03
Feb
10

Cinsellik + Saldırganlık = Gantz

Gantz en sevdiğim animelerde de, mangalarda da ilk üçe rahatlıkla girer. Hatta aşırı ecchi yönleri olmasa benim için çizilmiş olduğuna bile inanabilirdim. 2000’den beri Young Jump dergisinde Oku Hiroya tarafından çizilmekte olan Gantz gore severleri tatmin edecek derecede patlayan kafa ve kopan uzuvlar içeriyor.

Farklı yaş ve hayat tarzlarına sahip insanlar ölümlerinin hemen ardından Tokyo’daki boş bir apartman dairesine ışınlanıyorlar. Dairede Gantz isimli büyük siyah bir küre var. Son derece sinir bozucu bir mizah anlayışına ve hastalıklı bir karaktere sahip olan Gantz bu insanlara bazı özel kıyafet ve silahlar verip, hedef gösterdiği uzaylıları, belirlenen zaman içende öldürmeleri için gönderiyor. Bu insanların hayatları Gantz’ın bu tehlikeli ve psikopat oyununu başarıyla tamamlamalarına bağlı. Sağ salim oyunu bitirenler evlerine geri dönebilirler, fakat yalnızca Gantz onları tekrar çağırana kadar.

Baş karakter Kurono Kei ilk başlarda insanın temel güdüleri olan cinsellik ve saldırganlıktan (bkz: Freud) başka bir şeye sahip olmayan bir ergen profili çiziyordu. Böyle manyak bir serinin anca böyle şerefsiz bir baş karakteri olur diye Kei-chan’ı o haliyle kabullenmiştim. Hatta hayatta kalma konusundaki inatçılığı ve becerisiyle kendini sevdirmişti kerata. Fakat sonradan çocuk Gantz’ın odasına gire çıka resmen büyüdü, sağ duyulu ve vicdanlı bir insan oldu çıktı.

Konu ve konunun işleyişi bakımından zaten çok ilginç bulduğum Gantz çizim tarzı olarak da kendine özgü çünkü Oku Hiroya bilgisayarda çalışmayı tercih ediyor. Normalde mangalar hep elde çizilir, gölgeler ve boyamalar bile tonlama kağıtlarıyla yapılır (siyah-beyaz desenli arkası yapışkan bir kağıt doldurulmak istenen çizime yapıştırılır ve fazlalıklar maket bıçağıyla kesilir.). Fakat Oku Hiroya’nın özellikle arkaplanlarda üç boyutlu modeller kullanılması Gantz’a daha da tuhaf bir hava veriyor. Bu durum animeye de yansımış, zaman zaman mekanların ve uzaylıların üç boyutlu olması daha bir ürkütücü olmuş.

Şaşırtıcı olabilir ama animede en sevdiğim karakter Nishi’ydi. İntihar ettikten sonra Gantz’ın odasına gelmiş bu çocuk psikopatın allahıydı. Ben de oyunun içindeki insanlardan biri olsam hemen sıkardım kafasına bi tane ama böyle uzaktan izleyince sevmemek mümkün değil, animeye renk katan karakterlerden birisi. “10 puan, 10 puan daha” diye diye beni hüzünlere boğmuştu T_T

Başlı başına adrenalin bombası olan Gantz’da bence tansiyonu en çok arttıran şeylerden biri uzaylıları avlamak için kullandıkları garip silahlar. Bir kere bu silah vurulan hedefi normal mermi ile delmek yerine içten dışa doğru patlatıyor. Dolayısıyla etrafa sıçrayan kan ve çeşitli uzaylı parçaları nefis bir tablo oluşturuyor. En önemlisi silah hedefe ateşlendiğinde patlama hemen değil bir kaç saniye sonra gerçekleşiyor. O bir kaç saniyedeki “vurdu mu, vuramadı mı, patlayacak mı, öldürdü mü” geriliminin tadına doyum olmuyor. Gantz her bölümünü heyecan içinde izlediğim/okuduğum bir seri. Her “bundan kötüsü olamaz, tansiyonu bundan fazla yükseltemez” dediğim anda beni şaşırtmayı başardı. Hep daha fazla katliam, daha fazla felaket gördüm.

Söylemeden geçmek olmaz, hikayenin içindeki booool cinselliğin yanında bir de bu mangakanın bölüm başlarına seksi Gantz kızları koymak gibi bir huyu var. Gantz kızı dediğim Gantz kıyafetinin bir kısmını giymiş (ya da hiç giymemiş) ellerinde Gantz silahlarıyla poz veren kızlar. Ben açıkçası Gantz’daki cinselliğin dozunu biraz fazla buluyorum. Belki erkek olsam bu durumdan memnun olurdum, bilemiyorum ama Gantz kapak kızları ve kadın karakterlerin ‘imkansız’ vücut ölçüleriyle erkeklere yönelik bir manga olduğunu bu kadar gözümüze sokmasa diyorum bazen. Kendimi dışlanmış hissediyorum :( Bu konuyu erkeklere sormak lazım aslında. Gantz’daki cinsellikten memnun musunuz?

