27
Jul
11

Black lagoon: el baile de la muerte

Black Lagoon’un OVA serisini bitmesini, bekleyip toplu halde izlemekle çok doğru bir karar vermişim. Black Lagoon’un nesine bu kadar çok bayıldığımı ve neden her zaman Revy’yi avatar olarak kullandığımı hatırlamış oldum. Black Lagoon hastalığım tazelendi, şimdi mangasına başlamanın tam zamanı. Hatta niye şimdiye dek başlamadım ki? Animenin ilk 2 sezonu mangayı 43. sayıya kadar kapsıyordu, 5 bölümlük Roberta’s Blood Trail OVAsı ise 44-76 arası “el baile de la muerte” arcını kapsıyor. (Şu terimin Türkçesini bulalım artık) Bu arcın üstüne de zaten henüz 5 sayı çıkmış durumda, bu yüzden uzun bir süre yeni bir Black Lagoon animesiyle karşılaşamayabiliriz. Mangaya başlamanın tam zamanı dememin nedeni bu. Bir de “chapter sayısı/dakika=yoğunluk” şeklinde bir hesap yaparsak OVA’da öncesine kıyasla aşırı bir yoğunlaşma olduğunu görürüz. Nasıl becerdiler merak ediyorum açıkçası. Yıllar önce aldığım üç beş İspanyolca dersi beni yanıltmıyorsa El Baile De La Muerte ölüm dansı demek. Keşke OVA’nın adı olarak da mangadaki bu başlık kullanılsaymış, zira Roberta’s Blood Trail sizce de biraz tırt olmamış mı?

Black Lagoon’un çarpık gülüşlü, eli silahlı, kara mizahlı ölümcül kadınlarının hepsi birbirinden karizmatik ama kısa bir süre için seriye dahil olup sonra evine dönen terminatör hizmetçi Roberta’nın herkesin gönlünde ayrı bir yeri vardır sanırım. İlk sezondaki tüm uzaydan gelen robot tavırlarına rağmen gıcırdayan dişlerinden ve titreyen ellerinden tahmin etmeliydik: psikopatlık potansiyelini sonuna kadar kullanmamıştı. Bu yüzden ilaç bağımlısı bir şizofren kurt kadın olarak geri döndü.

Finalde dolunay altında Conileri avlaması da güzeldi ama bence asıl doruk noktası 3. bölüm olmuş. Adamın kafasını yumruklarıyla öğüterek sıvı hale geçirmesi efsaneydi. (sıvı hale geçirmiş olmalı yoksa nereye kayboldu o kafatası bilmiyorum) Diğer Black Lagoon kadınlarından geri kalır tek yanı seksi olmamasıydı sanırım, o açığı da kapatmış. Roberta’yı farklı bir kılıkta görmek de güzeldi. Sonra o koca eteğiyle ormanda nasıl hareket etti, diyecek oldum ama mermi isabet ettiği için yarı yarıya kopan parmaklarını elinin bir silkeleyişiyle fırlatıp atan kadına bir eteğin lafı mı edilir? Bölümler boyunca herkesin Roberta hakkında uzaylı, cyborg gibi tanımlamalarda bulunması eğlenceliydi. Bir daha geri dönerse bu sefer gerçekten cyborg olacak.

Balalaika’nın çok hayranı var biliyorum ama benim favori mafya patronum Mr. Chang. Soğuk kanlılığını ve çift el silah kullanımı ve kungfu karışımı hareketlerini seviyorum. Keşke OVA’da viski içip, telefonla konuşmak dışında etkinliklerde de bulunsaydı. Son olarak Chibi hizmetçinin yorumları Rock ile Revy’nin ilişkisine gözümde bir derinlik kattı. Daha fazla RockXRevy sahnesi olsun isterdim. Sonuç olarak bildiğimiz Black Lagoon işte, sadece her zamankinden biraz daha cüretkar ve şahane. Bundan sonra Black Lagoon animelerinin Tv serisi olarak değil R+ OVAlar olarak gelmesi herkes için daha hayırlı olur.

Roberta’nın şehri ilk ziyaretini şu şahane AMV ile hatırlayalım, daha mükemmel bir şarkı ve başlık seçimi olamazdı: Maid to Kill


2 Responses to “Black lagoon: el baile de la muerte”


  1. July 28, 2011 at 7:37 am

    Balalaika’yı insanlar geçmişi yüzünden daha çok seviyorlar. Tam olarak evil bir karakter değil, kendi yumuşak yanları var. Chang ise tam tersine dışarıdan zararsız görünürken içi kabuk tutmuş biri. Animelerdeki çin kökenli karakterleri %90 sevemiyorum.

    5. OVA’nın sonu bir tuhaftı, ben halen bazı şeyleri anlamadım ama ‘kasa her zaman kazanır’ sonucuna vardı gibi geldi.

    Ayrıca bugün ayın 28’i, dün başka bir OVA daha çıktı ama jinx bozulmasın diye adını anmıyorum şimdi :p çünkü bir daha ertelenirse millet kafayı sıyıracak.

    • July 28, 2011 at 10:54 am

      ilginç benim de tam tersi animelerde çinlileri sevme oranım %90 sanırım :)


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 489,823 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


