31
Mar
12

2. defa izlenmeyi hak eden animeler

Bir ara tekrar izlemek istiyorum diye aklımın bir kenarında tuttuğum pek çok anime var. Herkesin olduğunu tahmin ediyorum. Ama genellikle insan kendi kendine oturup daha önceden izlediği bir seriyi tekrardan izleyemiyor. Vakit kaybı gibi mi geliyor emin değilim. İzlemek istediğiniz, merak ettiğiniz onca şey dururken eskilere dönmek kolay olmuyor sanırım. Bir şeyi yeniden izlemenin en iyi taktiğini açıklıyorum: başkasına izlettirmek, yani daha önce izlememiş biriyle birlikte izlemek. Bu taktiği en iyi ev arkadaşım uyguluyor, bana bu yöntemle kaç tane Kore ve Japon dizisi izlettirdi bilmiyorum. Başkasına izlettirme taktiği en çok o başkası sizin zevklerinizi paylaşan, fikirlerine değer verdiğiniz biriyse etkili olur. “Falanca seriyi izlemedin mi?! Bayılırsın, mutlaka izle. Hatta dur sakın izleme, birlikte izleyelim.” İşte o zaman tekrar izleme süreci zaman kaybı olmaktan çıkıyor, yepyeni bir deneyim oluyor. Bu şekilde 2. defa izlenmeyi hak etmiş olmalarının bu animelerin kaliteli olduklarının ya da tarafımdan çok sevildiklerinin bir kanıtı olduğunu fark ettiğimden beri bir listelerini yapmak istiyordum, zaten bir kaç taneler. Hepsini baştan sona izlemiyorum aslında, ara ara izliyorum ya da izleyen kişinin yanına ilişiyorum diyebiliriz. Çünkü iki kişi anime izlemek tatlı olduğu kadar zor da. Nasıl oluyorsa zaman bulunamıyor, birlikte izlenen animeler bir türlü bitmiyor.

Monster:

Evet, tabii ki de. Zaten açık ara farkla en sevdiğim anime olduğunu biliyor olmalısınız. Animesini izlemiş üstüne mangasını okumuş olmama rağmen animeyi 2. defa izlemek inanılmaz zevkli. Bu seferki izleyişimde uzun bir anime olmasına rağmen olayların çok hızlı ilerlediğini, her bölüme en az bir tane etkileyici, önemli, şaşırtıcı olay düştüğünü fark edip şaşırdım. Gerçekten yoğun, dolu dolu bir anime. Uzun olduğu için maalesef izleyen kişinin deneyimine baştan sona ortak olmak mümkün olmuyor, iki kişi izlenirse herhalde aylar sürer bu serinin bitmesi. Ayrıca birlikte izlerken yanınızdaki kişinin sizin Johan hakkında bildiklerinizi bilmiyor olduğunu düşünmek çok garip bir hissiyata sokuyor insanı, spoiler vermemek için kendimi zor tutuyorum.

Seirei no Moribito:

Bu seriyi tekrardan izlemenin bu kadar keyifli olacağını tahmin etmemiştim açıkçası. Baştan sona ikinci defa izliyorum ama henüz bitmedi. Daha önce dikkat etmediğim şeyler fark ediyorum. Başka bir insanın yorumları eşliğinde izlemek de yararlı oluyor. Mesela ben bu serinin dövüş sahnelerinin ne kadar kaliteli (muhtemelen de pahalı) olduğunu hiç düşünmemiştim, daha çok tersine döndürülen cinsiyet rollerine dikkat ediyordum. Ayrıca “Şimdi bu odada kimse yok” ayrıntısını da unutmuştum, gerçekten çok güzelmiş.

Eve no Jikan:

Ben bunun ONAsını zaten ikinci defa kendi kendime izlemiştim. Sonra film halinde geldi üçüncü defa izlemiş oldum. Sonra Pınar ve Ogan’a izlettirdim, 4. defa izlemiş oldum. Ve fark ettim ki ben bunu birkaç defa daha bayılarak izlerim. Ogan Masaki’nin robotu için “o merdivenleri nasıl indi?” dediğinde renk vermemek için kendimi zor tuttum:)

Cromartie High:

Çerez anime zaten, tekrar tekrar, ara sıra, bölüm bölüm izlenmeye o kadar müsait ki. Okulcana mırıldandıkları bi şarkıyı bulmaya çalıştıkları bölümde yine gülmeten öldüm. Olaylar aşırı absürt olduğu için hafızadan çok kolay siliniyoruş, onu fark ettim. Bu nedenle bazı sahneleri ilk defa görüyormuşum gibi izliyorum. Fark ettim de ben Cromartie ile ilgili bi inceleme yazmamışım bi ara yazayım.

Bakemonogatari:

Bu “başkasına izlettirmek” olmadı. İkimizde daha önceden izlemiştik ama Nisemonogatari başlamadan tekrar izlemek istedik çünkü hak ediyor. Hatta çok fazla sayıda hızlı geçen önemsiz ama hoş ayrıntı barındırdığı için 2. defa izlemek şart gibi bir şey.


10 Responses to “2. defa izlenmeyi hak eden animeler”


  1. April 1, 2012 at 3:20 am

    Herhalde herhangi bir Shaft animesini tekrar tekrar izlemek ve her defasında “yahu böyle bir kare var mıydı arada?” demek gayet mümkün.

    Moribito felaket seviyelerde gözden kaçan ve daha çok değer verilmesi gereken bir anime.

