08
Jul
10

Yok böyle bir fetiş animesi :S

Ristorante Paradiso bir italyan restoranında geçen 11 bölümlük bir josei. Hayatımda görüp duyduğum en tuhaf restoranlardan birini anlatıyor. Tüm garsonlar -patronun karısı Olga öyle istiyor diye- 50 yaşın üstünde, yakışıklı ve gözlüklü olmak zorunda. Gözleri bozuk olmayanlar bile Olga’nın gözlük fetişi yüzünden camsız gözlük takıyorlar. 50 yaş kuralından pek hoşlanmamış olsam da gözlük kuralı için Olga’yı tebrik ediyor ve sonuna kadar destekliyorum ^_^

Bu blogu okuyanların yaş ortalamasının çok yüksek olduğunu sanmıyorum o yüzden 50sinin üstünde yakışıklı adamlar diyince kafanızda pek bir şey canlanamamış olabilir. Şöyle düşünün Richard Gere tarzı adamlar zarif hareketlerle şarap servisi yapıyorlar. Richard Gere 61 yaşında, üstelik Brad Pitt’in de 50’sine şunun şurasında ne kaldı ki?

Olaylar İtalya’da geçse de bu restoran fazlasıyla Japonların host club kültürünü yansıtıyor. Restoranın müdavimleri arasında her yaştan kadın var ve hepsinin garsonlar içinde farklı bir favorisi var. Çalışanlardan biri boşanmış olduğu halde sırf kadın müşterilerin peşine düşmesini engellemek için yüzük takmaya devam ettiğini söylüyor. Ben tüm karakterler içinde en çok aşçı Teo ve restoranın sahibi, Olga’nın eşi Lorenzo’yu beğendim. Sanırım garson amcalar bana pek hitap etmedi :P

Tüm karakterlerin olgun olduğu bu seride baş karakter 21 yaşında, Olga’nın kızı Nicoletta. Anasına çekmiş olacak ki Nicoletta da garsonlardan Claudio’ya aşık. Vedat Türkali’nin Kayıp Romanlar’ını okuduğumdan beri ilişkide her türlü yaş farkını olağan görmeye başlamıştım (kitapta 70 yaşlarında bir adam ve 20lerinin sonlarında bir kadının aşkı anlatılıyor) ama yine de bu seriyi izlerken 50 yaş da çok lan! demekten kendimi alamadım. Sanırım beni şaşırtan şey aradaki yaş farkı değil kızın çok genç olması.

Nicoletta ve annesi Olga’nın ilişkileri çok tuhaf. Olga Lorenzo’yla evlenmek için kızını terk etmiş ve Lorenzo’dan da bir kızı olduğunu saklamış. Nicoletta Roma’ya geldiğinde Olga onu herkese bir arkadaşının kızı olarak tanıtıyor ve Nicoletta da bu durumu kabulleniyor. Bu anne-kız ilişkisi bana çok saçma geldi. Sonunda Lorenzo’nun aslında bu durumu sorun etmediği ortaya çıkıyor ama kimse Olga’ya yıllarca boşu boşuna kızını dışladın ne biçim insansın sen demiyor.

Es geçilen bir takım aile trajedilerini saymazsak çok şahane bir anime. Son derece huzurlu dinlendirici bir havası var. Bazı 3D sahneler beceriksizce ve gereksiz olmuş ama genel olarak animasyon kalitesi de iyi. Seri boyunca hoş İtalyan müzikleri duyuyoruz. Başta Olga olmak üzere herkes kıskanılacak derecede zevkli ve huzurlu bir yaşam sürüyor. Zaten kısacık bir seri, kafa dağıtmak için birebir. Ayrıca yaşlı adamların da cinsel obje olarak pazarlanabileceğini görmek ilginç oldu. Bu restoran fikri çok hoşuma gitti, iyi bir kadroyla çekilirse bu konudan nasıl mükemmel bir film çıkarılabileceğini hayal etmeden duramıyorum.


7 Responses to “Yok böyle bir fetiş animesi :S”


  1. July 9, 2010 at 12:42 pm

    Tam senlik zaten içten-chan :) Bizi bozar orası ayrı :P

    • July 9, 2010 at 7:06 pm

      garsonların yaşını biraz düşürseler tam benlik olacakmış cidden. bence erkekler de izleyip centilmenlik dersleri kapabilirler :)

  2. 3 themarauder
    July 10, 2010 at 9:56 pm

    İzlemeyin beyler dedeler!

    • July 11, 2010 at 4:43 am

      aynı espri friendfeede koyduğum linkte yapıldı yarım saat güldüm :D keşke başlığı açmayın dedeler!!! koysaydım.

  3. July 11, 2010 at 4:52 pm

    Joseilerin klişelerden dolayı “öeh” dedirtmeye başladığı zamanda hızır gibi yetişen anime. (Evet, Nana’dan nefret ederim.)

    Güzel yazı. :)

    • July 11, 2010 at 5:15 pm

      evet ben de nana’dan pek haz etmiyorum zaten ona joseiden çok yaşı geçkin shoujo demek lazım bence. ristorante paradiso’yu izlemeye başladığımda ilk tepkim, lan madem böyle bir seri vardı niye kimse bana haber vermedi?! oldu :D

      • 7 pininci
        July 12, 2010 at 12:42 pm

        tüh, ben biliyordum böyle bir seri olduğunu <:(( ama ben de daha izlemedim zaten :D sanırım plan-to-watch listemde vardı. Her halükarda completed'a geçireyim :D


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


