11
Mar
10

mushi-shi

Böyle ağırbaşlı ve tuhaf serileri seven bir insan olarak izlemeye başladığım andan itibaren Mushi-shi’nin tam benlik bir şey olduğunu gördüm. Mushi-shi’nin eski Japonya’da, kırsal bölgelerde, dağlar arasına serpilmiş küçük köylerde geçiyor olması son derece huzurlu bir havaya sahip olmasını sağlıyor. Her bölümde başka bir gizemli vaka ile karşılaştığımız seri arka planına muhteşem dağ ve orman manzaraları almış. Sürme kapılı ahşap evlerde yaşayan kimonolu insanlar da ayrı bir zerafet. Gerçi baş karakter Ginko bu durumu biraz bozuyor. Çünkü nedendir bilinmez mangaka bu karakterin içinde yaşadığı zamana göre daha modern giyinmesini istemiş.

Mushi aslında böcek demekmiş, mushi-shi denilen baş karakterimiz Ginko da böcekçi oluyor bu durumda. Ama burda söz konusu olan normal böcekler değil bir takım garip doğaüstü varlıklar. Pek çok farklı türü olan mushilerin bazıları insanlarda parazit olarak yaşayabiliyor ve mushilerin musallat olduğu insanlar doktorların tedavi edemediği birbirinden acayip semptomlar gösteriyorlar. Mushileri kendine çektiği için aynı yerde uzun süre konaklayamayan ve sürekli köyden köye gezen Ginko da bir mushi uzmanı (mushi-shi) olduğu için bu insanları tedavi ediyor.

Ginko şahane bir karakter. Animelerde beyaz saçlı karakterlerin çoğu zaten bilge, kolay kolay her şeye şaşırmayan ve karizmatik insanlar olurlar, Ginko’da bu genellememi bozmuyor. Hiç elinden düşürmediği sigarası karizmasına karizma katan sevgili mushi-shi’miz aslında sürekli etrafına üşüşen mushileri uzaklaştırmak için sigara içiyor. Sonradan öğreniyoruz ki Ginko’nun garip saç ve göz rengi de çocukluğunda başından geçen doğaüstü bir olaydan kaynaklanıyormuş.

Seri boyunca Ginko’nun yolculuklarını ve vardığı yerlerde karşılaştığı esrarengiz mushi vakalarını görüyoruz. Ginko sürekli seyahat halinde olduğu için tekrardan gördüğümüz karakter sayısı çok az. Her bölüm birbirinden ilginç çünkü her defasında apayrı bir mushi türü ve bunlara yakalanan insanların garip hikayelerini görüyoruz. Bunlardan beni en çok etkileyen hafızası yavaş yavaş mushiler tarafından yenilen kadın olmuştu. Bildiğimiz alzheimer hastalığının mushilere uyarlanmış versiyonu gibiydi.

Biliyorum hep aynı şeyi söylüyorum ama Mushi-shi’nin de devamı gelse şahane olmaz mı? 2. sezon yok ama şimdilik ortada bir de live action filmi var. İzlememiş olsam da bu film bana diğer anime uyarlamalarından çok daha iyiymiş gibi göründü.


3 Responses to “mushi-shi”


  1. 1 Rurouni
    September 2, 2011 at 1:31 am

    Yazını okuyunca epey merak etmiştim.Üstelik ağır başlı tuaf ve doğa ile iç içe yazıp üstelik Ginko gibi bir karakteri görüpte izlememek olmaz demiştim.İyiki de demişim iyi ki de yazmışsın muhteşem bir seriydi.Ginko bu fantastik serideki en gerçekçi karakterdi.Bazen elinden bişi gelmez sadece izlersini de yansıttı.Bazen yoktan da var etti.
    Animenin geneli ise 6.7.ve 8. bölümleri çok beğendim.Onun dışında 20. bölümden sonra bu kadar da uçulmaz demedim değil ( bambu ağaç olan insanlar, ölülerin denizden yeniden doğması gibi) konular farklı olsada karakter çizimleri hep aynıydı bu benim için baya bir eksi puan oldu.Çünkü bir bölüm önce hikayesine girip sevindiğin ya da üzüldüğün karakteri bir sonraki bölüm farklı bir hikayede görmek kötü oldu. Onun dışında bütün karakter isimleri üç harflikti mesala çok hoşuma gitti diye yazıp yuh nelere dikkat ettin öyle ben mis gibi ost eşliğinde Ginko o dağ senin bu köy benim dolanırken bende peşinde gezdim demezsen :) bunlar aklımda kalan ( bir kaç ay oldu izleyeli) Bundan sonra bide Haibane Renmei ( izlemediysen bakmanı -ki eminim izlemişsindir- tavsiye ederim.) izleyince kafa bir milyon baloncuk şeklinde dolanılabiliyor.:)

    • September 2, 2011 at 12:13 pm

      izledim evet haibane renmei de ağırbaşlı-tuhaf tarifine uyanlardan :) mushi-shi filmini de hala izlemedim halbuki akira’nın yaratıcısı tarafından yönetilmiş, ilgnç olmalı.

  2. 3 Rurouni
    October 26, 2011 at 5:29 pm

    Filmi bende izlemedim fakat okuduklarıma göre pek beğenmemişler.Akira’yı da izlemediğim için ne derece ilginç olmuş ya da olmamıştır bilmiyorum. İzlersen yorumsuz bırakma :))


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