    Benim tümünü tekrar tekrar izlediğim tek anime Garden of Sinners oldu çünkü “bir de şu sıra ile izleyeyim bakalım farklı bir şey anlayacak mıyım?” gibisinden bir bölüm hiyerarşisi merakı vardı. Pişman değilim xD

    • April 1, 2012 at 4:11 am

      garden of sinners’ın son filmini hala daha izlemedim ama benim de öyle bir kronolojik izleme yapasım geldi şimdi. bir de ergo proxy’yi tekrardan izlemeyi istiyorum. daha çok var 2. defadan izlemek istediğim (satoshi kon yapımları mesela) ama ergo proxy listenin başında.

  2. 3 Eternal
    April 2, 2012 at 6:52 pm

    Beni de bu aralar tekrar izleme hevesi sardı.(tesadüf?)
    Çook eskiden(eskiden dediğim de 4-5 sene önce) izlediğim animelere yöneldim önce: Claymore ve Death Note izledim. Ergo Proxy ve Gantz da listede şu an hazır sınav geçmişken onlara da hızlıca el atayım diyorum. Bi de çocukluğumun animesi Sailor Moon da yazı bekliyor :D
    Seirei no Moribito da iyi fikirmiş o da yeniden izlenmeyi hakedenlerden. Hatta biraz daha uzun bi liste rica ediyorum ben senden :D

    • April 2, 2012 at 7:28 pm

      izldikçe uzatırım artık listeyi. tekrar izlediklerim değil de izlemek istediklerim listesi yaparsam 50 seri filan olur o liste ama çoğu da lafta kalır. sailor moonu ben de izlemek istiyorum ya, aslında bir kaç arkadaş toplayıp evde sailor moonla nostalji gecesi düzenleyebilirim.

  3. April 16, 2012 at 8:53 pm

    Bu konuda seri olmasada yeniden izlenebilecekler arasında Akira var benim için ki…zaman zamanda izlerim. Hikayede yeniden yakalanacak detay olmasada görselleri beni benden alır…

    • April 16, 2012 at 9:00 pm

      akirayı yeniden izlemedim ama animenin üstüne mangasını okudum. çok daha farklı, çok daha büyük düşünülmüş. tavsiye ederim. manga da yönetmene ait zaten. yeni detay istersen akira ile ilgili detaydan çok daha fazlası var mangada:)

  4. March 26, 2013 at 2:50 pm

    Hocam listelerin hiç birinde One Piece yok. Özellikle burda belirtmek istedim çünkü şu an One Piece’i ikinci kez bitirmek üzereyim. Pişman değilim. Hatta uygun koşullar oluştuğunda 3. kez bile belki.

  5. 8 _lost_visitor_
    December 8, 2013 at 6:09 am

    Şu saate kadar oturup tüm seriyi tekrar izlediğim için benim şiddetle tavsiyem *No.6* olurdu. Nedense bu kez daha ağır geldi konusu, sonu yıpratıcı oldu özellikle, daha duygusal bi modda mı izledim ne? izlerken George Orwell’in 1984’ü geldi aklıma, hatta kitaptaki bazı bölümleri animede gördüm desem yeridir. Nezumi karakterinde kendisinden ve serisinden hiç hazzetmediğim Sasuke’yi, Shion’da da Allen Walker’in saflığını yakaladım bazı bazı.. Hakkını vererek izlenmesi gereken bi animeymiş meğer.. Çevirisini de heterophobiafansub yapmış ki BL açısından çok light, çok sci-fi gelmemiş demek ki onlara da. Bir heves bu blogdaki yazılara da baktım ama göremedim, belki de dikkatimden kaçtı biraz uykulu, ne.. nası yani? içten bu seriyi izlememiş olamaz, izlemişse yazmamış olamaz diye düşündüm açıkçası.. Yine de bu güzel ve özenli mecrada da görmek iyi olurdu.. Tabi her izlediğini yazmak zorunda olmadığın da aşikar.. Ben bu izleyişimde çok daha derin mesajlar aldım, hala göğüs kafesimin sol tarafında bi ağırlık mevcut..

    “Dileklerim hiç kabul olmuyor, bu gece t.yıldızımı bile almışlar elimden
    Gözden kaybolmuşlar ve asla geri dönmeyecekler..”
    (kapanış parçasının çevirisinden..)

    • December 8, 2013 at 1:37 pm

      yakın zamanda izledim. benim de çok hoşuma gitti, tür olarak shounen ai değil de içinde çok az shounen ai bulunan gayet düzgün bir bilimkurgu olması çok hoş. sanki hetero romantizm başlı başına bir tür olarak etiketlenmiyorsa homoseksüel romantizm niye etiketlensin ve konu sadece iki erkeğin aşkı olmak zorunda olsun ki der gibiydi anime. yazmayı düşünüyordum ama sonra niyeyse yazmadım.

  6. 10 _lost_visitor_
    December 15, 2013 at 7:45 pm

    Evet, shounen ai kısmı gösterilmiyor, hissettiriliyordu sanki. Bu beklentiyle izleyen pek çokları beğenmemiş ve sıkıcı da bulmuş bölümleri. Ben daha çok, bir şekilde aralarında çok derin bir bağ oluşmuş karakterler olarak izledim, saygı duyulası ve özenilesi bir bağ.. Bu zarif anlatımlı anime için 11 bölüm hem yetti hem de yetmedi.. Keşke daha farklı bir sonla biten OVA’sını da yapsalar.. Ayrıca Nezumi’nin inanılmaz sade yaşamı ,içinde bulunduğumuz şu boğucu sosyo-ekonomik düzenden bakınca takdir edilesiydi…


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 489,823 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


