17
Nov
10

Japonlarda kan grubu inancı

Japonlarda tuhaflık tükenmiyor arkadaş. Tüm dünya astroloji gibi saçma falların peşine takılmışken Japonya başka bir gezegende yer aldığı için tabii ki de burç yerine kan grubu gibi başka bir saçmalık üretmek zorunda. Japonlarda kan grubundan karakter tahlili yapmanın çok popüler olduğunu ilk olarak tabii ki mangalarda gördüm. Karakterlerin tanıtıldığı ve yaş/boy/kilo gibi bilgilerinin verildiği sayfalarda genellikle kan grupları da yazar. 2. olarak da kendisi de bir Japon olan Japonca hocamızın kişiliklerimizden yola çıkarak kan gruplarımızı tahmin etmeye çalışması tuhaflığına tanık oldum. İnsanlar bu işe kendini o kadar kaptırmış ki işe alacakları hatta evlenecekleri insanları bile kan grubuna göre seçenler varmış.

A ve B kanda bulunabilecek iki çeşit protein. Evrimsel süreçte ilk önce ikisinin de bulunmadığı 0 grubu, sonra A, sonra B en son da iki proteinin birden yer aldığı AB grubunun ortaya çıktığı düşünülüyor. Ve farklı coğrafyalarda bu grupların dağılımları değişiklik gösterebiliyor. Bu işin hepimizin bildiği bilimsel kısmı, bundan sonrasıysa zırva. Kan gruplarına anlam yükleme çabası tabii ki tüm dünyanın ırkçılıkla sarmaş dolaş olduğu 2 savaş arası dönemde peydahlanıyor. Önce Naziler bu kan gruplarını ırkçı tezlerini desteklemek için kullanmaya kalkıyorlar fakat pek tutmuyor. Epey karanlık bir dönemden geçen Japonya Nazilerin bile çöpe attığı bu görüşü pek beğeniyor. Japon işgaline epey direnmiş olan Tayvanlıların kan örnekleri toplanıyor ve 0 grubunun fazla olduğu görülüyor. Tayvanlıların huysuzluğu buna bağlanıp Japonların Tayvanlı kadınlarla evlenip onlardaki 0 oranını azaltmalarının iyi olacağı önerisi getiriliyor. Böyle bir takım iğrenç ırkçı tezler işte.

Neyse ki şimdi Japonya’da bu saçma inanç daha az zararlı şeyler için kullanılıyor. Mesela insanlara kan gruplarına uygun içecekler pazarlanıyor ya da sporculara kan gruplarına uygun antrenman programı hazırlanıyormuş. Hatta bir ara başbakan kendisinin A muhalif partinin liderininse B olduğunu açıklama gereği duymuş. Tabii kan grubu beğenilmedi diye bir insanın işe alınmamasını pek de “az zararlı” olarak niteleyemeyiz. Bilim adamları şiddetle karşı çıksa da kan grubu kitapları Japonya’da hep best seller.

Gelelim bu grupların özelliklerine. Umarım kendi grubunu okuyunca “evet, işte bu benim” diye gaza gelen olmaz.

A:

Çalışkan, düzenli, sorumluluk sahibi, içe dönük, inatçı oluyorlarmış. Naruto’nun mangakası Kishimoto da karakterlerinin kan gruplarını belirlemiş ve Sakura A grubundanmış.

B:

Yaratıcı, özgür ruhlu, tutkulu, iyimser, bencil, sorumsuz. Bir hedefe odaklanıp sonuna kadar onu amaçlarlarmış. Tabii ki bu Naruto’nun kan grubu.

0:

Bu en normal ve en iyi kan grubu olarak görülüyormuş. Dışa dönük, hırslı, lider, kendine güvenen ve duygusuz olduklarına inanılıyor. Kakashi’nin kan grubu da bu.

AB:

İki grubun birleşimi olduğu için bu tiplerin dengesiz olduğuna inanılıyormuş. En beğenilmeyen kan grubuymuş ve animelerde kötü karakterler genellikle AB olurmuş. Kararsız, eleştirel, asla affetmeyen, güvenilmez, bir uçtan bir uca değişim gösterebilen. Evet tabii ki de Uchiha Sasuke’den söz ediyoruz :D


17 Responses to “Japonlarda kan grubu inancı”


  1. 1 selçuk
    November 17, 2010 at 6:56 am

    haha kendi grubumu okuyunca “işte bu benim” dedim valla. ama türkiye’nin yaklaşık %45’i ile aynı grupta olduğumu düşününce çok da milli karakteristik özelliklerimiz olduğu da söylenemez o özelliklerin. assumption disproved! :P

    japonya’da da benzer bi oran olmalı ki, başbakan A grubu olmaktan nemalanmak istemiş olmalı.

