06
Feb
11

Bakuman’da Shounen Jump’ın internetle imtihanı

Evet son bölümlerde Bakuman çıldırdı, Shounen Jump karıştı ve Ashirogi Muto’nun bir canavar yarattığı ortaya çıktı. Bakumanın yazarı Tsugumi Ohba, Ashirogi Muto yani bizim Takagi ve Mashiro’nun karanlık tarzını örnek alan yeni bir mangakayı Bakuman’ın ortasına büyük bir gümbürtüyle düşürdü. Bakuman’da bu güne kadar pek çok güzel, yaratıcı manga fikri okuduk ama bu son bölümlerdeki Ashirogi Muto hayranı yeni mangakanın “Classroom of Truth”u belki de en güzeliydi. Tamam belki konusu biraz sağdan soldan araklanmıştı ama heyecanla okudum. Son dönemde Bakuman’ın bize manga içinde manga okutmasına bayılıyorum. Bu mangayı Takagi ve Mashiro’yla aynı anda ve onların yorumları eşliğinde okumanın zevki hiçbir şeyle karşılaştırılamayacağı için “Classroom of Truth”un konusuna hiç girmeyeceğim. Tek söylemem gereken bunun “Gantz” gibi ahlaki açıdan sorunlu bir manga olduğu ve Shounen Jump’da yayınlanan mangaların temel özelliği olan arkadaşlık, dayanışma, çok çalışmanın ve mücadelenin karşılığının alınması gibi konuların kasıtlı olarak tersine gittiği.

Manga yarışmasında jüri olan Takagi ve Mashiro Classroom of Truth’a en yüksek puanları verdiler ama Shounen Jump editörleri derginin tarzına uymadığı için bu mangaya hak ettiği ödülü vermedi. Daha önce de söylemiştim sanırım, ben Tsugumi Ohba’nın Bakuman’daki karakterler aracılığıyla Shounen Jump’ın beğenmediği yönlerini eleştirdiğini hatta Jump’tan hıncını aldığını düşünüyorum. Ama bunu yaparken bir yandan Jump’ın hayranlık uyandırıcı yönlerini vurgulamaktan da geri kalmıyor. Özellikle son bölümlerde bu tutumu iyice belirginleşti. Açıkça hakkı yenen Classroom of Truth’un mangakası “Shounen Jump’ın daha cesaretli olmasını beklerdim. Diğer dergilerle karşılaştırılınca Jump’ın muhafazakar kaldığı bile söylenebilir” dedi. Ve bu genç mangaka biz internet severlerin ve illegal manga okuyucularının çok hoşuna gidecek bir şey yaptı: mangasını kendi elleriyle scan edip bloguna yükledi! Bir de üstüne Shounen Jump’ın bu mangayı yeterince beğenmediğine dair “masumane” bir açıklama yapınca Jump editörlerinin çok ciddi bir krizle karşı karşıya kalmasına yol açtı. Mangayı internetten okuyup bu muhteşem eserin 1. seçilmemesine sinirlenen insanlar Shounen Jump’ı telefon yağmuruna tuttu.

Dahası Classroom of Truth’un aykırı mangakası Nanamine-kun editörünün önerilerini de hiç dinlemiyor. Bunun yerine internetten tanıdığı ve mangadan anladığını düşündüğü 50 kişinin önerileri doğrultusunda yazıyor mangalarını. Gerçekten Tsugumi Ohba’da fikirler tükenmiyor. Tek bir editör yerine 50 sıkı manga okurunu dinlemek, 50 kafadan çıkan fikirleri kullanmak çok yaratıcı değil mi? Nanamine’nin Shounen Jump editörleri hakkında söyledikleri yenilir yutulur cinsten değildi ama bence haklı olduğu pek çok nokta var. Yine de Tsugumi Ohba her zamanki gibi Jump’ı eleştirse de hakkını yemeyecektir ve ilerki bölümlerde hikayeyi profesyonel Jump editörlerinin internetteki 50 anonimden daha iyi olduğunu gösteren bir sonuca götürecektir. Bilmiyorum öngörülerim doğru çıkar mı ama bence Nanamine’nin mangası ne kadar mükemmel olsa da Shounen Jump’ın okur kitlesini göz önüne almadığı için okur anketlerinden başarısız bir sonuç alacak.

Bakuman bana hep Tsugumi Ohba ve Takeshi Obata’nın paralel bir evrendeki yansıması gibi gelmiştir. Belki bu ikili de Ashirogi Muto’yla aynı sorunları yaşamış Obata gerçekçi çizimlerini, Ohba’da karanlık, karmaşık konularını Jump’a uygun hale getirmeye çalışmış olabilir diye düşünüyorum. Şu sıralar Mashiro ve Takagi çok başarılı olan Perfect Crime Party mangaları asla animeye uyarlanmayacağı için dertleniyorlar çünkü çocukları suça özendirebilirmiş. Ohba ve Obata’ın Death Note ile insanları en çok suça yönlendiren mangakalar olarak çizgi roman tarihine geçmiş olabileceklerini düşününce Bakuman gözüme neredeyse yarı-otobiyografik görünüyor. Eh insan düşünmeden edemiyor acaba Bakuman’daki baş editör Shounen Jump’ın gerçek baş editörünün bir tür karikatürü mü diye. Geçenlerde Shounen Jump’ta en popüler serilerin mangakaların arka arkaya one shot çizdiği bir çeşit proje yapılmıştı. Aynı dönemde Bakuman’daki Jump’ta da tüm mangakalara one shot çizdirildi.

