06
Apr
10

japonya’da köprüaltı bizdeki gibi olacak değildi ya

Bu hafta başlayan yepyeni bir seri: Arakawa under the bridge. Henüz yalnızca ilk bölümü yayımlandı ama diğerlerini beklemeden tanıtımını yapayım dedim. Ben bunu zaten önceden ilkbaharda başlayacak seriler listesinde görmüş ve gözüme kestirmiştim. Başlayınca da heyecanla izledim ve ilk izlenimimde haksız olmadığımı gördüm. Detroit metal city, Cromartie high, Sayonara zetsubou sensei gibi çok sevdiğim seinen-komedi türünde bir seri bu da, yani her an her türlü acayiplik karşımıza çıkabilir.

Kou başarılı bir üniversite öğrencisi ve Ichinomiya şirketinin varisidir. Ichinomiya ailesinin kimseye borçlu kalmama konusunda çok katı kuralları vardır. O derece katıdır ki bu kurallar Kou 3 yaşına geldiğinde babası bebek kıyafetleri içinde ve büyük bir bebek arabasına oturur vaziyette karşısına çıkıp “1 yaşına kadar sana ben baktım, şimdi borcunu ödemelisin, mamamı getir.” filan der.

Kou köprüden düşüp boğulma tehlikesi geçirdiğinde Nino isimli tuhaf bir kadın onu kurtarır. Kou ne olursa olsun Nino’ya borcunu ödemesi gerektiğini düşünür ve onun sevgilisi olmayı kabul eder. Fakat Nino Venüslü olduğunu iddia etmekte ve köprünün altında yaşamaktadır. Artık sevgilisi olduğu için Kou da Nino’yla birlikte köprü altında yaşamak zorundadır.

Ben aslında haftalık devam eden serileri izlemeyi pek sevmem, bitmiş serileri bir kerede oturup izlemeyi tercih ederim ama yine de her hafta yeni bölümünü iple çekeceğim bir seri bulduğum için mutluyum. Henüz serinin kaç bölüm olacağı belli değil ama maalesef ki bu tarz animeler en fazla 12-13 bölüm sürer.

Bu anime ilk bölümden beni çok güldürdü, özellikle köy liderine yaptıkları ziyaret bombaydı. Neyse anlatmayayım da ilk görüşte aşk yaşayın. Sonraki bölümlerde bu köprüaltı ahalisinin daha ne gibi tuhaflıklarını göreceğiz çok merak ediyorum. Resimlerden anlaşıldığı kadarıyla daha pek çok acayip karakter ortaya çıkacak. Ben şimdiden Venüslü olduğunu iddia eden Nino’yu çok sevdim. Tavırlarıyla son derece aklı başında bir insanmış izlenimi uyandırıyor ama söyledikleri ipe sapa gelmez şeyler. Bu serinin çizimlerinin DMC ve Cromartie High Schoola göre ne kadar iyi olduğunu söylememe gerek yok sanırım.


6 Responses to “japonya’da köprüaltı bizdeki gibi olacak değildi ya”


  1. April 6, 2010 at 11:12 pm

    Uzun zamandır beklediğim bir seriydi ve beklentimi boşa çıkarmadı. Daha ilk bölümden taptım diyebilirim. Bir de kadın karakterleri pek sevmesem de, Nino’ya bayıldım! Tam sorunlu.

  2. April 10, 2010 at 2:34 am

    “Kappa”

    Gerçekten çok garipti ama garip olmasını arzulayarak oturmuştum zaten başına. Yeni sezonda düzenli larak izleyeceğim üç seriden birisi bu.

  3. 3 Hiroes :P
    December 13, 2010 at 12:32 am

    ben bu animeyi bir yerden biliyordum yahu. blog da takılıp fazla anime izlememiş birisi olarak ( yada seçici davranarak diyip üstünü örtelim ) çok güzel animeler görüyor, izliyorum. daha sonra yorum atamıyorum bile. ama artıkın atacağım. ( bkz: otakuluk yolunda gaza gelme )

  4. March 30, 2011 at 5:57 pm

    her tür olasılığı makul kabul ettiğim animeyi kafa patlatmadan izlediğimden midir, nino nun sakin tavırlarından mıdır nedir, beni huzura erdiren seri oldu. ilki de ikinciside… maria harici tüm karakterleri çok sevdim. nino nun tepkileri hele ağlıyomuyum diye kendisine uysallıkla şaşırması, kao-chana sevgisini ifade edişleri harikaydı. diğer favori karakterim ise sister… düşünüyorum da hepsi birbirinden harikaydı yahu:))

    • March 30, 2011 at 6:27 pm

      ben daha 2. sezonu izlemedim ama senin yorumun üzerine acayip izleyesim geldi. maria’yı niye sevmedin ki, bence süperdi. ben bir tek hoshi’yi sevmiyorum.

      • March 31, 2011 at 9:36 am

        sister ı çok sevdiğimden olabilir:) maria ın sadist yapısı animedeki ilginç, abartılı, bir o kadarda “aslında gerçek” karakterlerle gayet uyumlu, lakin benim sadistçe davranışlara tahammulum yok. ondan sevmedim.. diğer taraftan köpek muamelesi yaptıklarının köpek olmaktan memnun kalmaları, bana “alan memnun, satan memnun, ekşitme suratını bebek!” mesajı vermedi değil hani:)… belki kendi doğrularıma uymayan ve ucu bana dokunmayan realitelere daha esnek bir açıyla bakmalıyımdır ve belki maria iyi bişeydir!…


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


