08
Dec
10

Wonderful Days

Cyberpunk da, animasyon da Japonların uzmanlık alanı ama görünen o ki Koreliler de gayet güzel cyberpunk animeleri yapabiliyorlarmış. Gerçi Wonderful Days’e anime demek doğru olmayabilir. Kore mangasına manhwa denildiğine göre Kore animesinin de bir adı vardır belki ama ben bilmiyorum.

Aslında pek bir orjinalliği olmayan gayet klasik bir cyberpunk konusuna sahip ama bu türü seven biri olarak beni tatmin etti. Kirlilik sonucu dünya çevresel bir felakete sürüklenmiş, kaynaklar tükenmiş ve gök yüzü hiç açılmayan bir kara bulut tabakasıyla kaplanmış. Bir grup insan ECOBAN isimli enerji kaynağı olarak hava kirliliğini kullanan bir korunaklı bir şehir kurup oraya sığınmışlar. Felaketten kurtulan diğer insanlar şehre alınmamış sadece şehrin kenarında 2. sınıf bir hayat yaşamalarına izin verilmiş. ECOBAN’lıların iş gücü olarak kullandığı bu insanların bulunduğu varoş bölgesine Marr deniliyor. Bir süre sonra sanayinin durmuş olması ve ECOBAN’ın da kirliliği tüketmesi nedeniyle çevre kirliliği azalıyor fakat bu sefer sahip oldukları yüksek hayat standartlarını korumak isteyen ECOBAN’lılar kirliliği özellikle yaratmaya başlıyorlar. Hem kirlilik içinde yaşatılan hem de sömürülen Marr’lıların ECOBAN’ı yıkmak istemesi tabii ki de kaçınılmaz. Ben zaten bilim-kurguyu en çok içinde sömürü ve sınıf çatışması olduğu zaman seviyorum. Çünkü bu daha gerçekçi bir gelecek hayali bence.

3 boyut ve 2 boyutun birlikte kullanıldığı bir animasyon bu. 3 boyutlu arkaplanlar harika olmuş özellikle ECOBAN şehrinin içi, dışı, kullanılan renkler filan nefis. Ama 2 boyutlu karakterlerde bir sorun var. Öncelikle seslendirme ağız hareketlerine tam oturmuyor gibi ve Eve no Jikan’daki 2D karakterlerin 3D mekana mükemmel uyumu burda maalesef yok. Yine de ECOBAN şehrinin güzelliği bile tek başına izlemeye yeter.

Film çok uzun olmadığından mıdır bilmiyorum konu yeterince derinlemesine işlenememiş bence. Daha geniş çapta bir ayaklanma ve devrim hareketi beklerdim. Bir de koskoca ECOBAN’ın merkezi sistemini hacklemek bu kadar kolay olmamalıydı. Yine de zevkle izledim ama konudan çok müzikleri ve görselliği öne çıkıyordu. Özellikle final sahnesindeki müzik seçimi süper olmuş zaten ECOBAN’ın kalbindeki o tuhaf mekanizmalar filan çok şiirseldi. Bir de yer çekimsiz ortamda uçan kan harika görünüyordu. Bunun dışında en çok hoşuma giden sahne zaman-kapsülü odasında geçendi. Burda çok güzel bir aksiyon sahnesi izlerken arkaplanda da bir çok ünlü sanat eserini görüyoruz. Ben bu eserlerin orjinalleri olduğu ve burda saklandığı kanaatine vardım. Yani biosferi yamultmuşlar ama en azından kültür mirasını korumayı becermişler.


6 Responses to “Wonderful Days”


  1. December 8, 2010 at 11:16 am

    Yine çok güzel anlatmışsın içten. :) Wonderful Days benimde çok beğenerek izlediğim bir yapımdı. ;)

    • December 8, 2010 at 6:22 pm

      sağol ^^

  2. 3 Uygar
    December 8, 2010 at 2:44 pm

    bu guzel yazina ek; Kore animesine Hanguk Manhwa Aenimeisyeon (latin alfebesine gecirirken dogru yazmisimdir umarim) Turkcesi pek de degisik degil Kore Manga Animasyonu :)

    • December 8, 2010 at 6:12 pm

      hah süpersin sağol ya. kore’nin hanguk olduğunu da öğrenmiş oldum :)

      • 5 Uygar
        December 9, 2010 at 8:49 am

        rica ederim :)

  3. 6 Hiroes :P
    December 12, 2010 at 3:19 pm

    Açıkcası korelileri fazla bilmem. :) Dizilerinden bir kaçını izledim zamanında fakat cyberpunk olarak düşünemiyorum. Güzel anlatmışsın, her zamanki gibi :)


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 489,823 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


