26
Mar
10

Anime karakterlerini kim seslendiriyor

Yetenekleriyle beni hayretlere düşüren bazı seiyuulardan söz edesim geldi. Aslında bütün seiyuular zaten çok başarılı, bu da bence Japon animasyonunun tüm dünyaya fark atmasının önemli etkenlerinden biri. Ama bazıları gerçekten öne çıkıyor.

kenshin

suzukaze mayo

Suzukaze Mayo:

Erkek karakterlerin kadınlar tarafından seslendirildiğini öğrenmek bazen izleyici de hayal kırıklığı yaratabiliyor ama Kenshin’in narinliğine anca bu kadının sesi yakışırdı. Suzukaze’nin Kenshin karakterine tam anlamıyla ruh kazandırdığını düşünüyorum. Kenshin’in en sevdiğim özelliklerini düşündüğümde sesi en başta aklıma gelen şeylerden biri.

Takeuchi Junko:

naruto

takeuchi junko

Naruto sevimliliğini büyük ölçüde bu kadına borçlu. Naruto’nun konuşma şekli ne güzel kim seslendiriyor acaba diye merak edip baktığımda şok geçirmiştim. Naruto’nun sesinin bir kadına ait olacağı hiç aklıma gelmemişti. Genç bir çocuk beklerken böyle bir teyzeyle karşılaşınca uzun süre diğer karakterlerin seiyuularına bakmaya korkmuştum :P Bu kadının Naruto olması yeterince garip değilmiş gibi bir de Kiba’nın köpeği Akamaru’yu da seslendiriyormuş. Kadının tipinde de bir Naruto’luk bir zıpırlık var gerçi.

kazuhiko inoue

Kazuhiko Inoue:

kakashi

Bu kadar karizmatik bir ses olabilir mi ya!? Bazı yaoilerde ve başka çeşitli animelerde sesinin güzelliğini duyabiliyoruz ammaaa… Kakashi’ye kazandırdığı derinden gelen soğuk kanlı kouşma tarzı bambaşka bir şey. Kakashi’nin açık ara farkla en sevdiğim anime karakterlerinden biri olmasında onun seslendirmesinin büyük bir payı vardır. Bazen anime izlerken karakterlerden birini nedenini bilmeden sevebiliyorum sonrasında Inoue-sama tarafından seslendirilmiş olduğunu farkediyorum. Onun seslendirdiği karakterleri izlemek apayrı bir zevk.

edward

nana

Romi Paku:

romi paku

Bu kadının ses tonuna sahip olmayı isterdim, çok karizmatik bence. Nana karakterine zaten müthiş yakışıyordu sesi ayrıca Naruto’dan Temari, Claymore’dan Teresa da onun sesinde hayat buldu. Karizmatik kadınlar ve karizmatik erkek çocuklarını seslendirme konusunda 1 numara. Fullmetal Alchemist’te Edward Elric’i de başarıyla seslendiriyor. Edward için daha iyi bir ses olamazdı. (edit: Bleach’ten Hitsugaya’yı da seslendiriyor, zaten sesini tanımamak mümkün değil.)

fukuyama jun

Fukuyama Jun:

watanuki

lelouch

Bu çocuk bir seslendirme dahisi. Çok özel bir seiyuu olduğunu düşünüyorum. (hayır, yakışıklı olduğu için söylemiyorum) Birbiriyle çok alakasız bir sürü karakteri mükemmel seslendiriyor. Ve hepsini de gerçekten çok farklı bir şekilde seslendirmeyi başarıyor. Örneğin Code Geass’da Lelouch’un tok ve asil sesi ile Eve no Jikan’daki Rikuo’nun çekingenliği ne kadar alakasız, ikisinin de aynı kişi tarafından seslendirildiğine inanmak çok güç. Kuroshitsuji’deki kırmızı shinigami Grell’in manyaklığı nerdeeee, Spice and Wolf’daki Kraft Lawrence’ın ağırbaşlılığı nerde. Ama bence asıl harikalar yarattığı karakter xxxHolic’den Watanuki’dir.


14 Responses to “Anime karakterlerini kim seslendiriyor”


  1. March 26, 2010 at 9:50 pm

    Takeuchi Junko. Şok.