    • November 17, 2010 at 12:03 pm

      evet Alar Blerden fazlaymış Japonya’da ama bu oylara yansımamış seçimleri kaybetmiş :D

  2. 3 SarhosKedi
    November 17, 2010 at 9:27 pm

    Hiç bir benzerlik yok karakter tahlilimle, ki zaten ben astroloji ve perilere inanıyorum. :3 Gerçekten çok ilginç bir millet bu japonlar. Hiç denk gelmedim animelerde bu ayrıma ama artık hazırlıklıyım hehe

    • November 17, 2010 at 9:40 pm

      şu kısa bölümü okumanı şiddetle tavsiye ediyorum çok güzel dalga geçmişler:D http://manga.animea.net/cromartie-high-school-chapter-7-page-1.html

      • 5 SarhosKedi
        November 17, 2010 at 11:28 pm

        ahaha süper ya. freddie already went home. ahahaha

  3. November 18, 2010 at 1:51 am

    aha işte bu benim:P 0 grubuyum ama diğer grupların özelliklerini de taşıyorum, zırva bu ahbap^^
    şaka bir yana bu muhabbet kore’de de var ama dediğin gibi tarihçesinde faşizm görülse de şimdi gayet ayağa düşmüş, geyik malzemesi olmuş bir inanç. bir kore dramasında (my name is kim sam soon) bu kan gruplarıyla ilgili yaran bir sahne de vardır mesela. yani artık onlar da çok saçma olduğunu anlamış, pek ciddiye almıyorlar:D

    • November 18, 2010 at 2:44 am

      ben de A grubuyla ilgili uzun bir paragraf okumuştum bir yerde ve farkında olmadan vay be hepsi doğru deyiverdim. sonra silkelenip kendime geldim, baktım tüm diğer grupların özelliklerini de taşıyorum :D

    • 8 hopkop
      November 19, 2010 at 1:03 am

      ya benim ark da dedi my name is kim sam soonu izle diye geçen :D hatta direk o kan grubu muhabbetinden bahsetti, gebermiş gülmekten ya. bende izlicem kehkeh..

      bu arada ben b yim. açıklamadaki ilk cümle geçerli aslında ama 2.den şüpheliyim. pehh.. uysa nolcek sanki.

      • November 19, 2010 at 1:20 pm

        başlıkla alakasız olcak ama kısaca şöyle diyebilirim. sam soon’u ben özellikle bridget jones ve yine kore dizisi olan coffee prince’i izleyip beğenenlere tavsiye ediyorum, çünkü tam ikisinin arasında bir yerde ve çok eğlenceli^^

        • 10 pininci
          November 19, 2010 at 1:42 pm

          coffee prince e taptığıma göre ve izleyecek drama aradığıma göre hemen indiriyorum :3

  4. 11 pininci
    November 19, 2010 at 1:34 pm

    ne tesadüf ben de daha 2 gün önce falan okumuştum tekrar özellikleri neydi diye merak ettiğim için.
    tarihi çok çirkin de, yine de eğlenceli ya :D hiç bi tür fala inanmam ama okumayı dinlemeyi severim.

    b ve özellikle ab Japonya’nın en sevmediği gruplarmış tabii ki bu arada. ben byim :D özelliklerini de beğendim, uysa da uymasa da mutluyum. :P bir de hana yori dango dan doumyouji de tsukushi de bymiş.

    haa bir de uyum tablosundan bahsetmemişsin ama tabii her grup birbiriyle bir de ab ile uyumluymuş. :D

    birde bir ara iş yerlerinde performansı arttırmak için kan gruplarına göre gruplara ayırmışlar çalışanları!! oha dedim okuyunca. kimse ab grubuyla çalışmak istemiyormuş! sadece magazisel düzeyde kalıyorken keyifli de abartmasınlar ama…

    • November 20, 2010 at 1:15 pm

      çok normal aslında sevmemeleri, A ve 0 japon imajıyla örtüşürken B ve AB topluma sorun yaratacak insanlar gibi duruyor :D

  5. November 20, 2010 at 1:12 am

    @pininci
    korede reyting rekorları kırmış bir drama, bakalım beğenecek misin? izlersen yorumlarını beklerim. kan grubu olayı burda o kadar uçuk bir şekilde ele alınmış ki sadece orası bile izlemek için yeterli^^

  6. 14 Hiroes :P
    November 27, 2010 at 10:07 am

    daha önce bir sitede gördüm. çok küçük bir şekilde üstüne değinmişler :P
    vallahi burada bakıp ta ne diyeyim bilemedim.

    0’lar ve AB’lere aşırı sevgi duyuyorum u.u
    sasuke’den nefret etmemin nedeni AB olması değildir heralde. herşeye ” hıh ” diyen bir uchiha olsaydım.. işimiz iş u.u

    tavırlarını yakıştırdığım sasuke’yi aşağılamayı sevsem de onun gibiside yoktur hani. kakashi için de çok dil döktüm zamanında. kakashi japonyada sevilen bir grup. çok sevindim u.u sanırım ben de 0’ım u.u

    verilen bu bilgilerle yola çıkarsak, bir çok anime karakterinin kan grubunu belirleyebiliriz..
    aklıma uçuk bir örnek geldi. fma dan edciim de 0 yada ben yanlış söylüyorum. :P

  7. 15 Anonymous
    October 31, 2011 at 10:23 pm

    0 rh pozitif genel verici kan iken ab rh pozitif genel alıcıdır.

    • 16 xxx
      May 24, 2016 at 2:27 pm

      0 rh negatif genel verici

  8. 17 Anonymous
    October 31, 2011 at 10:24 pm

    belki ondan çok iyi anlaşıyorlardı…… zıtların mükkemmel birlikteliği doğa teorisi mıknatıs misali


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 489,823 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


