21
Oct
10

ecchi mi istediniz? alın size ecchi

spoiler içeriyor. evet.

Daha sonbaharda başlayacak animeler listesine bakarken aklımı çelmişti “ore no imouto ga konna ni kawaii wake ga nai” Bu uzun ismin Türkçesi “kız kardeşim bu kadar sevimli olamaz” Evet ne düşündüğünüzü biliyorum çünkü ben de ilk başta aynı şeyi düşünmüştüm: lolita-complex ve sister-complex gibi sinir bozucu şeyler içeren geri zekalı bir ecchi olmalı. Ama yine de seinen kategorisinde olması ve konusu bende karşı konulmaz bir izleme isteği uyandırdı. Konu kısaca şöyle: 17 yaşındaki lise öğrencisi popüler ve başarılı kız kardeşinin gizli bir eroge otakusu olduğunu öğrenir. Nesi bu kadar ilgimi çekti bu konunun hala bilmiyorum, “gizli” mi? “eroge” mi? “otaku” mu? Tam benlik olduğu içime doğmuş sanki. İlk bölümü merakla izledim ve hayran kaldım. 2. ve 3. bölümlerde de bu hislerim değişmedi. Maalesef ki bu animeyi bu kadar sevmiş olmam gerçekten güzel olduğu anlamına gelmiyor. Pek çok insanın hiç sevmeyeceğini de tahmin edebiliyorum. Zaten bunu da tavsiye yazısı olsun diye değil bu konuda yazma isteğimi engelleyemediğim için yazıyorum.

Serideki tsundere kız kardeş Kirino da çok sevimli ama benim favorim abi Kyosuke. Hatta Itachi’den sonra yüzyılın abisidir gözümde. Kirino’nun bütün ergen kız uyuzluklarına, ters davranmalarına rağmen Kyosuke’nin kız kardeşine bu kadar anlayışlı ve destekleyici davranması takdirimi kazandı. Kyosuke’nin evde bulduğu bir erogenin (erotik oyunun) Kirino’ya ait olduğunu anlayınca kızı zor durumda bırakmadan ve sorgulamadan geri vermesi 10 numara bir hareketti. Beni etkilemiş olduğu kadar Kirino’yu da etkilemiş olacak ki, kız o güne kadar gizlediği otaku yaşantısını ve devasa eroge koleksiyonunu abisine göstermeye karar verdi. Bunu inanılmaz sevimli buldum çünkü kızın tüm hareketlerinin ardındaki onaylanma ve hobilerini biriyle paylaşma isteği çok barizdi. Sevdiği anime ve oyunlardan söz ederken kendini kaybetmesi o kadar doğal yapılmış ki pek çoğumuza tanıdık gelecektir ^^ Sugoku diyeceği yerlerde sug…..goku demesine bayıldım. Anime ve oyunla zerre ilgisi olmayan Kyosuke’ninse bu +18 oyunlardan oluşan inanılmaz koleksiyon karşısında hem kardeşinin hislerini incitmeden hem de yalan söylemeden yorum yapma çabaları da ayrı bir sevimlilik örneğiydi.

Kirino’nun otakuluğu konusundaki asıl sorun koleksiyonunun kız kardeş konunu erogelerden oluşması. Bu durumdan epey huylanan Kyosuke neden özellikle kız kardeş oyunları oynadığını imalı bir şekilde sordu. Kirino sadece kız kardeşleri sevimli bulduğunu söylese de anlattığı ideal kız kardeş imajının kendisinin tam zıttı olması aklıma abisine olan hislerini bastırdığı için mi bu kadar ters davranıyor sorusunu getirdi. Dahası Kirino’nun Kyosuke’ye zorla kız kardeş erogesi oynatması bilinç dışındaki bir Kyosuke’nin oyunlardan bir şeyler öğrenip kendisine daha “sevecen” davranması isteğinden başka nasıl yorumlanır bilemiyorum.  Fakat Kirino ne yaptığının kesinlikle farkında değil ve karşımızda bir masumiyet tablosu olarak duruyor.