Neyse bunu burda bırakıp biraz Hiramaru’yu ne kadar sevdiğimden söz etmek istiyorum. Sanırım Eiji’den bile daha çok seviyorum hatta Bakuman’a daha ilk dahil olduğu bölümde sevmiştim bu adamı ondan sonra da hep en çok güldüğüm karakter oldu bu negatif mangaka. Kendi karakteriyle son derece uyumlu mangalar yazıyor olması da çok hoş. Ne mutlu bana ki en son okur anketinde Eiji’den sonra en sevilen karakter seçilmiş bu da mangada bol bol yer almaya devam edeceği anlamına geliyor.

Ve anime. Bakuman’ın animesine olan hevesim maalesef çabuk geçti. Halbuki nasıl sabırsızlıkla beklemiştim. Saçma sapan mangakalıkla alakasız görüntüler eşliğinden berbat bir açılış şarkısı, haddinden fazla renkli olması, hoşuma gitmeyen seiyuu seçimleri, Mashiro ve Miho’nun yol ortasındaki uzun bakışması hep animeden soğumamda etkili oldu ama asıl neden Shounen JACK! Evet JACK. Shounen Jump’ta yayımlanıp konusu tek kelimeyle JUMP olan bir mangada Shounen Jump’ı nasıl Shounen Jack ile değiştirirsiniz?! Hiramaru gibi kendimi yerlere atıp “Buna katlanamıyoruuum!” diyesim geliyor. Çok saçma bir ayrıntıya takıldığımı düşünebilirsiniz ama elimde değil, ne zaman Jack lafını duysam sinirlerim hopluyor. Sonunda bir baktım animenin yeni bölümleri biriktikçe birikiyor ama benim izlemek için en ufak bir isteğim yok. O zaman anladım ki ben bu anime uyarlamasını sevmemişim. Yine de Fukuda, Hiramaru ve diğer sevdiğim karakterleri hareketli görmek için bir kaç bölüm daha izlerim sanırım ama 2. sezon gelirse başlamayı düşünmüyorum. Umarım bu durum düzelir ama animenin şu sıralar bende uyandırdığı tek his “Bakuman bu değil” oluyor.


3 Responses to “Bakuman’da Shounen Jump’ın internetle imtihanı”


  1. 1 hopkop
    February 6, 2011 at 7:25 pm

    ben hala adamakıllı bakumana başlamadım hehe :D bi ara başlar gibi olmuştum ama araya başka şeyler mi girdi bilmiyorum, pek sarmamıştı herhal. ama yazıyı okuduktan sonra vay anasını dedim. başlıyom artık..

    jack olayına da koptum burda :D şaka gibiymiş valla.

  2. February 6, 2011 at 7:31 pm

    Anime konusunda seninle harfi harfine hem fikirim. Anime de ilgi çekici bulduğum tek kısımlar mangada sadece birkaç sayfada geçen manga içi mangaların 5-10dk süreler ile ciddi animasyonlara da dönüşmeleri oldu. İlk bölümde Mashiro’nun amcasının hazırladığı mangaya ait anime açılışı bence serinin genel açılışı olmalıydı ^^ çok güzeldi o.

    119. chapter da Hiramaru’nun editörünün ayağına yapıştığı kare de gayet koptum. Bu kadar kolay manüpile edilebilir olması eğlenceli ve sevimli. Beyaz takım elbisesini giydiğinde ve mutlu olduğunda onu sevemiyor olmam beni sadist yapar mı bilemiyorum ama öyle kalsın bence.

    50 yorumcu konusu, o iş sakat kesinlikle. Bir amatör hikaye yazarı olarak söylüyorum bunu, 50 kişiyi bırak eğer editörünün sözlerine bile fazla uymaya başlarsan endişe duyman gereken son şey yaratıcı ruhun gururu olur. İlk akla gelen “gurur” oluyor ama devamlılık, güvenilirlik ve diğer 50 kişinin zamanla işleri zora sokacağını bilmek daha endişe verici. Bence Bakuman bu duruma oynayacak ileride.

    • February 6, 2011 at 8:16 pm

      senin de aynı fikirde olman içimi rahatlattı çünkü sen animeye ve mangaya aynı anda başladın. ben acaba uzun süredir okuduğum için mangaya fazla bağlandım da objektif değerlendiremiyor muyum diye düşünüyordum.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 489,823 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


