02
Feb
11

Kısa, güzel mangalar

One shot ya da tek bir ciltten oluşan ama çok etkileyici olan mangalar çıkıyor karşıma. Bunlar tek bir yazının konusu olamayacak kadar kısa oldukları için şöyle kısacık ama hoş mangalardan bir derleme yapmaya karar verdim.

Hotel

Bu okuduğum en iyi one shottı. Kısalığına bakmayıp bilimkurgu seven herkesin hemen atlaması gerekiyor bence. Hikaye günümüzden 20 yıl kadar sonrasında başlıyor, geri dönülmez nokta çoktan geçilmiş, insanlar artık küresel ısınma sonucu yok olacakları gerçeğini kabullenmiş. Bilim insanları en azından iklimin düzeleceği çok uzak bir geleceğe kadar her canlı türünden DNA örneklerinin muhafaza edilmesini istiyor. Bunun için içinde çok gelişmiş bir bilgisayar olan dev bir kule inşa ediyorlar. Manganın büyük bölümü kuleyi yöneten sistemin insanların yok oluşundan sonra yüz binlerce yıl boyunca DNAları nasıl koruduğuyla ilgili. Korkunç iklim şartları ve tükenen enerji kaynaklarıyla mücadele eden bilgisayar sürekli yeni çözümler üretip, kendini onarıp, enerji tasarrufu yaparak adeta evrim geçiriyor. Bu bana Richard Dawkins’in karmaşık makinelerin canlı sayılabileceği ve evrim geçiren makinelerin çok sonraları atalarını yani bizi merak etmeye başlayabileceklerine dair sözlerini anımsattı. Ben olsam bu manganın sonunu farklı yazardım, DNA örneklerinin hepsinin kaybedildiğini ama yaşam artık farklı bir formda, makinelerin evrimiyle devam ettiği için bunun öneminin olmadığını söyleyerek bitirirdim.

White Rain

Serial Experiments Lain ve Haibane Renmei’nin yaratıcısı Yoshitoshi ABe’ye ait karalamalar şeklinde çizilmiş tek ciltlik felsefi bir manga. Epey karanlık ve rahatsız edici. Lain’i andıran bir kız, Haibane Renmei’yi andıran öncesi ve sonrası bilinmeyen bir dünyada uyanıyor. Hiçbir hafızası olmayan kız kendisinin birebir kopyası olan ve yine geçmişi hatırlamayan başka bir kız görüyor. Kızlardan birinin adı 328, diğerinin 329. Bulundukları evi inceleyen kızlar dışarıda karşı kıyıya geçmek için tek kişilik bir sal olduğunu görüyorlar. Sadece biri karşıya geçebilir. Kızlardan biri birilerinin iradesini iş başında hissettiğini söylüyor. Belli ki içinde bulundukları durum biri tarafından tasarlanmış ve belli ki kızların bir şey yapması bekleniyor.

İnsanı epey düşündüren bir manga. 1’den 329’a kadar bu korkunç düzen devam mı etti? Daha kaça kadar devam edecek. Bu düzeni kim kurdu? Sonunda tüm bilgilere vakıf tek bir kız mı kalacak?

Yume Kurai

Bu aslında bir shoujo one shot ama çok farklı. Melankolik ve sakin bir havası var, çizimleri çok hoş. Manga sürekli bir kızın rüyaları ve günlük yaşamı arasındaki ani geçişler şeklinde ilerliyor. Kız sürekli aynı rüyayı görüyor, tapir olduğunu söyleyen gizemli bir çocuk kızın rüyalarında takılıp kalmış. Çocuğun kabuslara ihtiyacı var ama kız bir türlü kabus göremiyor. Kızın günlük hayatında en yakın arkadaşının tıpkı rüyasındaki çocuğa benzediğini görüyoruz ve kabus yiyen tapir hikayesinin nerden çıktığı yavaş yavaş anlaşılmaya başlanıyor.

Oneshotın buruk bir sonu var ama ben hikayenin devamını hayal etmeden duramadım. Bence artık çocuk da aynı şekilde rüyalarına kızı konuk ediyor ve kız hikayesini bitirdiğinde çocuk uyanacak. Böylece spoiler vermeden sonuna dair yorumumu yapmış oldum.

