20
Jan
11

Denizanası Prensesi

Kuragehime Kiss dergisinde çıkan bir mangadan uyarlanmış 11 bölümlük bir anime. Kiss, Nodame Cantabile, Kimi wa petto, Hotaru no Hikari gibi hepsi sonradan dramaya da uyarlanmış popüler kadın mangalarını içeren bir josei dergisi ve Kuragehime de diğerleri gibi yetişkin kadınlara yönelik bir seri.

Bu serinin fujoshi kadınlarla ilgili olduğu söylendi, otaku kadınlarla ilgili olduğu söylendi ama bence en doğrusu bu serinin NEET kadınlarla ilgili olduğunu söylemek. NEET (no employment, no education, no training) animelerde çok geçen bir kavram çünkü NEETlerin sayısı Japonya’da çok fazla ve Japon ekonomisi için önemli bir sorun. 18-35 yaş arası, en verimli çağında olan bu insanlar ne ev işi, çocuk bakımı, ne öğrencilik ne de bir meslekle meşguller. İş bulamadıkları için değil istemedikleri için çalışmıyorlar ve ailelerinin desteğiyle yaşamlarını sürdürüyorlar. NEETlerin var olmasının yetişkin hayatına ayak uyduramamak, Japonya’da iş yaşamının çok acımasız olması gibi nedenleri var fakat en temel neden ailelerinin bu insanlara bakmaya devam etmekte bir sakınca görmemesi. Animedeki karakterlerden Mayaya bu durumu çok güzel anlatıyordu: Ailelerimiz Japon ekonomisinin patlama yaptığı döneme denk geldi ve çok para kazandı, bizlerse durgunluk dönemine denk geldik. Öyleyse önceki kuşağın bize para vermesinin nesi yanlış?

Bu animedeki NEETler Amamizukan isimli yurt ya da pansiyon benzeri bir yerde yaşıyorlar. Aralarından tek meslek sahibi olan hikikomori gibi yaşayan bir yaoi mangakası. Diğerleri işsiz ve hepsinin kafayı bozdukları bir ilgi alanı var. Bir tanesi tren otakusu, bir tanesi geleneksel Japon kıyafetleri ve Japon bebekleri otakusu, bir diğerinin en çok sevdiği şey yaşlı adamlar ve bir tanesi de kafayı 3 Krallık isimli mangayla bozmuş. Baş karakterimiz Tsukimi ise sürekli denizanası resimleri çiziyor ve denizanalarıyla ilgili her şeyi biliyor. Bunlar Amamizukan’da güzel, şık ve kariyer sahibi insanlardan mümkün olduğunca uzak kalarak, aşağılık komplekslerini hatırlamadan sonsuz bir çocukluk yaşayıp gidiyorlar.

Bir de Amamizukanlılara kendini zorla kabul ettirmiş Kuronosuke isimli yakışıklı delikanlı var. Bu çok değişik bir karakter. Zengin bir siyasetçi ailesinin oğlu olmasına rağmen sık sık kadın kılığından dolaşıyor. Fakat eşcinsel ya da ruhen kadın filan değil sadece kadın modasını çok seviyor ve biraz kafadan çatlak olduğunu ailesine kabul ettirip kendisini ciddi bir kariyere zorlamalarını önlemek istiyor. Bu karakterin hem kadın hem erkek hali çok çekici ve sesi kadınken de erkekken de tuhaf kaçmıyor. Bir erkek tarafından seslendirildiğini sanmıştım ama inanılmaz erkeksi bir sese sahip Saiga Mitsuki isimli bir kadın seiyuu tarafından seslendiriliyor. Gerçekten şok edici bir ses tonu.

Tabii bir josei animesinde romantizm olmazsa olmaz. Kuranosuke’nin 30 yaşındaki yakışıklı ve başarılı abisi Shu ile denizanası otakusu Tsukimi birbirlerinden hoşlanmaya başlıyorlar. Fakat Shu dışardan göründüğü kadar cool bir karakter değil, çatlak amcalarının deyimiyle “kendisi son günlerde pek revaçta olan orta yaşlı bakirlerden.” ve kökleri çocukluğuna dayanan bir kadın fobisi var. Bu karakterin tuhaf tepkileri (ya da tepkisizlikleri) animede en çok güldüğüm şey oldu.

Amamizukan’ın bulunduğu binanın sahibi ve Japon kıyafetleri otakusu olan Chieko’nun da annesi olan kadının neden sürekli Kore muhabbeti yaptığını anlayamamıştım. Ama son bölümde “Yong-sama Japonya’ya taşınıyormuş, Kore’ye gitmeme gerek kalmadı.” demesiyle fark ettim ki bu anne hazretleri de bir çeşit Kore draması otakusu. Yong-sama dediği Japonya’da heykeli filan dikilmiş olan ünlü Koreli aktör Bae Yong Joon. Winter sonata’da oynuyordu. Ben izlemedim ama annem ve kardeşim bu adamın hastası. Orta yaşlı Japon kadınları arasında özellikle popüler. Japonya’ya geldiğinde kadınlar onu görebilmek için hava alanında sabahlıyorlar filan.