Kaprisli Gantz küresinin tüm o aksiyon ve vahşetle tezat oluşturan garip esprileri beni çok eğlendiriyor. Gerek hedef uzaylıyı açıklarken yaptığı tanımlamalar gerekse puanlama sırasında katılımcılara taktığı isimlere bayılıyorum. Bir de arada eğlence olsun diye odaya yaşlı insanlar, çoluk çocuk, köpek hatta panda ışınlaması ve bunları da özel kıyafetle ava göndermesi süper oluyor.

Gantz’ın animesi yalnızca 13’er bölümlük 2 sezondan oluşuyor. 3.’yü çekmeye de kimse niyetli değil sanırım. Fakat 2011’de filminin gelecek olması iyi bir haber. Normalde live action uyarlamalarından pek beklentim yoktur ama bu filmde Kato rolünde Matsuyama Kenichi’nin oynayacak olması filmi heycanla beklemem için yeterli bir neden. Çünkü hem Kato’ya çok benziyor, hem anime karakterlerini canlandırma konusunda çok başarılı (daha önce Death Note’da L’i oynamıştı), hem de kendisini çok severim.

İlk başlarda Gantz’ın odasına düşenlerin talihsiz insanlar olduğunu düşünürdüm. Ama bir süre sonra manga bağımlılık yapınca ben de onlara özenir oldum. Zaten bir kere ölmüşsün, kaybedecek bir şeyin yok, süper silahlar veriliyor, özel kıyafetle süper güçlere sahip oluyorsun, kolun bacağın kopsa da odaya sağ dönersen yerine geliyor, ne güzel bedava adrenalin işte. GANTZ! Öldükten sonra beni de al n’oluuur!


17 Responses to “Cinsellik + Saldırganlık = Gantz”


  1. 1 she
    February 3, 2010 at 1:47 am

    GANTZzz !! En sevdiğim mangadır. Live action’ı inanılmaz bir heyecanla bekliyorum. Masaru Kato favori karakterlerimden olduğundan Matsuken’in nasıl bir performans göstereceğini çok merak ediyorum. Kato için Kenichiden daha uygun birisini de düşünemiyorum zaten, cuk oturmuş. 2011 gelsin artık!!! (T_T)

  2. February 3, 2010 at 7:34 am

    Hmm, aslında Gantz’ı erkekler neden sever ve mevcut cinsellik rahatsız edici değil mi sorusundan ziyade senin Gantz’ı sevebilmen daha ilgi çekici. Live Action ile ilgili tüm cast duyuruldu bu arada. Kei’nin ilk sahnesini bile koymuşlar, yani animeden pek farkı olmayacak cinsellik açısından, Natsuna Watanabe oynayacak yanlış anımsamıyorsam.

    “Yuzo-kun?” off, felaket sinir bozucu bölümleri vardı.

    • February 3, 2010 at 12:25 pm

      “yuzo-kun? yuzo-kun?” “hai yuzo desu” süperdi ya :D

  3. February 3, 2010 at 10:56 am

    Hergün girip en azından bir oy vermemle yazılmasını sağladım yani :))) Gantz’ı sen bana tavsiye ettiğinden sonra izledim. Ve tam benlik bir anime olduğunu gördüm. Teşekkürler…

    • February 3, 2010 at 12:26 pm

      ben zaten 0 oy alsa da yazacaktım ki. kasmana gerek yoktu :D

      • 6 shi-go
        February 3, 2010 at 9:23 pm

        peh! bana kızdın hile yaptım diye ama bak gantz! e oy veren de 1 kişiymiş ;D

        • February 3, 2010 at 9:37 pm

          hile yapmana gerek yok söylesen yazardım :D

  4. February 3, 2010 at 12:52 pm

    hehe en sevdiğim manga/animelerden çekileceği haberini de senden aldım süper olmuş… bakalım animedeki şiddet ve cinselliği nasıl yansıtacaklar… hah çok merak ettim…

  5. February 6, 2010 at 2:16 am

    Gantz hakkında sayfalarca yazılabilir aslında ilk olarak gelecek live actiondan pekte umutlu değilim…

    Gantz yapısı ve çizeri itibari ile piyasaya oynayan bir manga 43 yaşına gelen mangaka Hiroya hem piyasaya oynayıp hemde kaliteli bir seri yapmayı becerdi. Zaten günümüzde şiddet ve cinselliği bir araya koy hikaye de güzel olsun yıllarca takip edilir. -Bu ikisi ayrı ayrı olsada hikaye iyi olduktan sonra zaten takip edilirde o ayrı konu-

    Gantz ta ki cinselliğe mangaka yönünden bakarsak zaten şaşırmamak lazım adam en naif serisinde bile ecchi öğelerini hiç bir zaman eksik etmedi.

