17
Oct
09

Ichi the killer – filmi, animesi, mangası

ichi.salespointsIchi the killer’ın animesini yeni izledim ve bu konuda yazmak istiyorum ama bazı çekincelerim var. Burda bazen animeleri övdüğümde insanlar merak edip izliyorlar, lütfen bunu izlemeye kalkmayın. Çünkü “Ben şiddet içerikli animeleri severim, Elfen Lied’i sevmiştim ” diyip izlerseniz sonra bana gelip “ay çok iğrenç” diye ahlaklı ve aklı başında insan pozları kesmenizi istemem. 18 yaşın altındakiler hiç izlemeye kalkmasın zaten. Baştan uyarımı yapayım dedim.IchiTheKiller

İlk önce Takashi Miike tarafından çekilen Ichi the killer (Koroshiya 1) filmini izlemiş ve çok beğenmiştim. Özellikle Kakihara karakterine bayıldım. Fakat anime ve manganın karşısında film Telletubbies gibi kalıyor (dersem biraz abartmış olurum ^^’). Film zaten mangadan uyarlanma ve mangası oldukça iç karartıcı. Film de epey psikopattı ama Takashi Miike konuyu mizahla yumuşatmış. Mangada takım elbiseli, siyah saçlı ve olabildiğince tiksinç bir karakter olan Kakihara filmde bildiğin şirin. Anime de (ichi the killer episode 0) filmden sonra yayımlanıyor. Ve eğlenceli bir ayrıntı: Animede Kakihara’yı Takashi Miike seslendiriyor :D

ichi-the-killer-movieIchi %100 sadist eğilimlere sahip bir genç. Aslında çok ezik bir insan ve zeka yaşı 6. Kimseye zarar verecek bir insan gibi görünmüyor ama arkasında bıçak olan botlarıyla tekme atarak etrafındaki herkesi doğruyor. Bir de Kakihara var. Kendisi acı çektirme olayına sanatsal bir bakış açısı olan bir mafya üyesi. Yanakları boydan boya yarık dolayısıyla sigara dumanını yanlardan üfleyebiliyor ve ağzını kocaman açarak acayip şeyler yapabiliyor. Filmde suratında huzurlu bir gülümsemeyle insanlara işkence yaparak sevgimizi kazandı. Ichi cinayetleriyle yakuza dünyasında ün kazanınca kendisine yeterince acı verebilecek birini bulamamaktan muzdarip Kakihara Ichi’yle kapışmak istiyor. Filmde Ichi’nin kendisi için gelmek üzere olduğunu anlayan Kakihara’nın “Oi oi korkuyorum ben vay canına” diye sevinmesi çok komikti. Fakat gerçekte (yani mangada) Kakihara’nın Ichi ile karşılaşması kendisi için hiç de eğlenceli olmuyor. Şurdan manganın o kısmını okuyabilirsiniz ama 21 yaşın altı verdiğim linke tıklamasın, tamam mı?1206809eac7e30_full

Animede Ichi’nin geçmişine gidiliyor ve nasıl bu hale geldiği anlatılıyor. Çok rahatsız edici sahneler içeriyor. Filmde ve animede bence asıl rahatsız edici olan yerler kanlı sahneler değil cinsel şiddet içeren sahnelerdi. Ama çok başarılı bir animasyon olmuş. Müzikleri de oldukça ilginçti. Filmin hayranları mutlaka izlemeli, filmi izlememiş olanlaraysa tavsiye etmiyorum.


8 Responses to “Ichi the killer – filmi, animesi, mangası”


  1. October 17, 2009 at 5:02 pm

    Bende iincelemiştim filmini harika olmuş içten çok beğendim. Bu yazını da harikasın sen :)

    • October 17, 2009 at 5:12 pm

      filmi ve takashi miike’yi zaten senin sayende tanıdım :D bu konuda senden iyi not almak çok güzel.

      • July 8, 2014 at 12:51 pm

        İchi’nin dönüşümünün anlatıldığı bir filmi daha var serinin: 1-ichi. Bu film için sadece şiddet yoluyla erekte olabilen, sapkın bir eziğin anatomisi desek abartmış olmayız sanırım. Senaryo da, yönetim de, oyunculuklar da çok yetersiz.

        İchi the Killer ise Takashi Miike’nin farkını ortaya koyduğu, başarılı bir yapım. Tadanobu Asano’nun muhteşem oyunculuğu da gözardı edilemez: Kakihara’nın işkence merakı, kendine gerçek acıyı tattıracak sadist kişilik arayışı.. Mizah ile aşırı şiddetin ve aykırı cinselliğin harmanlandığı sahneler unutulmaz.. Özellikle Kakihara’nın mafya patronuna taviz vermek durumunda kaldığı sahnede zevk uzvunu keseceğini söyleyip ardından dilini kopartması:)))

  2. 4 Lowan
    October 18, 2009 at 12:25 am

    Oldukça güzel bir tanıtım olmuş. Tekrar bir izleyesim geldi açıkçası.

    • October 18, 2009 at 3:06 pm

      sağol =D

  3. October 18, 2009 at 7:27 pm

    benim de yazacaklarım arasında beklemede uzun zamandır… ben de üçleyim önce diyorum ama mangaya başlamak nasip olmadı… bir süre daha bekleyecek sanırım :)

  4. October 31, 2009 at 4:51 pm

    çok güzel film

  5. 8 bodi
    January 12, 2010 at 8:55 pm

    finalmente la carniceria esta comprobada con este maniacon.UF!


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


