03
Oct
10

hastasıyım koreli gangsterlerin, pardon düzgün iş adamlarının

Myanimelist’in yaoi mangalar listesinde 1. sırada, Junjou Romantica’yı bile sollamış. Yaoici kızlar arasında çok popüler, hatta çılgıncasına seviliyor. Aslında bu bir manga değil manhwa yani Kore çizgi romanı, dolayısıyla kareler mangalarda alışık olduğumuzun tersine soldan sağa gidiyor. Bu yüzden manhwalara karşı bir isteksizliğim vardır. Ama Totally Captivated’in o kadar çok adı geçmeye başladı ki okumaya karar verdim.

Okuma sürecim biraz tuhaf oldu. İlk başta bir bölüm okuyup, “bu ne be!” deyip bıraktım. Hem manga alışkanlığından ötürü sürekli karelerin yerini karıştırıyordum hem de ilk bölümde beni etkileyen, heyecanlandıran bir şey olmadı. Bir süre sonra yeniden okumaya karar verdim çünkü fujoshiler bu manhwa’yı bu kadar sevdiyse vardır bir bildikleri dedim, ne de olsa onlar toplumsal ahlak yargılarından arınmış üstün zevklere sahip kızlar ^^ Neyse yeniden okumaya başlayıp 4-5 bölüm gittim ama hala daha fujoshilerin bu serinin nesini bu kadar abarttığını anlayamamıştım. Sonunda hayal kırıklığıyla demek ki yaoici kızlar bu defa yanılmış, şu bölümü bitirdikten sonra devam etmeyeyim, güzel değilmiş dedim. O bölüm bitince “yaw çok şey bi yerde kaldı, bi bölüm daha okuyayım, bi daha da okumam” dedim. O bölüm de bitince “son bir tane daha okuyayım” dedim. Sonra son bir tane daha derken derken artık iş işten geçmişti, ‘tamamen büyülenmiş’tim, Mookyul karakterinin karizması karşısında gözlerimde şimşekler çakıyor, başım dönüyordu. Anlayacağınız “fangirl mode: on” idi. Kendi salaklığıma gülmeye başlamıştım :D

Ya bu Mookyul nasıl bir adamdır!? Gördüğüm en seksi en karizmatik karakterlerden biri. Bakışı, duruşu, parmağıyla gel işareti yapışı, konuşma şekli, tavırları, fox jung deyişi… aaghh… (yazar burun kanaması krizine girdiğinden cümleyi bitiremiyor)

Eun Mookyul aslında bir mafya patronu ve bu işte çok başarılı. Bütün gün uyumak dışında pek bir iş yapmıyormuş gibi görünse de adamları ona çok saygı duyuyor. Çünkü kavgada çok güçlü ve işleri temiz bir şekilde yani adamlarına çok aşağılık şeyler yaptırmadan idare ediyor. Dahası sürekli tehditkar ve sinirli görünmesine rağmen adamlarını epey koruyup kolluyor. Yani özünde iyi bir gangster ^^ Ewon Jung ise fakir bir ekonomi öğrencisi ve Mookyul tarafından (benim pek mantıklı bulmadığım bir nedenden ötürü) mafyanın ofisinde çalıştırılıyor. Ewon’un Mookyul’dan deli gibi korkması ama bir yandan da Mookyul’un yakışıklılığı karşısında dibi düşmesi ve mütemadiyen burun kanaması yaşaması çok sevimli.

Bu serinin güzel yanlarından biri o çok sevdiğimiz “hetero erkeğin kimlik krizleri”ni içermiyor oluşu. Evet çok seviyoruz karakterlerden birinin “ama ikimiz de erkeğiz” ya da “ben gay değilim” diye hislerine direnmesini ve diğerinin onu zorlamasını. Ama bunu çok sık görüyoruz yaoilerde. Bu yüzden Totally Captivated’de herkesin açık bir şekilde eşcinsel olması hoş bir değişiklik olmuş. Yaoilerin olmazsa olmazı direniş ve ısrarlarsa çok daha farklı ve mantıklı konular üzerinde dönüyor.

Totally Captivated’i okurken yine neden yaoi sevdiğimiz üzerinde düşünmeden edemedim. Biliyorsunuz ki bu bilimadamlarının henüz çözüm bulamadığı bir soru ^^ Mookyul için deli oluyoruz, onun Ewon’u kıskanmasını, kafese kapatacağını söylemesini sevimli buluyoruz. Ama Mookyul’un sevgilisi kız olsaydı bu seriden ölesiye nefret ederdik. Mookyul’un biz kıza böyle sahiplenici ve baskıcı davranmasına şiddetle karşı çıkardık. Çünkü hikayede bir kadın bir erkek olduğunda elimizde olmadan kendimizi kadın karakterle özdeşleştiriyoruz. Bu yüzden yaoilerin okura kendini istediği karakterle özdeşleştirme ya da olaydan tamamen soyutlama özgürlüğü verdiği için sevildiği teorisine katılıyorum. Hikaye yaoi olunca Mookyul bizim hem arzu nesnemiz hem de istediğimizde kendimizi özdeşleştirdiğimiz karakter oluyor. Bu bence karaktere daha fazla bağlanmayı ve okurken histerik tepkiler vermeyi tetikleyen bir şey. Ve bu diğer türlerin asla vaat edemeyeceği bir durum.

Totally Captivated fazla açık seçik panellerin olmadığı bir seri bu yüzden bence yaoi sevmeyenler de bir şans verebilir. Hatta karanlık tarafa geçiş biletiniz olabilir bu seri. Ve hala okumamış yaoiciler varsa, benim yaptığım aptallığı yapmayın ve bir an önce başlayın, gerçekten bir numara olmayı hak ediyor.


30 Responses to “hastasıyım koreli gangsterlerin, pardon düzgün iş adamlarının”


  1. 1 Mei
    October 3, 2010 at 6:22 pm

    Karanlık tarafa geçiş bileti olabilir demek :D
    Ellerine sağlık, okuyasım geldi benim de.

    Lakin sana blogtan ulaşacak başka yer bulamadım burdan sorim, Japonca alıo musun sen bizim okulda? Ameliyatlı olduğum için bu hafta gidemedim ben okula, yarın gidip Japon kültürüne ve “Japonlara ait şeylere ısınma kulübü”nü kurma çalışmalarına başlayacağım. 10 imza alınca kuruluyor, Tomoyo sensei nin öğrencileriyle irtibata geçip haberlendiririz. Exchange gelen çocuk da abuk subuk insanlarla değil de biraz Japonya hakkında bişi bilen insanlarla konuşsa iki taraf için de daha iyi olur diye düşünüyorum. Yani dersi almıyorsan da önümüzdeki hafta falan Tomoyo sensei nin odasına gidip (dolapdere de z13 mü 14 mü, BS lerin olduğu katta HTR bölümünün yakınlarındaki oda) sorup haberdar olabilirsin.

    • October 3, 2010 at 6:41 pm

      come to the dark side, we have yaoi :D o dersi hiç almadım. tomoyo hocayı da tanımıyorum. yeterli imza buldun mu yoksa yardım gerekiyor mu? ictenkeskin@windowslive.com ekle istersen haberleşme için ya da burdan mail atabilirsin.

  2. 3 ofori
    October 4, 2010 at 10:36 am

    Sonunda okumuş olmana çok sevindim; bende senin gibi ilk seferde belki de yerleştiriliş düzeninden olsa gerek pek bir şey anlamadım, oldukça karışık geldi gözüme..Hatta sen bırakmamışsın ama benim terk etmişliğimde vardır..Hikayeyi baştan sona adam akıllı okuduğumda gözlerim parladı, hatta okurken çoğu yerde bende burun kanamalarının eşiğine geldim.Halbuki öyle 18 sahneler yok, hataa daha çok “ve ışıklar söner” tarzında ilerliyorlar.Ama önemli olan hikayesi ve karakterleri, onlar var ya yetip de artıyor bile..Bu mangayı sevmeyen var mıdır acaba..

    • October 4, 2010 at 2:08 pm

      hmm sen de benzer bir okuma süreci yaşadın demek. ilginç. yaoi olayının bir de bu yönünü seviyorum, okurlar birbirlerini çok iyi anlıyor, benzer hisleri yaşıyorlar ya ^^ gerçekten +18 sahneler koymadan da okuru heyecanlandırabilme konusunda çok başarılı olmuş. zaten mookyul’un “ben mi oraya geleyim, yoksa sen mi gelirsin” gibi lafları yetip de artıyor bile gerisini görmeye gerek yok :)

  3. 5 Chibi
    October 5, 2010 at 2:14 pm

    ilk okuduğum yaoidir bu Ofori sağolsun geçenlerde hatta tekrar okudum pc’de duruyor aklıma geldikçe açıp okuyorum artık. karanlık tarafa çoktan geçmişim meğer :D bundan sonra pek çok yaoi okudum ama bir türlü bağlayamadı bunun kadar.çok sıcak, tutkulu,komik ve karizmatik :D

    • October 5, 2010 at 2:33 pm

      aynen katılıyorum, son cümlen çok güzel tanımlamış. ingilizce baskısının arka kapağına yazılabilir “çok sıcak, tutkulu, komik ve karizmatik” – newyork times filan :P

  4. 7 Lee
    October 10, 2010 at 11:41 pm

    Aha secerin TC’yi. Özellikle 48. bölümdü sanırım, Ewon’un eskiden yaşadıklarını anlattığı kısım fecidir. Ama ne olursa olsun Junjou’yu geçemez benim gözümde. Junjou bir fenomendir, külttür :)
    Ewon’u seviyorum ben çok. Hasta olduğunda, tehdit edildiğinde ne olursa olsun içinde bir okul aşkı var. Okula gitmek istiyor sürekli aha :D
    Bunun yanında. 2. cildin kapağı, Ewon’un panterlerle olan resmi süperdir. Oradaki gözlüğü çok beğendiğim için doktor gözlük verdiğinde aynısında ısmarladım. Artık o gözlükten var ben de :D
    Bu arada okuyun yahu, hiç bir şey olmuyor. Bir erkek olarak Yaoi de, Yuri de, hatta Hentai de okurum. Belirli kalıplarım yoktur. Yeter ki hikaye kaliteli olsun. Bu arada İçten blogunu takip ediyorum ama yorum bırakma şansım olmadı nedense hiç. Her şeyin bir ilki vardır diyelim ^^

    • October 11, 2010 at 12:22 am

      kuşkusuz ki ewon’un okul aşkından çıkarılacak çok büyük dersler vardır u_u bu konuda kendisini örnek almaya karar vermiştim okuduğumda :D

      evet o gözlükleri ben de beğenmiştim. zaten ben gözlük seven bir insanım ^^ ama o değil de mookyul’un gözlük taktığı bir bölüm vardı. ewon hasta yatakta yatıyordu ve mookyul kucağında laptop, gözünde gözlük yatağın kenarında oturuyordu. “aman allahım” dedim “adam yeterince mükemmel değilmiş gibi bir de gözlük mü takmış?!”

  5. 9 cherubeem
    October 15, 2010 at 1:17 pm

    Herkesin bu mangayı okuma süreci hemen hemen aynı galiba^^ Ben ilk gördüğümde manhwa olayından ve ters(aslında bize göre düz:P) yönden okunduğundan bile haberim yoktu.. o yüzden vazgeçip bikaç ay yüzüne bakmamıştım.. sonra myanimelist’teki puanını görünce aynen senin gibi bikaç bölümü zorla okuyup sonrasında kendimi kaptırmıştım^^

    Burada cinsel kimliğiyle cebelleşmek gibi bi durum yok evet, ama seme pozisyonunu kaptırması da bi yönden ona eşdeğer XD Kendisine bu kadar güvenmesi ve kendisiyle barışık olması eskiden bayıldığım kız kılıklı, ezik uke tiplerinden artık iğrenmeme sebep olmuştur.. Korelilerin gözünde çalışkan olmak en büyük erdemlerden biri sanırım, çünkü dizilerinde bile bayan karakterler böyle hem okula giden, hem işte çalışan, sonra da zengin bi kısmet bulup hak ettiğine kavuşan tipler oluyor ^^

    Mookyul ise aslında bu aşırı sahiplenici davranışlarla bir kızı bir hafta bile elinde tutamazdı ama söz konusu Ewon gibi sabır taşı biri olunca normal geliyor.. senin de belirttiğin gibi yaonin bi de bu yönü var.. Mesela Gravitation’da Yuki’nin Shuichi’nin ağzını burnunu kırması bana komik gelse de söz konusu bir kız olsaydı herhalde katlanamazdım :P Mookyul’un da geçmişine biraz değinilsin isterdim aslında.. Üvey babası olacak o ahjusshi’yle olan ilişkisini de tam olarak anlayamadım.. benim gözümde adam hala sapık..

    • October 15, 2010 at 9:03 pm

      klasik yaoi senaryosu yerine eski semenin uke olması olayını çok sevdim ben.

      mookyulun üvey babası ile ilişkisi cidden tuhaftı. bildiğin stockholm sendromu. adam bence de sapık ama şu açıyı görmeden de edemiyorum: ewon olmasaydı bu pekala mookyul ve üvey babası arasında geçen bir manga da olabilirdi. sanatçı bize olayı öyle bir sunardı ki, hikayeyi kimsesiz bir çocuğu sokaklardan kurtaran yakışıklı mafya babası ve varisinin yürek ısıtan aşkı diye okurduk :D

      • 11 cherubeem
        October 16, 2010 at 10:17 pm

        Ahaha, orası kesin^^ Ama şahsen pek severek okuyacağımı sanmam^^ Benim en sevdiğim ilişkiler çocukluk arkadaşları arasındakiler filandır^^ Shota, sensei ya da ensest vs’den rahatsız da olmam, sevmem de.. Gene de Mookyul ahjussi’yi o kadar sevdiğine göre gidip kendisi asılmış olabilir diye düşünüyorum :P

        • October 17, 2010 at 12:49 am

          ensest ve shota benim de pek hazetmediğim şeyler ama sensei iyidir ya :D

  6. October 18, 2010 at 3:22 am

    gelmişken buna yorum yapmadan gider miyim, okuduğum en kral yaoi. gönlümde apayrı bir yere sahip, yaoi fangirllüğümün miladıdır kendisi:) ben de geçen yıl ofori sayesinde okumuştum, hayatımda birden çok okuduğum tek manhwa (ve manga) olma özelliğini taşır. yaoi’ye ısınmak için iyi bir alternatif olmanın yanında beklentileri de yükseltir ona göre.
    yaoi manhwa olarak bir de “the summit” vardır ki kalbimde yaradır, bana göre totally captivated’a en yakın yaoilerden biridir ancak maalesef yarım kaldığı için aman diyim hiç bulaşmayın^^

    • 14 Chibi
      October 18, 2010 at 3:19 pm

      altına imzamı atacağım yorumdur kesinlikle bir miladtır.her detayı ayrı güzel ayrı hoştur.çizimleri gerçekliği ile şaşırtır gözkamaştırır.
      Bu arada İçten yukarda bahsettiğin Mookyul’un gözlüklü olduğu kısım da evet ya en çok beğendiğim halidir o kısmı bir de birlikte dışarı çıkarlar Ewon zorla bir oyuncak aldırır oradaki chibi hallerine de bitiyorum ben :D

  7. 15 cherubeem
    October 31, 2010 at 9:30 pm

    Bu arada How to Live with a Beast’in çevirisi çıkmış^^ The Last Episode’un da rawı’nı buldum, özlemişim yaf^^

    kimbapsushi The Summit’e başta keşke ben de hiç bulaşmasaydım demiştim ama şimdi Noir diye bi grup çevirmeye başladı, aradaki boşluklar da doldu yani^^ Bayağı da hızlı gidiolar..

    • October 31, 2010 at 11:21 pm

      cherubeem şu an bana çok mutlu bir haber verdin, aradaki eksik chapterlarda olanları kaçırma pahasına da olsa okumuştum. şimdi tamamlanıyor demek, ben hemen araştırayım. ama bulamama ihtimalim olduğundan garanti niyetine link verebilir misin takip etmek/indirmek/okumak vb. için^^

      • November 1, 2010 at 1:39 am

        the summit’e ben de başladım hatta ilk başta totally’ye ilk başladığım zamanki şeyleri hissettim ama yavaş yavaş ısınmaya başladım, çizimlerine bile. how to live with a beast’i de bulamadım :(

  8. 18 cherubeem
    November 1, 2010 at 3:52 pm

    http://projectnoir.net/forum/

    Bu forumları, 10 tane comment yazınca reader oluosun ve yeni bölümleri indirebiliosun, bu başlıktan ;)

    http://projectnoir.net/forum/index.php?topic=30.0

    En yeni bölümleri de ilk önce bikaç gün online veriolar sonra indirme linki veriolar, onu bulmakta zorluk çekmiştim, hangi aysa orada veriliomuş..

    http://projectnoir.net/forum/index.php?board=4.0

    Bu da sana İçten

    http://forum.nihonomaru.com/yaoi-yuri/51880-totally-captivated-hajin-yoo-32.html#post2902233

    Genelde bu siteye yeni çıkan her şey düşer^^ Bu arada Last Episode diye iki bölüm ve bir dj daha çıkmış, çevrilmesini bekleyelim de tadı kaçmasın^^

    • November 1, 2010 at 11:06 pm

      banzaii cherubeem noel baba gibi!

    • November 2, 2010 at 8:57 pm

      cherubeem burdan sana kocaman bir arigatooo^^

  9. November 13, 2010 at 8:04 pm

    uzun zamandır blogunu takip ediyorum ve yazılarını çok beğeniyorum ama yorum yazmak bir türlü nasip olmadı :=) bu benim okuduğum ilk ve tek yaoi dir.ofori sayesinde okumuştum.açıkcası ön yargılarımı aştım çünkü çok beğendim .bu mangayı bu kadar seveceğimi söyleseler inanmazdım :=)

    • November 13, 2010 at 9:29 pm

      cidden başlangıç için en iyi yaoilerden biri bu sanırım. ama bence devamını da getirmelisin ;)

      • November 13, 2010 at 11:40 pm

        devamını getirmeyi bende isterim ama bu konuda iyi bir tavsiyeye ihtiyacım var :=)
        benim bu konuda pek bir bilgim yok .bunun kadar iyi olarak önereceğin bir manga var mı ?

        • November 14, 2010 at 3:46 am

          hmm ben koi suru boukun’u seviyorum ama buna göre biraz açık kareler içerebiliyor. yukarıda kimbapsushinin önerdiği the summit de güzelmiş, hem daha softcore. anime olarak junjou romantica’yı şiddetle tavsiye ederim :)

  10. November 14, 2010 at 1:00 pm

    öneriler için sağol bunları okuyayım sonrasında başını şişirmeye devam ederim :=)

  11. 26 Anonymous
    November 15, 2010 at 12:58 pm

    Ben bu manhwa’nın bu kadar sevildiğini görünce büyük beklentilerle başladım ama sonuçta ortalama bir yaoi’den daha fazlasını bulamadım ve biraz hayal kırıklığı yaşadım açıkcası.
    Bunu Junjou romantica’yla karşılaştırmaksa olacak iş değildir ve olmamalıdır da zaten.
    “Ama ben erkeğim” sorunsalıyla karşılaşmamak güzeldi ama geri kalan her şey biraz fazla sıradandı. Belki bu kadar çok şey beklemesem daha çok sevebilirdim ama sanırım çok şey beklediğim için ancak zar zor bitirebildiğim bir manhwa oldu. Ve abartıldığını düşünüyorum.

    • November 15, 2010 at 3:15 pm

      hmm şaşırdım açıkçası. ama sanırım olabilir. evet sıradan olduğu konusunda itirazım yok ama güzel çizilmiş ve anlatılmış. abartıyo da olabiliriz bilmiyorum, mookyul karakteri olmasa bu kadar sevmezdim herhalde.

      • 28 bam baba
        May 13, 2015 at 10:32 am

        Aynen… iyi bir yorum olmus.. bu arada bu site bir harika. Harika yorumlar ve yazilar var…

  12. 29 Sakuraçan
    March 19, 2013 at 11:02 am

    Evet çok haklısın karanlık tarafa geçiş biletim buydu:) cook sevmiştim bende,hala sıkıldıkça okurum:)keşke animeside olsa:( burayı da yeni keşfetmiş biri olarak çok başarılı bulduğumu söylemek isterim:)

  13. 30 sevgi
    December 16, 2013 at 5:54 am

    hangi sitelerden okuyorsunuz malum çeviri yapilmış bulmak çok zor tavsiyesi olan


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


