17
Jun
10

Niha nihahaha X) tensai basukettoman sakuragi hanamichi!

Çok ilginçtir ki spor yapmayan, sporu sevmeyen, izleyebildiği tek spor müsabakası muay-thai maçları olan, futbol maçı izlerken dikkatini o allahın belası topun üstünde 10 dakikadan fazla tutamayan biri olmama rağmen son dönemde spor animelerine merak saldım ^_^; Benim gibi spor düşmanı bir insanın bile böyle pür dikkat izlemesini sağlamaları büyük başarı bence.

Şimdilik en etkilendiğim spor animesi Slam Dunk oldu. Sürükleyici olmasının yanı sıra cidden çok komik olmasıyla öne çıkıyor. Zaten çok komik olduğunu duyunca izlemeye ikna olmuştum, yoksa ilk başta “işim gücüm yok basket animesi mi izlicem te allaam ya” diyordum.

Eskiden Türkiye’de de yayımlanmış bir seri ama ben nasıl olduysa hiç rastlamamışım. İsabet olmuş, yoksa kesin basketbol kursuna yazılmaya filan kalkardım, şimdi Pınar Karşıyaka’nın altyapısından filan yetişmiş olurdum belki, hiç gereği yok böyle şeylerin :P Eski bir seri olsa da çizimlerini çok beğendim ben. Vücut ve maç sırasındaki bütün o hızlı hareketlerin çizimleri zaten çok başarılı, yüz ifadeleriyse ilk bölümlerde pek iyi değilken sonradan güzelleşiyor gibi geldi bana.

Ben en çok Rukawa’yı sevsem de başkarakter Sakuragi Hanamichi de çok sevimli. Doğuştan süper bir kas gücü, hız ve zıplama yeteneğine sahip bu genç biraz hiperaktif ve aptal olduğu için bu yeteneğini diğer öğrencileri dövmek için kullanmaktadır; ta ki basketbol takımının kaptanının kız kardeşine aşık oluncaya kadar. Bunun sonrasında basketbol takımına katılan Sakuragi hem genetik olarak tam bir hayvan olduğu için çok hızlı ilerler hem de sorunlu kişiliği nedeniyle takıma sürekli zorluk çıkarır, tabii bir yandan da şımarıklıklarıyla beni gülme krizine sokar. Özellikle azar işitince ellerini cepleri olmayan şortunun içine sokup surat asmasına bayılıyorum.

Benim favorim Rukawa da Sakuragi’nin en büyük rakibi. Sakuragi’yle aynı yaşta olmasına rağmen basketbol konusunda karşılaştırılamayacak kadar başarılı. Sakuragi de kız meselesi yüzünden Rukawa’ya gıcık ve tek amacı onu geçmek. Zaten bütün shounen animelerinde öyle olmaz mı? Başkarakter dikkat çekmesi için sarı, turuncu ya da kırmızı saçlı olur ve siyah saçlı, ağırbaşlı, yakışıklı bir rakibi olur. Rukawa’nın en çok sevdiğim yönü göründüğü gibi ciddi bir karakter değil de aslında umursamaz bir karakter olması. Bu kadar mayışık, uyuşuk bir insan nasıl sporcu olmuş anlaşılır gibi değil. Başka bir sevdiğim yönü de çok az ve öz konuşsa da her ağzını açışında mutlaka diğerlerini, özellikle de Sakuragi’yi sinirlendirecek bir şeyler söylemesi.

101 bölüm olmasına rağmen yetmedi, en güzel yerinde kestiler, tam da ulusal şampiyona başlamak üzereydi. Serinin dışında 4 tane de 40’ar dakikalık filmi var. Bunların serinin devamını anlatacağını ummuştum ama hevesim kursağımda kaldı. Eski serilerin tekrar çekilmesinin moda olduğu şu son dönemde belki birileri Slam Dunk’ın devamı için de el atar diye ummaktan başka çarem yok.

Not: İzleyenler anlamıştır tabii de, başlık Sakuragi’nin meşhur kahkahası ve meşhur repliğinden oluşmakta.


