17
Oct
10

yaoici kız arkadaş

Yakın zamanda mükemmel bir josei manga keşfettim: Fujoshi Kanojo. Daha önceki yaoi yazılarında söylemiştim, fujoshi “hanımefendi” anlamına gelen bir kelimenin “çürük kız” anlamına gelecek şekilde kanjisinin değiştirilmesiyle elde edilen bir kelime ve yaoici tayfanın kendi kendine verdiği bir isim. Aslında bu manga Japonya’da birisinin fujoshi olan kız arkadaşını anlattığı bir blogdan uyarlanmış. Bu açıdan Korelilerin “My Sassy Girl”üne benziyor. Kitap ve drama versiyonları da varmış ve kitabı İngilizce’ye çevrilmiş. Mutlaka almalıyım :3

Neyse konuya gelelim. Taiga kendisinden biraz daha büyük kızlardan hoşlanan bir üniversite öğrencisi. Yarı zamanlı bir iş ararken girdiği bir şirkette bir “oneesan” (abla) görüp anında aşık oluyor. Bu abla tabii ki de “fujoshi kanojo”muz Yuiko’dan başkası değil. Sırf Yuiko için bu şirkette işe giren Taiga sonunda ona hislerini açıklar. Yuiko utanarak hem otaku hem de fujoshi olduğunu söyler. Taiga “normal” bir insan olduğu için doğal olarak fujoshinin ne olduğunu bilmemektedir. Yukarda açıkladığım gibi fujoshi aynı zamanda hanımefendi anlamına geldiği için Taiga muhtemelen Yuiko’nun hanımefendi olmasına rağmen otaku olduğunu söylemeye çalıştığını zannedip bunun sorun olmadığını söyler. Yuiko’nun ne biçim bir “hanımefendi” olduğunu çok geçmeden anlayacaktır^^

Okurken sürekli kahkahalar attım. Burda da Nodame gibi çatlak ve sevimli bir kadın karakterimiz var. Hatta bu manga Nodame’den bile iyi olabilir. Ama korkarım gerçekten zevkini çıkarmak için sıkı bir yaoi takipçisi olmak gerekiyor. Mangada fujoshi jargonuna dair gerekli açıklamaları yapmışlar ama yaoi sevmeyen birine ne kadar anlamlı gelir bilmiyorum. Bir de tabii Yuiko’yla aynı hisleri paylaşmanın güzelliği var. Mesela Taiga ve en yakın arkadaşı konuşurken “fufuu ne kadar sevimli bir çift :3” diye düşünüyorum ve hemen bir sonraki karede Yuiko da aynı şeyleri düşünerek onlara sinsi bir bakış atmakta oluyor.

Lovely Complex’i izlerken siz de benim gibi “olaylara biraz da Ootani’nin gözlerinden baksak keşke” dediniz mi? Bence shoujo ve joseilerdeki temel sorun olayları hep kızların bakış açısıyla izlemek zorunda bırakılmamız. Bu bana inanılmaz sıkıcı geliyor. Ama neyseki burda öyle değil, hikayenin kaynağı olan blog bir erkeğin ağzından yazılmış olduğu için mangayı da Taiga’nın açısından okuyoruz. Taiga’nın heyecanları, Taiga’nın karışık kafası, Taiga’nın çileden çıkması vs. Ve bu Taiga çoook sevimli, çook mo-e~ Yuiko onun sakar bir uke gibi olduğunu ve kendisinin de sakar ukeleri sevdiğini söylüyor. Bir de ona “uke Sebastian” diyor. Biliyorsunuz ki Sebastian Japonlara göre uşakların evrensel adı ve Yaoiciler Sebastianların seme olması gerektiğine inanırlar. Yuiko bir süre sonra Taiga’ya kısaca “Sebasu” demekle yetiniyor ve Taiga bundan nefret ediyor.

Bazen Yuiko bu yaoi muhabbetinden çok sinir bozucu ve ısrarcı olabiliyor. Keşke Taiga’ya biraz daha iyi davransa diyorum. Ama Taiga kendisi kaşındı. İlk başlarda Yuiko’nun gözlük sevdiğini anlayınca sürekli gözlüğünü takmaya başladı. Sonra Yuiko’nun çalışkan öğrenci imajını sevdiğini fark edince ders kitaplarını renkli post-itlerle nasıl işaretlediğini uzun uzun anlattı. Bu sırada Yuiko heyecanla “nası yani? ah burası iyiymiş dediğin bir sayfa olursa işaret mi koyuyorsun?” gibi sorular sorup onu yönlendiriyordu. Ben çok iyi anlasam da Taiga Yukio’nun neye bu kadar heyecanlandığını anlamıyordu ama yine de şaşkınlık içinde çabalamaya devam etmesi acayip sevimliydi. Sonuç olarak Yukio’nun kafasındaki entelektüel uke imajıyla bütünleşmiş oldu.

Ben bu mangayı ilk duyduğumda shoujo olduğunu düşünüp ilgilenmemiştim. ama değilmiş. Hatta Nana gibi bayık bir josei de değil bu. İçinde duygusal pek bir şey de yok. Ama deli gibi komik ve çok sevimli. Özellikle yaoicilerin mutlaka okuması lazım. Yuiko’yla arkadaş olup beraber butler cafe’ye gitmek isteyeceksiniz^^


18 Responses to “yaoici kız arkadaş”


  1. October 18, 2010 at 2:58 am

    watashi wa fujoshi des, eh o halde acımam okurum ben bunu^^

    • October 18, 2010 at 2:23 pm

      kesinlikle kaçırmamalısın ama şimdilik yalnız 9 bölüm varmış 10.sunu çeviriyorlar sanırım.

