20
Nov
11

Yengeç Gemisi

Bu seneki kitap fuarı benim için çok güzel geçti. Herkesin lanetler okuduğu yol bile bana çok tatlı geldi. Ayaklarım ve standları radar gibi tarayan gözlerim ağrıyana kadar gezdim ve uygun fiyata çok güzel kitaplar aldım. Bu senenin hasılatı şöyle: Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında-Murakami, Bilginin arkeolojisi-Foucault, Cinsiyet Belası-Butler, Şibumi-Trevian, Metis 2010 ajandası ve Yengeç Gemisi manga.

Pek hoş bir yayınevi olan Yordam Kitap biliyorsunuz ilginç bir şey yapıyor, Marxist mangalar yayımlıyor. Daha önce 2 cilt halinde çıkan Kapital mangaya dair bir yazı yazmıştım bu fuarda da Marxist edebiyatçı Takiji Kobayashi 1929 tarihli romanından uyarlanan Yengeç Gemisi’ni aldım. Populer mangalar bile Türkçe’de çok az sayıda ve yeni yeni yayımlanırken Yordam’ınki cidden tuhaf bir vaka. Örneğin bu Yengeç Gemisi o kadar kıyıda köşede kalmış bir manga ki İngilizce’ye bile çevrilmemiş hatta MyAnimeList’te kayıtlı bile değil. Nerden bulmuşlar? Bunu çevirip yayımlamak kimin aklına esmiş? Hayret.

çok güldüm^^

Bu mangayı epey beğendim, hatta Kapital’den daha çok beğendim, zaten çizimleri Kapital’den kat kat daha güzel. İlginç bir konusu var. Aslında, peki, tamam o kadar da ilginç değil. Nihayetinde işçi dayanışması, grev ve kapitalizm konusunda propaganda yapan kısacık bir manga ama bunu epey sevimli bir şekilde yapıyor. Sanırım benim asıl ilginç bulduğum yengeç gemilerinin işleyiş şekli. 4 ay boyunca kıyıdan uzakta yengeç avlıyor bu gemiler. İşçilerin çoğu mecbur oldukları için ve insanlık dışı şartlarda çalıştırılacaklarını bilmeden biniyorlar bu gemilere. Bir kere demir aldıktan sonra geri dönme, vazgeçme, işi bırakma ya da kaçma şansları yok, okyanusun ortasındalar. Köle gibi çalıştırılıyorlar, hatta bazıları ölüyor, korkunç cezalarla disiplin altında tutuluyorlar. Hiçbir çıkış yolu yokmuş gibi görünen bu cehennemi sonunda dayanışma ve grevle düzeltiyorlar. Fakat cahil Japon işçilerinin grev yapmayı öğrenme şekilleri epey komik. Bir grup işçinin teknesi fırtınada kayboluyor, kârdan başka bir şey düşünmeyen anagemi de onları bırakıp gidiyor. İşçiler bir Sovyet gemisi tarafından kurtarılıyorlar ve pek güzel ağırlanıyorlar. Bu sırada çat pat Japonca bilen Asyalı bir Sovyet vatandaşı kendilerine sınıf mücadelesinin inceliklerini -pek hoş bir şekilde- anlatıyor. Sonra da bizim işçiler aydınlanmış ve mücadeleye hazır bir şekilde Japon yengeç gemisine geri dönüyorlar.

Sonuç olarak Yengeç Gemisini severek okudum ve Yordam’ın bu tür mangalar çıkarmaya devam etmesini diliyorum.


2 Responses to “Yengeç Gemisi”


  1. November 22, 2011 at 12:37 pm

    Bu mangayı bu kadar geç okuman kötü olmuş , çok güzeldir :)

  2. December 4, 2011 at 1:34 am

    bozkırı bir kıvılcım tutuşturur


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