Watashitachi no Shiawase na Jikan

Bu Güney Kore’nin en sevilen kadın yazarının bir kitabından uyarlanmış ama manwha değil, çizeri Japon. Duygusal insanları çok kolay ağlatabilecek bir manga. Zaten sanırım her ağlayan 10 puanı vermiş olacak ki MAL’de 20th century boysla aynı puanı alarak 3. sıraya oturmuş.

Adının anlamı “Mutlu Saatlerimiz” Görünüşe aldanmayın bu bir aşk hikayesi değil ya da çok farklı bir aşk hikayesi, bilemiyorum. Defalarca intihara teşebbüs etmiş bir piyanisti teyzesi, idam edilmeyi bekleyen bir mahkumla tanıştırıyor. İdam cezası hükümetlerin uygulamayı pek sevmediği bir ceza olduğu için mahkumlar yıllarca infazlarını bekleyebiliyorlarmış. Piyanist Juri’nin rahibe olan teyzesi de hiç ziyaretçisi olmayan ve ölümü bekleyen bu mahkumların ziyaretlerine gidiyor. Bu mahkumlardan biri Yuu, idamı beklemeye dayanamayan ve intihar için her fırsatı değerlendiren bir genç. Kendisinden çok farklı olmayan Juri ile tanışmaları her ikisi için de dönüm noktası oluyor.

Hayal meyal hatırlıyorum, ülkemizde idam cezası kaldırılırken epey itiraz edenler olmuştu. Hala daha idamın ne kadar insanlık dışı bir uygulama olduğunu anlayamayan yarım akıllılar varsa okusun derim.


7 Responses to “Kısa, güzel mangalar”


  1. February 3, 2011 at 11:21 am

    Hotel benimde en sevdiğim one shout’tur kuşkusuz. Gerçi çok fazlada okumadım shounen manga-ka’ların one shout’ları haricinde… Bilim Kurgu One Shout’lar arasında Hotel ve Bakuman’da geçen bir One Shout olan (oradaki manga-ka’ların çizdikleri :) ) İki Dünya gerçekten takdire değer hikayeler barındırıyorlar.

    Bahsettiğin diğer One Shout’larada bir göz atacağım sevgili içten. Yazı için teşekkürler. ;)

  2. February 4, 2011 at 5:10 am

    White Rain muhteşemdir. Diğerlerini okumadım ama White Rain ile aynı listede yer aldıklarına göre onun kadar ve hatta daha fazla içerik barındırıyor olmalılar. Ayrıca yeni fark ettim ve fikrim doğru mu emin olmadan önceki açtığın başlıklara geri göz attım; mangalardan bahsederken daha profesyonel bir yorumcu oluyorsun ama animelerden bahsederken içindeki fan yüzeye çıkıyor.

    *o değilde; wolfs rain’i ilk defa izliyorsan sormadan edemeyeceğim myanimlist güncel listene bakarak; Beğendin mi? (Ben beğenmediğimi söylediğimde üzerime yanan meşaleler ile yürüyorlar)

    • February 4, 2011 at 1:59 pm

      hahahah :D gerçekten çok ilginç bir tespit ben bunun üzerine biraz düşüneyim.

      wolfs rain’i beğenmediğimi söyleyemem, beğendim ama insanların üzerine meşaleyle yürüyecek kadar değil. senaryo çok boştu, o yüzden zaman zaman sıkıcı hale geliyordu, gereksiz uzatılmış gibi. ama yine de dayanamadım yüksek bir puan verdim bu animeye çünkü bazı yönleri beni çok etkiledi. mesela kurtların hareketlerini ne kadar doğal yapmışlar. insanla kurt arasında geçişler filan mesela koşarken bir saniyeliğine kurt olarak görünmeleri çok hoşuma gitti. müzikler zaten süperdi ve bazen konuşmaları bastıracak şekilde ön plana çıkması opera havası vermiş sanki. çok güzel yönleri vardı ama en temelinde, senaryosu biraz boş bence onu kabul etmek zorundayım.

  3. 4 berrinsun
    March 5, 2011 at 8:37 pm

    Hmm ben de Solanin’i tavsiye ederim.

    • March 5, 2011 at 11:55 pm

      hemen okunacaklar listeme attım

  4. 6 Anonymous
    July 23, 2011 at 8:44 pm

    MAL derken nereyi kastediyorsun? bende sevdiğim mangaların türünde yeni mangalar arıyorum da böyle puanlı bir site iyi olabilirdi… ?

    • 7 berrinsun
      July 24, 2011 at 9:26 am

      MAL derken myanimelist’i kastediyor.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


