10
Jun
10

adam haklı beyler, zetsubou sensei’yi dinleyin

ben bu sayonara zetsubou sensei’yi yere göğe sığdıramıyorum. hem akıl dolu hem de aklını kaçırmış bir seri. progressive anime diye bir şey varsa (ben söyledim oldu) o sayonara zetsubou sensei’dir. şapşahane bir animasyon kalitesine sahip olmasının yanı sıra oldukça deneysel animasyon teknikleri kullanılıyor. serinin normal çizimleri de sıra dışı ama bunun dışında, durduk yerde bir bölüm hamurdan stop motion şeklinde, başa bir bölüm 80’lerden kalma anime çizimleriyle yapılmış olabiliyor. hikaye olaraksa günlük hayatın önemsiz saçmalıklarını toplayıp, kategorize edip önemli bir şeymiş gibi önümüze sunan ve “doğru diyo aslında ya” dedirten bir seri. her türlü klişenin parodisini yapmakla kalmayor, kendi klişelerini yaratıp sonra bunlarla da dalga geçiyor.

zetsubou sensei sürekli intihara kalkışıp bir türlü ölemeyen karamsar bir lise öğretmeni. eğitim anlayışı öğrencilerine hayatın gerçeklerini yani toplumun ne kadar umutsuz bir durumda olduğunu anlatmaktan ibaret. her bölümde abuk subuk ama kendi içinde acayip bir şekilde tutarlı tespitler yapıp “umutsuzluğa düştüm, bu durum beni umutsuzluğa düşürdü!” diye bağırmak gibi bir alışkanlığı var. zamanla bu “ZETSUBOU SHITA!!” (umutsuzluğa düştüm) repliği en sevdiğim sözlerden biri haline geldi. artık ne zaman sinirlensem içimden zetsubou shita diye bağırmak geliyor.

zetsubou sensei’nin öğrencileri de animelerde sıkça görülen kalıplaşmış karakterlerin parodileri şeklinde. hepsi aşırı derecede tek yönlü. aşırı iyimser kız, aşırı mükemmelliyetçi kız, hikikomori kız, otaku kız gibi. her karakterin adı da bu karakter kalıplarını anlatan birer sözcük oyunu. mesela yaoici, otaku kız’ın adı fujiyoshi ve bu yaoici kızlara verilen fujoshi lakabına bir gönderme.

zetsubou sensei’nin yaptığı tespitler içinde en sevdiklerimden biri aynı şeyi milyonuncu kez duymak zorunda kalan insanlarla ilgili olandı. bir kişinin mesleği ya da adıyla ilgili bir espri yapıldığında muhtemelen o kişi o lafı milyonuncu kez duyuyordur çünkü herkesin aklına aynı şey gelebilir ama espriyi yapan kişi bunu ilk defa söyleniyormuş gibi söyleyip güler. bu durumdan umutsuzluğa düşen zetsubou sensei aynı şeyi milyonuncu kez duymak zorunda kalan insanlardan özür dilenmesi gerektiğine karar verir. bu bölüme çok gülmüştüm çünkü ben de isminle ilgili içten-dıştan temalı esprileri ya da ismimle karakterimi bağdaştırma çabalarını milyonlarca defa duydum. ZETSUBOU SHITA!!!

Beni etkileyen başka bir güzel nokta sensei’nin japonların (demonstration) protesto yürüyüşü yerine (demo) ama yürüyüşü yaptığına dair eleştirisiydi. zetsubou sensei kararsız ve mülayim bir millet olan japonların bir şeyi doğru düzgün protesto edemediğini düşünüyor. “MAAŞIMIZA ZAM İSTERİZ! İŞTEN ÇIKARILMALARA SON! demo (ama) ekonominin zor durumda kalmasını da istemeyiz aslında…”

sayonara zetsubou sensei “puhahahah” şeklinde gülünen bir komediden çok “hmm iyi espri” dedirten bir kara mizah. satirik anime nasıl olurmuş görmek için izlenmeli.


