12
Feb
10

bence en iyi açılışlar

Animelerin en önemli yerleriden biri de açılış ve kapanış videoları öyle değil mi? Düşününce çok ilginç bir şey aslında, normal live action dizilerden çok farklı olarak anime açılışları özenilerek yapılır, uzundur (yaklaşık 1,5 dakika) ve de yalnızca karakterleri tanıtmaktansa genellikle serinin konusunu ve atmosferini de yansıtırlar. Hiç bir normal diziye aman da ne güzel açılış yapmışlar dediğimi hatırlamıyorum ama animeler farklı.

Şöyle bi düşündüm ve en sevdiğim açılışları listeledim. Bu sayacağım serileri izlediğim dönemde açılışlarını hiç atlamadım hatta tekrar tekrar izledim. Aslında listeyi çok fazla uzatabilirim ama az ve öz olması daha iyi.

1) Death Note 2. açılış

1 numara tabiki de Death Note. Bunun için hiç düşünmem gerekmedi, bence açık ara farkla en iyidir ve kötü olduğunu iddia edenlerle her daim kavgaya hazırım. Bir kere şarkı muhteşem, Maximum the hormone isimli çok sevdiğim gruba ait, mp3 çalarımda her zaman bulunur. Ningen sucker, ningen fucker sözleriyle Light’ı çok iyi betimliyor bence (ningen=insan). Görüntüler de çok çok çok iyi, müzikle çok uyumlu ve animeyi çok iyi yansıtıyor. Light’ın hayatını bitirdiği ya da kullandığı tüm insanların yanından yürüyüp geçmesi, en sonda Near’ın arkasına gelince Near’ın gözlerinin parlaması filan süper ayrıntılar bence.

2) Elfen Lied

Almanca elf şarkısı anlamına gelen animenin her halde elf şarkısı böyle bir şey olmalı dedirten efsane açılışı. Açılışta duyduğumuz latince şarkının adı Lilium. Zaten başlı başına enfes bir şarkıyken bir de ürkütücü ve insanın yüreğini parçalayan animenin de içinde zaman zaman duymamızla iyice hafızalarımıza kazındı. Elfen Lied’i izleyenlerin şarkıyı bir şeylerde duyup da ah etmemesi mümkün değil. Görüntüler de ayrıca çok güzel. Gustav Klimt’in The Kiss isimli tablosunun karakterler tarafından canlandırılmasını görüyoruz. Şarkının ağır başlılığına uygun, serinin hüznünü de yansıtıyor. Yalnız serinin abartılı şiddet içeriğiyle çok ilginç bir tezat oluşturuyor. Ben ilk izlediğimde bu sakin açılışın ardından gelen 1 dakikalık kan gölüyle şok geçirmiştim.

3) Hellsing

Biraz kısa bulduğum bir açılış ama müziğinin çok şahane olmasıyla öne geçiyor. Merak edenler için Ishii Yasushi’nin Logos Naki World isimli şarkısı. Hep blogumun köşesinde tuttuğum Alucard resminden de anlaşılacağı gibi çok sevdiğim bir seri, acaba o yüzden torpil mi geçtim diye düşündüm ama yok yok gerçekten çok iyi bir açılış. Açılıştaki yürüyen, parçalanan insanlar ve bıçak yalama sahnesi süper. İzleyince evet Hellsing budur dedirtiyor.

4) Basilisk

Yine mp3 çalarımdan düşürmediğim bir şarkı hatta sözlerini bile ezberledim.  Şarkı Onmyo-Za isimli gruba ait adı da Kouga Ninpocho, Kouga’nın ninja efsanesi gibi bir anlamı var. Bu seri için daha iyi bir şarkı seçimi olamazdı herhalde. Görüntülerde çok özel bir şey yok aslında, yalnızca karakterleri ve ninja tekniklerini biraz görüyoruz. Ama karakter tasarımları ve çizimleriyle beni etkileyen bir anime olduğu için açılışını da zevkle izliyorum.


9 Responses to “bence en iyi açılışlar”


  1. 1 sladhaugd
    February 12, 2010 at 6:48 pm

    Death Note Opening 2 benim de favorilerimdendir. Elfen Lied hakkındaki fikrimi de biliyorsun -__- Ama belki de seriye ısınamadığından. Daha boş bir kafayla izlediğimde fikrim değişebilir. Hellsing de güzel açılışlardan biri. Basilisk’i de henüz izlemedim.

