.

    • July 15, 2012 at 11:29 pm

      magnetic rose’un türkçe dublajı mı var?!

  5. August 6, 2012 at 11:59 pm

    Magnetic Rose’nin türkçe dublajını bende bir dvd market’te ekranda oynatırlarken gördüm ama o versiyona ulaşamadım.Aslında magnetic rose değil memories’in tanıtımı olarak gördüm…sanırım VCD olarak piyasaya sunulmuş zamanında Ghost in the shell gibi.

    • August 7, 2012 at 1:33 pm

      hadi yaa hiç aklıma gelmezdi. yani onca popüler anime dururken zevk sahibi birilerinin çıkıp memoriesi dublajlayıp piyasaya sunması çok hoş.

  6. March 24, 2013 at 3:57 pm

    Neotokyo ve Magnetik Rose animelerini izlemiştim.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