4 Responses to “adam haklı beyler, zetsubou sensei’yi dinleyin”


  1. June 12, 2010 at 12:16 am

    “sayonara zetsubou sensei “puhahahah” şeklinde gülünen bir komediden çok “hmm iyi espri” dedirten bir kara mizah. satirik anime nasıl olurmuş görmek için izlenmeli.”

    Bu konuda çok haklısın. Ancak bazen espriler kombo yapıyorlar ve o zaman gerçekten “puhahaha” çıkabiliyor. Düşündüklerini güzel anlatmışsın ve görüyorum ki benimle aynı görüştesin zetsubou hakkında ^^

    Son olarak, Bure bure bure bure!

  2. November 13, 2010 at 10:15 pm

    bu seriyi izlemeye başladığım anda, zetsubou sensei favori anime karakterleri listemde zirveye oturmuştu. geçen yaz izlemiş ve aşk dolu bir yazı yazmıştım ben de. yazını okurken de sıkça kafamı onaylarcasına salladım.
    tam anlamıyla delice ama dahiyane bir seri zetsubou sensei. anlık bir karenin bile espriler ve göndermelerle dolu olması, orijinal karakterleri, bazen yere yatıran bazen de aynen çok doğru ifade ettiğin gibi “iyiymiş” dedirten esprileriyle izlediğim en farklı ve keyifli animelerden.
    hala da çıldırdığım durumlarda sensei’ye bağlar “zetsuboshitaaa” diye dellenirim^^

  3. September 23, 2013 at 2:15 am

    İnce espriler ve ciddi anlamda kara mizaha sahip alabildiğince çok göndermelerle bezenmiş, dahiyane bir seri olan, Zetsubou-sensei karakterinin de ne kadar şefkatli ve inanılmaz bir yüreğe sahip olduğunu öğrenmemle birlikte,her intihar edişini hatırlayışım, içimi karalara bağlar.
    ~Zetsuboushitaaaaa!!!~

    Serinin gerçek anlamda finaline geldiğimde büyük bir şoka uğramışlığımı hala unutamaz ve bazı etkilerini hala yaşarım. İnanılmaz derin bir sancı ve sanrılara maruz kalmıştım. Seri her ne kadar başlarda biraz zorlasa da kendine adapte etme süreci çabuk gerçekleşti ve sonunda tam bir megalomanyak oldum. Acayip bir etki yaptığı aşikar.

    Onu bunu bir kenara bırakıyorum da, her bir karakteri farklı bir dünyaydı. Bir tanesi bile gereksiz değildi. Özellikle, seriyi tam anlamda bitirdikten sonra, karakterlerin ne denli birbirine bağlı olduğunu çok daha iyi anlamış oluyoruz.

    Ve son olarak serinin ne kadar derin olduğunu ve karanlık belki de boğucu bir atmosfere sahip olduğunu anladığımda, ilk başlarda yaşadığım onca eğlence kül olup gitti.

    Şimdilerde serinin, kısmı olarak geçen eğlenceli / keyifli taraflarını hatırlarken, asıl darbe olan serinin özü asla kafamdan silinemeyecek.

    Ve niye bu saatte forumları gezerken, ictenchan’a denk geliyorum ve onca konu arasından buraya denk geliyorum bilmiyorum ama sanırım bir özlem içerisindeyim. En iyisi bir kaç bölüm daha tekrarlamak ve birazcık geçmişi yad etmek.

    • September 23, 2013 at 2:23 am

      finalde ne olduğunu ve mangakanın hep bunu kafasında tutarak bunca yıldır yazdığını öğrendiğimde ben de çok etkilenmiştim. bu yüzden bu manga da “elbet bir gün okunacaklar” listemde yer alıyor. animeleri de bu bakışla bir kere daha izlemek güzel olabilir. bu arada evet çok eski ve kıyıda köşede kalmış bir yazıyı bulup çıkarmışsın senin zetsubon gelmiş demek ki.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