  2. February 14, 2010 at 12:14 am

    Serial Experiments Lain’in opengingini 1. yapmam sanırım şaşırtıcı olmazdı.
    Lain fanı olduğumu yok sayarsak birincim clannad after story açılışı olur. Her gördüğümde beni aynı düzeyde etkileyebilen başka bir başka dizi/anime/film açılışı yok. Lucky Star açılışının beni her defasında güldürebilmesi gibi ^^

    Basilisk ve onunla ilgili pek çok şeyi sevmiyorum nedense, itici geliyor tüm dizaynı. “Şundandır” diyemem kesinlikle.

  3. February 14, 2010 at 12:45 am

    lain’in şarkısı şahane ama bence animeyi pek yansıtmıyor. clannad’ı da merak ettim şimdi.

    • February 14, 2010 at 12:50 am

      BOA’nın Duvet ile aynı albumünden “Little Miss” adlı şarkının daha uygun olduğunu düşünürüm ben genelde. Ancak açılışın sembolik anlatımı ve Lain’in yalnızlığı bence oldukça şiirsel.

      Clannad henüz izlemediysen şiddetle öneririm. Hakkında kötü yorumlara rastlaman gayet mümkün, diğer tüm şeyler gibi, ancak ilk 5-6 bölüme şans tanımanı isterim, inan gerisi gelecektir.

  4. February 16, 2010 at 9:29 pm

    Bu serilerin hiçbirini izlemedim henüz fakat Elfen Lied’i biliyordum, bir arkadaşım ısrarla önermişti videosunu. Basilisk’in girişini beğendim bende aslında, her ne kadar seriyi ne kadar iyi özetliyor olduğunu bilmesemde en azından şarkı güzel. Clean version yazdığı için Death Note’un şarkısını daha farklı bekliyordum, başlayınca şok oldum :) Ayrıca bütün bu serileri merak ettim bilgilendirici bir yazı oldu aslında.

    Darker Than Black’i izliyorum bende (evet henüz bitiremedim), onun girişi de aslında gayet hoş. İlk girişteki şarkı Howling turntable maarifeti ile mahvedilmiş olsa da ikinci girişteki The Hero Without A Name Japon hard rock ruhunu gayet iyi yansıtıyor.

    • February 16, 2010 at 10:42 pm

      hahahah XD clean derken videonun üzerinde yazı (animasyon ekibinin isimleri filan) yok anlamında heheh güldüm, neyse. önce elfen lied’i sonra da death note’u izlemeni öneririm. bunlar benim yeni başlayanlara önerilmesi gerektiğine inandığım animelerdir.

      ben darker than black’in ilk açılışını beğeniyordum (görüntüleriyle birlikte filan) ama en güzeli DTB’in 2. sezonunun açılışı bence, pop olsa da hoş bir şarkı.

  5. February 20, 2010 at 1:09 pm

    İçten aslında ben Death Note’nun 1. açılış müziği daha çok sevmiştim. Ama 2.ci tamamen insanı havaya sokuyor. :))))

  6. 8 deniz_dnb
    February 24, 2010 at 8:52 pm

    ergo proxy’nin açılışı olan monoral – kiri de çok güzel bir açılıştı o da sanki bu listede olmayı hakediyordu(bence)… ama death note ise çok gaz bi grup olan maximum the hormone’la tanışmamı sağladı. ayrıca elfenlied’in açılışını görmekse mutlu etti beni…hellsing desen tam yerinde olmuş yani sonuç olarak güzel bir liste(ama halen ergo proxy açılışında ısrarcıyım)

  7. March 6, 2010 at 2:06 am

    blogyazarlarindan geldim gördüm.Elfen lide ile konu açmıştım orda bakarken denk geldi.Anime, manga izlerimde bu blog kadar iç içe bi’şey görmemiştim.Değişik..

    Konuda tercih olarak elfen lied çok daha sağlam bana göre.Japonların en iyi yaptıkları işler anime daha başlamadan girişinde izlenimi veriyorlar.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