Seri ilk bölümden ürkütücü şiddette bir brother-complex girişi yapsa da 2. bölümde farklı bir yola saptı ve Kyosuke biraz Kirino’nun kendisini eroge konusunda darlamalarından kurtulmak ve sanırım biraz da kız kardeşi için endişelendiğinden onun başka otaku kızlarla tanışmasını sağladı ve seri birden Genshiken tadına büründü.

Ama asıl bomba 3. bölümdü bence. Burda biraz hobileriyle barışık olamamanın dayanılmaz ağırlığı ve otakuların toplumdan dışlanması konularına değinmişler. Her zamanki gibi komik ama bir yandan da epey duygusal bir bölümdü bu. Ayrıntılara girmek istemiyorum ama Kirino’nun uğradığı haksızlık çok sinir bozucuydu. Bunun ardından Kyosuke’nin kardeşini kahramanca savunması mükemmeldi. (mükemmel komiklikteydi desem daha doğru olabilir.) Sonunda Kirino’nun belki de hayatında ilk kez “teşekkürler… abi” demesi ve bunu söylerken seçtiği kelimeler (mesela aniki demeyi tercih etmesi) ve ardından takındığı tsundere tavır yine çok sevimli ve doğaldı. Duyduklarına inanamayan Kyosuke’nin “kız kardeşim bu kadar sevimli olamaz!” diyerek son noktayı koyması da mükemmel bir final olmuş kanımca.

Ve ben sonunda her bölümde ayrı bir tat yakalayan bu serinin neden bu kadar güzel olduğunun sırrına erdim. Bu da bir light novel uyarlaması. Kitaplardan uyarlanan animeler her zaman özgün ve dolu dolu oluyor.

not: blogdaki anket kısmına birisi ecchi diye yazmış, başlık ona atfen:P


5 Responses to “ecchi mi istediniz? alın size ecchi”


  1. 1 hopkop
    October 21, 2010 at 8:20 pm

    bi arkadaşım bunun light novelını okuyodu. ordan bi fikrim vardı aslında ama ilginç bi yazı olmuş bence.
    fırsat bulunca ben de izlemeyi düşünüyodum, desteklendi fikrim. bazen kafamı boşaltmak için mi nedense değişik türlerde rahatlıcağımı düşünüyorum. bu seri işe yarayabilir hehe :D

    • October 21, 2010 at 8:39 pm

      iyi bir ecchi kafa boşaltmak için birebir ya. mesela bu, b gata h kei ve chobits. light novelı ben de okumak istiyorum, şurda gördüm ve çok özendim http://www.dannychoo.com/post/en/25766/Ore+no+Imouto.html

  2. October 24, 2010 at 7:59 pm

    Yazını okuduktan sonra ilk bölümü izlemek istedim ve eğlenceli bulmadığımı söylemeyeceğim. Abinin düştüğü durum oldukça zorlayıcı. Kız kardeş bu denli tsun olmasa belki daha kabul edilebilir hale gelirdi. Ecchi dozajı iç bulandırıcı ölçüde değil ve gayet esprileri destekler nitelikte.Bölümde geçen tüm erogelerin gerçekten var olduklarına dair bir yazı okudum bu arada. Yani yazarın engin bir deneyimi olmalı. Sonraki bölümleri de izleyeceğim kesinlikle.

    • October 24, 2010 at 8:24 pm

      hmm demek erogeler gerçek ha. aslında ilk bölümde kızın söz ettiği bir internet sitesi vardı, onun gerçek olduğu hissine kapılmıştım. hani abisi niye bu kadar çok aldın diyor, kız da hepsi bilmemneyin suçu, hep yeni oyunlarla ilgili haberler yayımlıyorlar gibi bir cevap veriyor.

  3. 5 Chibi
    October 30, 2010 at 4:01 pm

    bir tek şu ecchi olayına kanım ısınmadı ne mangasını okudum ne animesini izledim sebebsiz belki de sebebli :D


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