  2. 3 Chibi
    October 18, 2010 at 3:14 pm

    tam da yeni bir manga aradığım sırada yaoilerden hoşlanan bir hatuna sunulabilecek en iyi öneri sanırım bu olsa gerek.çok iyi bir yazı omuş okuyasım geldi ama bitmemiş değil mi işte bu büyük bir sorun neyse ben yine de hemen gider bakarım.

    • October 18, 2010 at 3:37 pm

      myanimalist’te bitmiş olarak gösteriliyor ama çevirisi niye bu kadar geriden geliyor anlamadım. amerika’da lisanslanmış, ondan kaynaklı olabilir mi acaba diyorum. belki de önceden çeviren bir grup vardı ama çevirilerini kaldırmaya karar verdi(?) bir şey amerika’da lisanslanınca bütün dünyanın ona erişiminin engellenmesine uyuz oluyorum :( inanıyorum ki internette bir yerlerde tamamının çevirisi duruyor ama ben henüz bulamadım.

  3. 5 Ece
    October 18, 2010 at 5:32 pm

    yaoi ga suki des! *-*
    konusu cok hosuam gitti bir fujoshi olarak : )
    yazı için çokça teşekkürler,okurken keyif aldım!

    • October 18, 2010 at 5:46 pm

      heheh yorumun beni mutlu etti, ben de keyifle yazmıştım ^^

  4. 7 ningyou
    October 20, 2010 at 1:42 pm

    selam, bir sey merak ettim insanlarin Turkiye’de mangalarini alip sattiklari bir board, mekan vs. var midir? (bir kac eski -japonca- mangami elden cikarmak istiyorum) malum hepsi yaoi ^___^ dolayisiyla bilemedim ebay cok uluslararasi shipping amaci oldurur, gittigidiyorda da sanki kimsenin ilgisi yok… bir soruyim dedim, bir ortam var midir diye. Turkiye’de de yaoi sevenlerin oldugunu bilmek guzel (herhal vardir diye dusunmekle beraber pek rastlasmamistim) saol
    ^___^

    • 8 Ece
      October 20, 2010 at 5:00 pm

      merhaba ben de yaoi manga satın almak istiyordum,hiçbir türk online market sitelerinde bulamamıstım >.< ebay falan da ugrasmak istemiyorum acıkcası :) iletişime geçebilir miyiz acaba?

      • 9 ningyou
        October 20, 2010 at 6:54 pm

        Tabi benim de isime gelir cok durust olmam gerekirse… bir liste yapiyim da ilgilendigin bisiler olursa bana haber verirsin, mailimi burdan gorebiliyormusun?

        • October 20, 2010 at 9:03 pm

          göremiyorum maalesef,kendi emailimi veriyim o zaman: cause299@hotmail.com

    • October 20, 2010 at 6:21 pm

      manga satan siteler var ama ikinci el satış için bir platform hiç duymadım. bu arada hiç aklımda yoktu ama ben de ilgilenebilirim ya :) sana bir mail atayım şimdi.

  5. 12 Chibi
    October 30, 2010 at 4:04 pm

    okuduğum kısma kadar beğendim açıkçası çizimleri tam benim gözüme ve zekime hitap eden cinsinden olaya erkeğin gözünden bakmak da ayrı hoşuma gitti tek sorun kızın oğlanın arkadaşıyla bir araya geldiği zamanlarda işlemeye başlayan yaoi sevgisi yani kendisine aşık oğlanı arkadaşına yakıştırması çok kötü kalpli yaaaaaa :D

    • October 30, 2010 at 4:50 pm

      hahah gerçekten kötü kalpli hatta şeytani :D çocuğu diğer yaoici arkadaşlarıyla tanıştırdığı zaman Taiga “dark jediların arasına düştüm” diyordu. bir yaoici olmama rağmen Taiga’ya hak verdim =P

  6. 14 cherubeem
    November 14, 2010 at 1:59 pm

    Gerçekten bu manganın zevkini çıkarmak için yaoiye ya da en azından yaoi fangirl’lere aşina olmak gerekio.. Hatta kendimi fangirl olarak gördüğüm halde buradaki terimlerin çoğunu bilmiyorum :P Böyle bir çiftin gerçekte olduğunu düşünmek zor^^ Gerçekten çocuk sabır taşıymış.. ya da kızı gerçekten çok sevio^^ Çocuğun biri de mangaupdates’te bi yorum yazmış, “Benim böyle bir kız arkadaşım olsaydı manga olmazdı, oneshot olurdu” diye XD

    • November 14, 2010 at 2:31 pm

      shgasghagshg çok iyiymiş ya :D ama hak vermemek elde değil.

  7. 16 cieL
    December 27, 2010 at 5:49 pm

    slm blog’unu uzun zamandır severek takip ediyorum ve her incelediğin animeyi merak edip izleme listeme alıyorum :)) ama bu mangayı hiçbiyerde bulamadım :S sen nerden okuyosun acaba?

  8. 18 cieL
    December 30, 2010 at 8:40 am

    çok teşekkür ederim, arayıp bulamadığım diğer mangalar da var süper :)


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