    Takipçi bir erkek olarak içindeki cinselliğin rahatsız edici olmadığını düşünüyorum zaten cinsel öğelerin bol olduğu serileri aşk gibi düşünmek lazım birini seversin fedakarlık gösterirsin vs. vs. bir ton şey ama her aşkın eninde sonunda varacaği yer bellidir ve doğal olanda budur. Kafalar kopuyor insanlar ölüyor vs. bunlardan rahatsızlık duymayıp böyle doğal şeylerden rahatsızlık duysam her halde biraz garip hissederdim kısacası gantz da ki cinsellikten memnunum efendim Allah Hiroya nın ellerine güç versinde daha bol bol Gantz kızları vs. çizsin… :D tabi adam bazen doğal olmayan cinsel öğelerle işin cılkını çıkarmıyor değil ama olsun : )

    Son olarak iki ay kadar önce bir kaç arkadaş msn deki bayan karakterlere takip ettiğiniz ecchisi cinselliği bol anime/manga var mı diye sormuştuk ve takip eden kitlenin en çok takip ettiği manga Gantz çıkmıştı bu yüzden Gantz ı beğenmene şaşırmadım hatta sevindim bile : )

    • February 6, 2010 at 10:32 am

      hahaha ilginç yorumlar :D tamam gantz kızları iyi de biraz da gantz erkekleri çizsin anlaşalım.

  6. February 11, 2010 at 5:32 pm

    valla ilk defa duyuyom..ne edem yani sümsüksem günahım ne?

  7. 13 Hiroes :P
    December 12, 2010 at 3:33 pm

    bayağı önce izlediğim bir anime. yalanımız olmasın. :D gantz’ da bir kaç bölüm izledikten sonra ” diğer bölüüm ” diyerek zombileştiğimiz bir dünyaya kapılıyoruz. 29 bölüm sürüp bu serüveni kısa kestikleri için sevinsemmi üzülsemmi bilemedim. manga olarak en keyif aldığım mangalardan. bir de şimdi aklıma dank getti, ben hotd okurken gantz aklıma geliyor. garip.

  8. 14 Miss.StoRy
    March 21, 2011 at 8:32 pm

    Death Note’un filminde L’i oynayan Matsuyama Kenichi…süpper..
    Gantz..Gantz..İzlediğim ilk animelerden..ve ilk ecchilerden (ecchi ile tanışmak açısından ağır bir deneyim olmuştu)..ecchi olduğundan haberim bile yokken başladım izlemeye..ilk bölümden sonra daha ileride bir bölüme atlamış ve çok ilginç bir sahneyle karşılaştım..(yani ben ecchi’nin -aslında hiçbir cinsellik olmadığı halde bir iki sahneden dolayı +18 konulan filmler olur ya-..onlar gibi anlatıldığından daha masum olduğunu düşünüyordum)..O anı hala çok iyi hatırlarım..ben masum kızcağız..ekranda o sahneleri görünce ağzım bir karış açık..gözler yusyuvarlak..ve ekrana yapışmış haldeyim..ondan sonra geri döndüm ve her bölümünü ayrıntısıyla! izledim..
    Şiddetle tavsiye ettiğim animelerden..
    Bu arada süpper anlatmışsın.. :)

    • March 21, 2011 at 10:54 pm

      hahah seninkisi de güzel bir gantz deneyimi olmuş :D hangi sahneye atladın acaba? hmm tahmin yürütebiliyorum aslında.

  9. 16 Sakura
    December 18, 2012 at 9:39 pm

    Favori anime listenizdeki birkaç animeyi indirdim. Gantz da bunların arasındaydı, ama sonradan fazla sapık olduğunu okudum çoğu yerden, o yüzden kararsız kaldım. En sonunda boşuna indirmiş olmayayım diye izledim ve çok beğendim:)) Hatta animesini pek sapık bulmadım açıkcası, ama mangasına diyecek lafım yok o ne öyle:D Konusu biraz garip uzaylılar falan ama kendini iyi izlettiriyor. Bir ara akşam izlerken en heyecanlı yerinde elektrik kesildi izleyemedim, meraktan uyuyamadım sonra:D Hani şu tapınaklı bölümler… Beğenmediğim tek nokta animenin sonu, Kurono’ya ne oldu?

  10. June 2, 2015 at 1:03 am

    Bitse de kurtulsa dediğim bir eri seriyi bitirmemin tek sebebi yarı da bırakırsam bir daha asla başlayamayacağımı bilmemdir.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


