11
Aug
10

Ters Yüz Yaoi

Bloga koyduğum anketin sonuçlarından gördüğüm kadarıyla yaoi hakkında yazmama karşısınız :( ama nolur ya azıcık yazayım. Söz bir daha yazmam. Kabul edersiniz ki nihayetinde ben de bir fujoshi olarak Japon kültürel emperyalizminin bana verdiği yetkiyle görevimi yerine getirmek ve Türk aile yapısını çökertmek durumundayım.

En sevdiğim yaoi mangadan söz etmek istiyorum: Koi suru boukun/ Aşık olan despot. Öncelikle neden sevdiğimi açıklayayım. Bir kere shouta yok! İnanabiliyor musunuz shouta yok, yetişkin bir çiftle karşı karşıyayız. Sonra, nefret ettiğim semeXuke klişelerine tamamen zıt. Ben genellikle semeleri severim (hatta eminim çoğunluk benim gibidir) çünkü biliyorsunuz ukeler ağlak, çocuksu, feminen ve sinir bozucu olabiliyorlar. Ama burda öyle değil, sıradışı ve sevilesi bir uke var. Çizimler harika, bakmaya doyamazsınız. Kalem izleri çok ve çizimler hafif karalama gibi duruyor. Komik, sevimli ve romantik olduğunu eklememe gerek yok zaten, tüm yaoiler öyle.

Hikaye ziraat ya da botanik gibi bir şey okuyan iki yüksek lisans öğrencisi arasında geçiyor. Ukemiz Tatsumi Souichi tam bir despot. Aşırı sinirli ve tahammülsüz bir insan. Kohaisi ve laboratuvar asistanı olan Morinaga Tatsuhiro’ya çok çektiriyor. Yine de Morinaga, Tatsumi’ye aşık fakat onun ne kadar homofobik ve şiddete eğilimli bir insan olduğunu bildiği için hiçbir şey söyleyemiyor.

Tatsumi özellikle ilgiyi hak eden bir karakter. Ne kadar ciddi ve sinirli olsa da sonradan tipik bir tsundere olduğu ortaya çıkıyor ve ben kız olsun, erkek olsun tsundereleri severim – böyle dışı çıtır, içi yumuşak gibi oluyorlar ^^ Tip olarak da yaoi okurlarının karşı koyamayacağı özelliklere sahip: uzun, beyaz saç (bütün fangirller bayılır) ve gözlük (gözlük cicii… gözlük moe…) Bir de ukeler genellikle büyük gözlü, masum bakışlı, semeler sinsi ve kısık gözlü olur ya, burda tam tersi. Tatsumi çekik göz ve sigarayla olayı çok güzel tamamlamış ve bir anti-uke olmuş.

Morinaga’ysa tersine çocuksu, neşeli ve duygusal. Mangayı ilk okumaya başladığımda Tatsumi’nin muhteşemliği yanında Morinaga çok silik bir karakter gibi görünmüştü bana ama okudukça ona da ısındım. Hatta onun için üzülmeye başladım, böyle inatçı bir despota aşık olmak büyük talihsizlik. İlişkileri Tatsumi’nin inkarları ve bahaneleri yüzünden çok yavaş ilerliyor ama adım adım Tatsumi’nin aşkını kabul etmeye doğru gidişini görmek çok güzel.

Bir an önce okumaya başlamak için link


8 Responses to “Ters Yüz Yaoi”


  1. 1 ofori
    August 13, 2010 at 7:51 pm

    Bu çok tatlı yaa, bende yeni bölüm nerde diye ölenlerdenim..Kardeşim önermişit, öyle başlamıştım okumaya, bende bahsedecektim ama sen benden önce davranışsın valla; tadından yenmez bir manga..

    • August 13, 2010 at 11:08 pm

      ya cilt cilt çevirdiklerinden midir nedir çok zor geliyor yeni bölümler, çok bekliyorum T_T

  2. 3 manolya
    August 16, 2010 at 12:45 pm

    aslında okuduğunuz yaoiler hakkında yazdıklarınızı büyük zevkle takip ediyorum; hatta okuyacağım yaoilere buradan karar veriyorum da denebilir. aile yapısının çökertilmesinde gizli özne olarak çalışmalarım devam etmekte :)

    ancak ben, ısrarla oylamada kenshin hakkında yazmanız için oy verenlerdenim. büyük zevkle okuduğum bir manga hakkında sizin yazacaklarınızı ayrıca merak ediyorum.

    • August 16, 2010 at 7:21 pm

      tamam yaz okulu bitsin ilk iş yazıyorum:) ama ben manga değil OVA ağırlıklı yazmayı düşünüyordum, zaten mangasını okumadım ^^;

      • 5 manolya
        August 17, 2010 at 8:53 am

        OVA da olur :) onları da bayılarak izlemiştim. hatta tv serisinden çok daha fazla severin OVAları. yoğunluğu, çizimleri çok daha güzel. yalnız mangaya da bir göz atın derim. spoiler gib olmasın ama; sonlar farklı.

        size yaz okulunda başarılar :)

  3. 6 dismorfofobikhipokondriyak
    October 6, 2013 at 12:12 am

    Shounen ai ve yaoi anime-mangalarda seme karakterlerin beyaz atlı prens prototipinde olması ve ukelerin de mümkün olduğunca feminen yaratılması kadın takipçilerin kendilerini ukenin yerine koyabilmesi için ticari bi taktik midir acaba? Ben de kendi adıma ukelerin oğlan çocuğu-kadın karışımı bir şekilde, semelerin de ulaşılmaz karizmatik erkek modunda olmasına katlanamayanlardanım aslında.. Tipten seme uke ayrımının yapılamadığı bi OVA vardı Haru wo Daite Ita diye, dramatik bi anlatımı da vardı. Bu türlerde komedi ve romantizm unsurunun çok ön planda olması kadın takipçi sayısını arttırmak için iyi bi yol belki ama gerçek hayatta bu durumun yol açtığı toplumsal baskı ve dışlanmayı yaşayan insanlara -cinsiyeti ne olursa olsun- da biraz haksızlık gibi geliyor bana.. Belki Japonya’da öyle değildir bilmiyorum. Neyse şimdi sosyolojik çıkarımlar yapmanın vakti de değil, çok uzattım aslına bakarsan bugün. Artık pek bu türlerle ilgili yazmıyorsun sanırım ama karakter çizimlerinden seme-uke ayrımının yapılamadığı, hatta bu rollerin “sabit olmadığı” anime-manga örnekleri var mı bildiğin? Bir kaç örnek dışında rastlamadığım için bir bilen olarak sana başvuruyorum.

    • October 6, 2013 at 1:04 am

      ben de çok bilmiyorum, izlediğim/okuduğum yaoi sayısı toplamda çok fazla değil, sadece severim. ama aklıma crimson spell ve saezuru tori wa habatakanai geldi, özellikle saezuru çok güzel^^

  4. 8 dismorfofobikhipokondriyak
    October 16, 2013 at 3:17 pm

    merhaba.. yine ben.. herkes tatil modunda ama.. Geçen gün bi mangaya denk geldim: Gochisou-sama diye.. (http://www.mangapark.com/manga/gochisousama +18’lik kısımları da mevcut doğal olarak)
    belki okumuşsundur.. ukelerin hanım kız! modunda olduğu yapımlara biraz gıcık olsam da hem mangakasının canlı ve temiz çizimleri, hem de bu kez işin içinde ukeyi nerdeyse annesi yerine koyan bi çocuğun olması, anlatılan diğer çiftlerden birinin ukesinin de otaku olması mangayı oldukça eğlenceli kılmış. 3. çift pek aklımda kalmadı, diğerlerinin üstüne ilgimi çekmedi herhalde.. Bi çırpıda okunuyor zaten, kısacık.. Yayınlandığı zaman da oldukça beğenilmiş, yazayım dedim..


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 489,823 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