19 Responses to “Niha nihahaha X) tensai basukettoman sakuragi hanamichi!”


  1. June 17, 2010 at 7:15 pm

    küçükken izlerdim hayal meyal hatırlıyorum. tsubasa kadar yer etmemiş aklıma ama… geçtiğimiz günlerde tüm bölümeleri indirdim ancak o kadar çok ki cesaret edip başlayamadım bir türlü :)

    • June 17, 2010 at 7:37 pm

      ben niye hatırlayamıyorum? :S 100 bölüm normalde o kadar fazla değil ama 100 bölüm basket maçı olarak düşününce insanın gözünde büyüyor.ama yok ya epey komik ve heyecanlı.

  2. June 21, 2010 at 1:51 am

    bu animenin konusu mangada devam etmekte merak ettiysen bakmanı öneririm. Bu arada shohoku takımı chicago bulls’a yapılan bir gönderme. ( oyuncular koç )

    • June 21, 2010 at 10:02 am

      aha! doğru ya formalar bile aynı :D Bu arada diziden etkilenip sakuragi adını kullanan bir basketçi de varmış O_o

  3. June 21, 2010 at 12:15 pm

    Bu arada flimleri en sonda izlemek asıl tadı vermiyor.
    1.flim 20. bölümden sonra
    2.flim 36. bölümden sonra
    3. ve 4. flimi 60. bölümden sonra izlenirse daha iyi olur.
    Yanlış hatılıyormuyum diye hem anidb ye hemde ANF nin torrentine baktım 5 flim yok 4 flim var :)

    • June 21, 2010 at 8:23 pm

      4 tabii niye 5 yazdıysam ehehe ^_^’ filmler ben de biraz hayal kırıklığı yarattı, iki tane filler bölümü arka arkaya koymuşlar gibi, animasyon kalitesi de aynı. film deyince insan daha farklı şeyler bekliyor.

  4. June 23, 2010 at 12:27 pm

    ilk filme kadar izlediğim için flimler hakkında hatta seri hakkında doğru düzgün fikrim yok. Televizyonda bile daha çok bölüm izlemiştim :) ama pek hatırlamıyorum. İlk filmin konusunu bir bölüm anime olarak işlenebilirdi. Flim denildiğinde farklı bir konu beklerken 20. bölümün devamı olmasını hiç beğenmedim.

  5. July 11, 2010 at 4:46 pm

    al bendende okadar pek bişi anlamadım :)

  6. 9 aser
    October 14, 2010 at 10:43 pm

    arkdaslar bu bashettiğiniz filmleri nerden bulabilirm slam dunkla ilgili…

  7. 10 Kamil
    January 14, 2011 at 5:27 pm

    Bir de konuyu anlatırken atlamışsın sanırım.Sakuragi Hanamichi gerçek bir karakterdir.Küçük yaşta annesi tarafından terkedilmiş anne sevgisini hissedemeden büyümüş bir çocuk.Bu yüzden bütün sorunlarını şiddete başvurarak çözmeye çalıştığı için kasları küçük yaştan itibaren gelişmeye başlıyor.12 yaşında 1.75 boyunda lise sona geldiğinde ise 1.88 boyunda demir gibi bir insan Sakuragi Hanamichi.Tokyo Üniversitesi koçu tarafından keşfedilip Basketbol oynamaya teşvik ediliyor.İlk maçında 33 sayı atarak göz dolduruyor ve bütün dikkatleri üzerine çekiyor fakat talihsiz bir trafik kazasında hayatını kaybediyor daha 18 yaşındayken.

    • January 14, 2011 at 5:31 pm

      hayır sakuragi hanamichi’nin gerçek olduğu yalan bir haber. sadece sakuragiye benzeyen bir adamın fotoğrafını bulup uydurmuşlar. efsane bir troll :D ben de zamanında bir an için inanıp heyecanlanmıştım ama sonra araştırınca yalan olduğu çıktı hemen.

