05
Aug
11

Çocuk Sevmiyorum Ama Bir Usagi Drop Var

11 bölümden 5i gitti 6sı kaldı. Bu yaz sezonunda 20li yaşlarında anime sever kadınları çoğu Usagi Drop izliyor ya da izlemek için bitmesini bekliyor sanırım. Çok az josei animesi çıkıyor ama çıktı mı da şahane oluyor hep. Shoujo ve josei mangalar animeden çok drama ve filme uyarlanıyor çünkü Japonya’da yetişkinler arasında manga okumak anime izlemekten daha yaygın (ve daha saygın). Aklıma “anime izliyor musun?” sorusunu bile hakaret sayan Saki’nin Genshiken odasında oturup josei manga okuması geliyor. Usagi Drop’un da bu ay Daikichi rolünde Matsuyama Kenichi’nin oynadığı bir filmi çıkacak. Bu Matsuyama Kenichi’nin canlandırdığı 6. manga karakteri olacak sanırım: Nana, Death Note, Detroit Metal City, Kaiji, Gantz… benim aklıma gelenler bunlar.

Usagi Drop’un daha hiçbir şeyini görmeden sadece konusunu okuduğumda süper olacak demiştim. 30 yaşında, tek başına yaşayan Daikichi dedesinin cenazesi için gittiğinde evde dedesinin gayri meşru çocuğu olduğu söylenen 6 yaşında bir kızla karşılaşır. Daikichi önce annesine “O resmen benim teyzem, senin de kız kardeşin oluyor yahu” diye espriler yapsa da tüm aile tarafından dışlanan küçük Rin’in durumu pek gülünecek gibi değildir. Rin’i aileden kimse yanına almak istemeyince ve yetiştirme yurduna gönderme önerisi ortaya atılınca Daikichi dayanamaz Rin’e kendisinin bakacağını söyler.

Çocuk bakmaktan hiç anlamayan bekar bir erkek olsa da Daikichi’nin işi o kadar da zor olmuyor, çünküm Rin çok akıllı bir kız. Çocukları seven insanların bu animeye bayılacağı kesinken çocukları sevmeyen benim gibi insanların bile Usagi Drop’u severek izleme şansı çok yüksek. Çünkü Rin’de o nefret edilen çocuk davranışlarının hiçbirini görmüyoruz, çok sevimli, masum ve olgun. Bir de Rin’in tam zıttı olan Reina var, Daikichi’nin kuzeninin küçük kızı. Gerçek hayatta böyle bir çocuktan nefret ederdim ve aynı Daikichi gibi davranırdım (“Başımdan gidersen sana şu şekerleri veririm”) ama animede bu karakteri çok sevdim çünkü asap bozucu, şımarık çocuk tipi çok abartısız ve komik bir şekilde betimlenmiş. Elinde Daikichi’nin şekerleriyle annesi tarafından sürüklenirkenki aç gözlü yüz ifadesini hatırladıkça gülüyorum: “Şekerci dükkanı gibisiiiiiiin!” Daikichi’nin annesinin de mükemmel bir teyze tiplemesi olduğunu düşünüyorum. Seslendirmesi mükemmel, sanki bir Türk teyzesiymişçesine telaşlı telaşlı konuşuyor.

Usagi Drop anne/baba olmanın zorluklarına dair gerçekçi bir anime. Daha doğrusu Rin hariç her şey gerçekçi diyeyim çünkü böyle mükemmel bir çocuğun var olabileceğine inanmıyorum. Sevimli, komik ebeveynlik durumları ve Rin’in annesine dair gizem dışında pek bir hareket içermiyor. Yavaş bir anime olması gerekirdi normalde ama o kadar güzel ki sanki zamanı bükebilme özelliğine sahip, ben daha bölümün ortalarında olduğumu zannederken pat diye kapanış şarkısı çalmaya başlıyor.