Anime kısa olduğu için pek çok şey yarım kaldı tabii ki, ama yine de çok değişik ve eğlenceli bir seriydi. Özellikle de Kuronosuke’nin Amamizuken kadınlarını imaj değişikliğine soktuğu kısımlara bayıldım. Bir de bence sözleri, melodisi ve söyleyen kadının sevimli sesiyle çok hoş bir açılış şarkısı var. Josei ve drama sevenler bu animeyi görmezden gelmesin derim.


9 Responses to “Denizanası Prensesi”


  1. January 21, 2011 at 11:43 am

    Josei fazla sevmem, drama’ya ise bayılırım; geçenlerde denk geldiğim ve bir oturuşta seyrettiğim bu animeyide sevmek ile sevmemek arasında kalmıştım. Hatta düşüncelerimi tam ifade edemediğim için blog’umda da incelemesini henüz yapmamıştım. Serinin açılış şarkısı, sözleri ve görüntüler ile eşsizdi. Animenin kendiside çok eğlenceliydi; lakin Kuranosuke karakteri bana o kadar itici geldi ki seriye yorum bile yapamadım bir süre… Kuranosuke’yi sevmememin nedenlerini tartışmaya gerek yok. Ben sevmiyorum bu tarz karakterleri; o yüzden başkasına çekici gelebilirse bunu anlarım. Zevk meselesi sonuçta…

    Gel gelelim bu sabah senin inceleme yaptığını reader’ımda görünce heyecanlanmadım desem yeri olur. Tüm yazdıklarını takip ettiğim senin gibi birisinin bu anime hakkındeki yorumlarını merak etmem bir yana, artık yavaş yavaş incelemesi için kendimi hazırlamam diğer yana resmen uçarak daldım blog’una ve okumaya başladım. Cidden çok güzel yazmışsın. Bakış açılarımız büyük miktar farklı olsada bu konuda, okumaktan zevk aldım incelemeni. NEET kavramına açıklık getirmen iyi olmuş. Ben bu konuya ayrı bir yazıda değinmek istiyordum.

    Bu güzel yazın için çok teşekkür ediyorum sevgili içten. Türü sevenlerin (daha doğrusu animenin içerdiği türlerden en az birisini sevenlerin) mutlaka izlemesi gerekli diyorum. İnsanı ikileme düşürebilen bir yapım.

    Bu arada en çok eğlenerek izlediğim karakter Chieko’ydu. :D

    • January 21, 2011 at 12:21 pm

      Chieko mu? :D hmm ilginç bir seçim. ben kuronosuke’nin etrafındaki insanların imajı düzelince chieko’nun şık durduğuna dair tespitine bayıldım, gerçekten doğru söylüyor :D

      kuronosuke’yi sevmemen çok normal aslında. bende de bu tür karakterler bir huzursuzluk yaratıyor, nasıl algılayacağımı bilemiyorum. erkek desem tuhaf kaçıyor, kadın desem tuhaf kaçıyor. ama kuronosuke’nin erkek halini de kadın haline de çok doğal buldum, üstelik her iki halinde de tüm tavırları aynı. bu bana çok ilginç geldi. senin yazını da merakla bekliyorum bir de diğer bakış açısıyla okumuş oluruz.NEET konusu da evet ayrı bir yazıyı hak ediyor, ilginç bir konu.

  2. 3 Rurouni
    January 21, 2011 at 9:29 pm

    Bir kelimenin anlamını ararken keşfettim neredeyse bütün blogunu inceledim. Güzel bir blog olmuş.:D
    Kuragehime ( tanıtım güzel olmuş ) en son izlediğim ve tadı damağımda kalan kısacık eser.Paradisi,dramı ve komedisi çok iyi harmanlanmış,otakuluğun bayan gözünden görünüşü üstelik hepsinin gerçekten de ilginç ( hele en silik karakterin yaşlı erkek otakuluğu )ilgi alanları oluşu. Hikikimori hayatlarına zorla giren ve en az bu neet bayanlar kadar ilginç bir karakter olan Kuronosuke’nin,bayanların hayatlarını değiştirme çabası izlemeye değerdi gerçekten.Açılış parçası da belirttiğiniz gibi çok güzel.

    • January 21, 2011 at 10:08 pm

      teşekkürler. o yaşlı erkek otakuluğu epey ürkütücüydü ya :S ristorante paradiso animesinin kimlere hitap ettiğini artık anlıyorum :D

  3. February 16, 2011 at 4:23 pm

    çok keyif alarak ve birsürü şey öğrenerek okuyorum yazılarınızı. teşekür etmek istiyorum)

    • February 17, 2011 at 12:11 pm

      ben teşekkür ederim ya ^^ ben de blog yazmaktan çok keyif alıyorum bir de üstüne güzel tepkiler almak çok daha keyifli.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