  8. 12 hopkop
    February 6, 2011 at 6:53 pm

    ya bende en sonunda bitirdim seriyi, demin google readerda bakınırken “aaa içten-chan da yazmış” dedim :D ya ben acayip gaz insanı olduğum için aynı nodamenin yaptığı etkiyle direk allahım basketbol oynayasım vaarr! moduna giriyodum izlerken. bi de anime acayip yavaş geldi, malum eski biraz, ondan ben direk mangaya geçtim, çatır çatır okudum. okurken kendimden geçiyodum ya.

    işin garip yanı spor animelerine olan önyargımdan, slam dunkın beni bu kadar heycanlandırcağını hiç tahmin bile edemedim. çok heycanlıydı ya :D sakuraginin ilk dunkında sanki ben atmış gibi sevinmiştim, o kadar abarttım yani. bu arada benim favorim sakuragi :D öldürdü beni güldürmekten, ama bi de ben tensaiyim yaparım mantığını seviyorum. yapabilceğinden nerdeyse hiç şüphe duymadı adam ya.

    bide türkiyede yayınlanmış ya, ben denk gelmedim sanırım ama hatırlar gibiyim de, emin değilim :P
    ama bi arkadaşım, kendisi öğlenciymiş o zamanlar, onu izlicem diye okula geç kalırdım nerdeyse
    dedi bana. ben de dedim herhal ben sabahçıydım :D

    • February 6, 2011 at 7:04 pm

      ben de istiyorum mangasına başlamayı zaten o adamın (inoue takahiko) çizimleri çok güzel. şu sıralar onun başka bir mangası olan vagabond’u okuyorum ordan da gaza geldim slam dunk’ı okumalıyım diye :D

  9. 14 hopkop
    February 6, 2011 at 7:11 pm

    ya bende çizimlerini acayip beğendim ve vegabonda başlıcaktım :D mangaka garip ya, mangaları birbirine pek benzemiyor sanırım, pek ilgimi çekti. sen de slam dunkı oku, 2 günde biter. bilsen bile heyecanlı yine okurken :D

  10. 15 slam dunk
    July 6, 2011 at 12:03 pm

    bana birinci filmi bulamadım yhaa 2 3 4 varda ilkini izliyemedım bana ulastırabilecek biri var mı acaba

  11. 16 Rurouni
    September 2, 2011 at 1:59 am

    Aslında aklımda hiç spor animesi izlemek yoktu.Özellikle one outs’dan sonra ( beyzboldan anlamayınca anime ne kadar güzel olsada pek sarmıyor.) oysaki küçükken ne çok sevmiştim tsubasa’yı :) neyse öyle güzel yazmışsın ki tabi sıkıldığım bir anda başladım.ve bu muhteşem seriye neden daha önce başlamadım Sakuragi ile neden daha önce tanışmadım demeden edemedim.Mangasını gözümü kırpmadan okudum desem yalan olmaz tabi sonunda yaşadığım hayal kırıklığınıda artık nasıl bir gaza geldiysem ben kesin şampiyon olurlar diyordum.Olmamaları ise bu seriyi gözümde çok çok daha değerli yaptı beklediğim bir son değildi, daha güzeldi.

    Sakuragi seride en sevdiğim karakter şüphesiz .İçi boş başaklara benzettim tüm seri boyunca o başak Rukawa’ya o pası verdiği an pişti. Aslında tüm hallerini çok sevmiştim.Hele o player’s life ve sonraki chapterları nasıl okudum hatırlamıyorum.Muhteşem bir karakterdi gerçekten eee ne de olsa o bir tensai dimi…:))
    Onun dışında sen Rukawa’yı sevmişsin ben Sendoh :))

    Genel olarak harika müzikleri,karakterleri ve komedisi olan, bu anime ( o eski ve kırmızı renk tonu çok hoşuma gitti) ve manga serisi (çizimler gerçekten iyiydi.) spor animesi diyip üstü çizilmeyecek kadar muhteşem. tşkler

    • September 2, 2011 at 12:16 pm

      ben de şu sıralar mangasının yarısındayım, bitince bir de sırf mangayla ilgili yazmayı düşünüyorum. bu arada başka güzel spor animesi arıyorsan mutlaka giant killing’e bak derim.

  12. 18 Rurouni
    October 26, 2011 at 5:22 pm

    Mal listene bakmamışım manga için yazdıklarım spoiler sayılır mı? bilemedim ama belki meraklandırabilir. :) manga içinde yazını okumayı çok isterim. Şu sıralar sürekli değişen ruh halime göre seri izliyorum. Fakat giant killing aklımda bide ana karakteri Arakawa’daki kappa’ya benzetmesem iyi olacaktı ama :)

    • October 26, 2011 at 6:35 pm

      acık spoiler oldu ama ziyanı yok ^^ giant killingdeki anakarakter kappaya mı benziyor ashajshah :D


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


