01
Feb
10

Yuuko’dan neyim eksik? Benim de pipe fox’um var.

xxxHolic hayranları bilirler pipe fox’u. Yuuko Watanuki’ye vermişti kötü ruhları uzaklaştırsın diye, pipe fox da Watanuki’yi çok sevip koluna, boynuna dolanıp dolaşır olmuştu, beni de “ay ne şirin şey ben de bi tane istiyorum” diye kıskançlıktan çatlatmıştı.

Deviantart’ta kızın biri pipe fox dikmiş nasıl yapıldığını da anlatmış. Biz de arkadaşım Pınar’la gaza gelip hem kızın tarifini izleyerek, hem de kendi yöntemlerimizi geliştirerek ikişer tane pipe fox yaptık. Ayıptır söylemesi bizim yaptıklarımız daha karmaşık ve güzel oldu.

Siz de yapmak isterseniz diye anlatayım: bu peluş kumaşlar İstanbul’da Eminönü’nde bulunurmuş biz İzmir’de Kemeraltı’ndan aldık. Hayvanın içine silikon dolgu koyduk (resimde top top görülen şey).

Kumaştan 125’e 6.5 cm boyutlarında dikdörtgenler kesip kuyruk kısmını incelttik. Bunları kuyruk kısmı kapalı baş kısmı açı olacak şekilde dikmekle gövdeleri elde etmiş olduk. Dikiş izlerinin görünmemesi için testen dikip şiş ve tığ yardımıyla çevirmek gerekiyor. Şiş ile kuyruğu içeri ittiriyorsunuz, kuyruğun ucu boyun kısmından düz olarak çıkınca çekip bütün kumaşı ters çeviriyorsunuz. Çok eğlenceli bir işlem.

Baş kısmı için kumaştan resimdeki kalıp şeklinde parçalar alıp aynı renkle işaretlenmiş olan kenarları birbirine diktik. Tabii yine güzel görünmesi için tersten dikip tığ ile çevirdik. Gözleri dikip içine biraz silikon dolgu koyunca kafa bitmiş oluyor.

İskelet için gövde ve kafanın toplam boyutundan biraz kısa dikdörtgen kumaşlar kesiyoruz. Bunun için her türlü artık kumaş kullanılabilir. Bu kumaşların içine ucu kıvrılıp yuvarlatılmış tel ve silikon dolgu koyup her tarafını dikince bu iş de bitmiş oluyor. Bunu gövdenin içine koyup başı da gövdeye dikince pipe fox’umuz bitmiş oluyor.

Yapımı çok eğlenceliydi sonuç da mükemmel oldu. Şimdi pipe foxum kitaplarımı kötü ruhlardan koruyor :D Çok şirin yumuşacık. İçinde tel olduğu için koluma doladığımda sıkıca tutunuyor aynı Watanuki gibi oluyorum. Bu işin altından kalkabilmek acayip özgüven verdi bana, bir dahaki sefere Mokona dikmeyi bile düşünüyorum.


3 Responses to “Yuuko’dan neyim eksik? Benim de pipe fox’um var.”


  1. 1 pininci
    February 2, 2010 at 8:36 pm

    çok güzel duruyorlar gerçekten :D hem siyah hem de beyaz mokona yapalım.

    • February 2, 2010 at 9:49 pm

      ben bi de prenses mononoke’deki ağaç ruhlarından istiyorum. hani üç delikli, taş kafalı, beyaz…

  2. 3 zındık
    February 9, 2010 at 8:50 pm

    ben de istiyoruuuuuum! geldiğimde benimkini de hazır etmezsen beatles kupanı rüyanda görürsün.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