    • March 26, 2010 at 10:44 pm

      evet o şoku biliyorum :D

      • March 27, 2010 at 12:02 am

        Suzukaze Mayo da çok komik bir abla imiş: http://www.youtube.com/watch?v=_9pOPpqFviI

        • March 27, 2010 at 12:11 am

          çok garip ya normal konuşurken sesi hiç kenshine benzemiyor. takeuchi junko da öyle http://www.youtube.com/watch?v=LW6_vgUzE4c&feature=PlayList&p=43BFE970319E3BBA&playnext=1&playnext_from=PL&index=15

  2. March 28, 2010 at 7:22 pm

    Kugumiya Rie’nin seselendirmesi de oldukça kalitelidir. Pikachu’nun seslendirmesinden beri bu konuda bana şok yaşatabilen bir karakter olmadı henüz u_u *Konuşurlarken çok değişik oluyor sesleri evet.

  3. April 6, 2010 at 11:13 pm

    iki kelime. mamoru miyano.

    • April 6, 2010 at 11:15 pm

      evet o da süper friendfeede L’i seslendirirkenki bi videosunu koymuştum.

    • April 10, 2010 at 2:32 am

      Aklıma direk Setsuna F Seiei geldi, sonra bir sürü şey geldi.. sonra daha çok geldi, evet haklı bir çift kelime.

      • April 10, 2010 at 3:20 am

        seiei’i de o mu seslendiriyor? dikkat edeyim bundan sonra.

  4. July 27, 2010 at 11:42 pm

    fukuyama jun u bir ayri seviyorum eminim *-* grellde yarattiği o müthiş ses apayri luluşta çikardiği o ses ayri.. Bu adamin ayni zamanda bir çok shounen ai ve yaoide seslendirme yaptiğini öğrendiğimde şok olmuştum ._. … (özellikle loveless ve okena ga nai deki ayaseyi seslendirdiğini duyduğumda şok yaşamiştim.)

    Şayet bleachte yumichikayida güzel seslendiriyor. ama en çok grelldeki sesini seviyorum. İyi ki kuroshitsuji devam ediyor ^^ .

    adama her ses yakişiyor. -Animesini henüz izlememiş olmama rağmen- vincent i de iyi seslendirdiğini düşünüyorum -kendisi pandoradaki favori karakterim- …

    Bayanlardanda romi paku yu çok başarili buluyorum. Edward da harikalar yaratiyor. Bence bir kadin için erkek sesi vermek zordur -ki bunu başaramayanlarda var- Hetaliadada isviçreyi seslendiriyormuş…
    Beni en şaşirtanda kuroshitsujide de angelina yi seslendirmiş -spoiler olmasin bilmeyen bakmasin-
    En son öğrendiğimde -japonca izlememiş olmama rağmen- shaman king teki ren tao yu seslendirmesi. Gerçekten ilginç bir kadin seslendirme konusunda tam bir fenomen *-* sesim güzel olsa idi bende seslendirme isterdim ._. ….

    yine başinizi şişirdim ^^ ama seiyuu lara bakmak çok hoşuma gidiyor. İnsani şaşirtan şeyler çikabiliyor.

    • July 27, 2010 at 11:51 pm

      bence resmen fukuyama jun uke seslendirsin, kazuhiko inoue de seme seslendirsin diye dünyaya gelmiş.

  5. 12 ...
    July 8, 2012 at 3:46 pm

    grell i fukuymama mı seslendirmişşşşşşşşşş o.O

  6. 13 ...
    July 8, 2012 at 3:46 pm

    özür dilerim heycandan yanlış yazıyorum

  7. March 24, 2013 at 4:20 pm

    ben de 30+ yaşıma rağmen şu çıtıpıtı hirasawa yui / k-on kızın hal ve tavırlarını ve sesini beğeniyorum. Belki çok çocuksu olduğu için çocuklarla oynamayı seven benim gibi bir asosyal insana kıpır kıpır geliyor.

    “Hirasawa Yui, yeğenim olur musun” falan kampanyası açabilirim.

    Seslendiren de Aki Toyosaki diye benden 4 yaş küçük birisiymiş.

    http://myanimelist.net/people/599/Aki_Toyosaki


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 489,823 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