14 Responses to “Çocuk Sevmiyorum Ama Bir Usagi Drop Var”


  1. August 5, 2011 at 10:11 pm

    İçtencim harika anlatmışsın. Aynı şekilde konuyu okuduğum anda bu anime herkes tarafından tutulacak demiştim. Ben de çocukları sevmememe rağmen Rin karakterini hemen benimsedim. Öbür ufaklıktan da hiç hoşlanmıyorum . Ben bir kaç arkadaşıma önerdim. Hepsi erkekli kızlı bayıldı animeye. Çünkü sen de farketmişsin böyle … ımm nasıl denir… özgün ve kaliteli bir anime gerçekten yankı uyandırabilir.

    Ancak üzülerek belirtmek isterim ki, serinin mangasını okumayı düşünmüyorum. Manga sever birisi değilim zaten. Keşke 26lık bir seri olsaydı. Veya ikinci sezonu gelir mi dersin? :)

    Ayrıca Live-Action’da Daikichi seçimi çok iyiyken Rin seçimini çok yanlış buldum.

    Ha bir de, ben ufakken Rin gibiymişim :P

    • August 5, 2011 at 10:20 pm

      ben de mangayı okumayı düşünmüyorum aslında. bana 2. sezon gelmez gibi geliyor hatta 11 bölümde bütün hikayeyi bitirebilirler çünkü mangası biymiş ve öyle aşırı uzun bir şey değilmiş.

      • August 5, 2011 at 10:44 pm

        Mangasında kızın büyüdüğünü falan anlatmışlar. Animede de olacak mı dersin?

        • August 6, 2011 at 2:36 am

          aa kızın büyümüş olduğu manga sayfalarına rastlamıştım da dojinshi sanmıştım onları. gerçekten 11 bölümde biterse final bölümünün sonuna sıkıştırırlar belki. filme sığdırdılarsa 11 bölüme de sığdırırlar mangayı diye düşündüm ama bakalım nasıl olacak.

  2. August 6, 2011 at 2:22 am

    Rin’in mi yoksa Daikichi’nin mi ebeveyn olduğunu bazen karıştırıyordum ki beşinci bölümün sonunda da bu vaziyet espriye vuruldu. İzlemesi yazında da belirttiğin gibi gerçekten çok keyifli. Her şeyin 11 bölüm içinde olup biteceğine pek emin değilim ama mümkün görünüyor.

    Josei bence animelerin genetiği ile oynanmış magic mushroomu. Renkli, pastel, hem trajik hem komik ama yürek ısıtan, öyle tatlı bir şey işte Usagi Drop da.

    Ayrıca uyarıyorum, umarım ending müziği başladıktan sonra hemen kapatmıyorsundur bölümleri. Yarım dakika ile bir dakika arası değişen ekler oluyor endinglerden sonra (ter bu ter).

    • August 6, 2011 at 2:39 am

      hemen kapatmıyorum ama onu ilk başta keşfedemedim ^^; tesadüfen gördüm ek kısımların olduğunu sonra geri dönüp ilk bölümde kaçırdığımı da izledim. Bu arada 5. bölümün sonunu da unutup kapatmıştım iyi ki hatırlattın.

  3. August 8, 2011 at 2:40 pm

    o değil de beş bölümü birden izlemeseydim diyorum şimdi içten :) ost’u da bi harika :)

    • August 8, 2011 at 4:12 pm

      hahah :D evet bence de, açılışı özellikle seviyorum ben.

  4. August 23, 2011 at 2:46 pm

    Güzel yazı , bende animenin bitmesini bekliyorum. Ano Hana animesine benziyormuş diye listeye almıştım.

    • August 25, 2011 at 12:29 am

      ano hana’ya zerre benzemiyor yahuu! :S ama çok güzel sen yine de izle.

  5. 11 Anonymous
    August 25, 2011 at 7:39 pm

    Ya MAL’da öyle diyordu ondan listeye aldım. Bunu beğenirseniz bunuda beğenirsiniz hesabı.

  6. August 25, 2011 at 7:42 pm

    K.b Anonymous olarak girmişim :D

    • August 25, 2011 at 8:41 pm

      valla bilemem ben usagi drop’u çok sevdim ama ano hana pek sarmadı :) sen yine bi şans ver ilk 5-10 dakikasından anlarsın zaten izleyip izlemeyeceğini.

  7. August 27, 2011 at 10:13 pm

    Tamam deneyeceğim sağol.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


