31
Oct
09

Souo regl oldu vay be

Hani medyada ve hatta toplum içinde sanki kadınlar kesinlikle adet görmüyormuş, pedler üstlerine mavi sıvı döküp deney yapmak içinmiş gibi gösterilmeye çalışılır ya ve hani kadınlar bu -son derece sağlıklı olan ve utanılacak hiçbir yanı olmayan- dönemi baskı altında, kimseye bir şey çaktırmadan geçirmek zorunda bırakılır ya… işte bu durum beni isyan ettirdiğinden Darker Than Black 2’nin 4. bölümünde Souo’nun ilk kez regl olması ve kadınlığa adım atmasına ayrıntılarıyla tanık olmamız çok hoşuma gitti. Untitled-2 copy

Zavallı kız önce saf saf karnındaki hissin yediği bozuk ramenden kaynaklandığını düşündü. Sonra bölüm boyunca iki büklüm durup “nedir bu his?” dediğini gördük. Gerçekten de ne acı, ne sancı, ne ağrı, ne sızıya benzeyen lanet bir histir o. Günün sonunda da kendisine ağrı kesici ve ped veren kişinin bir transeksüel olması da ironikti. Bu ironinin Nuh’un Gemisi muhabbetiyle vurgulanması da güzeldi. Yalnız kanatlı ped hakkında “Bu dünyada kanatların olmadan uçamazsın” yorumu yapılması ne alakadır?!

heiKız için cidden üzülüyorum: tüm hayatı, ailesi dağıldı, contractor oldu, başında Hei gibi sadist bir ayyaş var, bunlar yetmezmiş gibi ilk kez regl olmak gibi başlı başına travmatik bir olayı yanında kendisine yol gösterecek kimse olmadan yaşamak zorunda kaldı. Durmadan contractorların duyguları yoktur deniliyor ama Souo’nun PMS kaynaklı bir duygu patlaması sırasından Hei yasaklamış olmasına rağmen güçlerini kullandığını da gördük. Bunun sonunda Hei elinin tersiyle bir tane çakıp kızı iki metre uçurdu yine. Hei’e de nolmuş ya? Adam elinde şişeyle yaşıyor artık. Alkolik olması sorun değil de eskiden ne kadar yumuşak başlı bir insandı. Şimdi her fırsatta kızı dövüyor, yaptığı resmen çocuk istismarı, başka bir şey değil. Allah kahretsin ki seviyoruz yine de, böyle başkarakter olmaz olsun. At kuyruğu güzel olmuş ama ona lafım yok.

Bundan başka animede regl muhabbetini bir tek Evangelion’dan hatırlıyorum: Asuka “Neden sırf kız olduğum için bunu çekmek zorundayım, çocuk yapmak bile istemiyorum ki?” diyordu. Hem kendimden hem arkadaşlarımdan çok iyi tanıdığım bir isyan cümlesidir.


4 Responses to “Souo regl oldu vay be”


  1. November 1, 2009 at 1:38 am

    Anlamadığım şu. Bu transeksüeller neden illa (bir zamanlar)ne olduklarını belli edecek şekilde bol kıllı, kalın kaşlı oluyor? Ouran’ın tatil sahnesindeki Haruhi’nin babasının arkadaşı da aynı şekilde (Haruhi’nin babası istisna xD).

  2. November 3, 2009 at 11:30 pm

    evlenince geçer derler ama bu bi avuntuda olabilir.
    döktürmüşsün yine chen:)

  3. December 16, 2009 at 11:59 pm

    Hei sakalını kesti en azından. Düzelme var kanımca. Bazen hangi yaştan olursan olsun bir bayan eli deymeli. Léon (anime dışı örnek olacak ama) filminde Mathilda ile Léon’un ilişkisini andırıyor şu anki sezon bana.

    • December 17, 2009 at 12:44 am

      evet hiç aklıma gelmemişti ama bir leon havası var, özellikle bu haftaki bölümde souo’nun hei’e karşı olan hislerinin ortaya çıkması filan ^^


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


%d bloggers like this: