10
Oct
09

Kimi ni todoke başladı!

kiminitodoke1_500Bir şeyler yazmadan önce animenin ikinci bölümünün de çıkmasını beklemem daha doğru olurdu sanırım ama dayanamadım. Kimi ni todoke’nin (Reaching you) mangasını seviyordum bu yüzden animenin başlamasını da sabırsızlıkla bekliyordum. Mangasının zaten iyi bir hayran kitlesi vardı animesi de shoujo severleri tatmin edecek gibi görünüyor.

Aslında çok sıradan bir konusu var: lise öğrencileri arasında geçen ve bir yığın benzeri olan romantik bir gençlik hikayesi. Sanırım hayranlarının kalbini fethetmesinin nedeni çok şirin karakterler içeriyor olması. Özellikle başkarakter Sawako okuyucuda derin bir sempati ve merhamet hissi uyandırıyor. “Kıyamam sana, üzülme :(” diye teselli etmek filan istiyorsunuz.

kimi ni todokeSawako aslında melek gibi bir kız. İnsanlara iyilik yapmak ve herkesle iyi geçinmekten başka bir isteği yok. Fakat insanlarla iletişim konusunda ciddi sorunlar yaşıyor hatta okuldaki diğer öğrencileri feci şekilde ürkütüyor. Uzun siyah saç, solgun ten, gözün üstüne düşen kahküllerle tıpkı “Halka” filmindeki Sadako’ya (Amerikan versiyonunda Samara) benzediği için ve isim benzerliğinden de yola çıkılarak kendisine Sadako lakabı veriliyor. Korkutucu imajının tek kaynağı dış görünüşü de değil, utangaç bir insan olmasına rağmen insanlarla neşeli ve gülümseyerek konuşmak için kendisini kasınca şeytani bir görüntü oluşturuyor.

kimi_ni_todokeSawako’nun insanlarla daha iyi iletişim kurma konusunda kendine örnek aldığı insan okulun en popüler çocuğu Kazehaya. Bu çocuk doğuştan genel bir takım süper sosyal yeneteklere sahip, herkesle çok rahat konuşuyor ve çevresine pozitif enerji yaydığı için herkes onun çevresine toplanıyor. Kazehaya herkese ilgi ve alaka gösteren bit tip olduğu için Sawako’nun başkaları sıkıntı çekmesin diye okuldaki bütün ayak işleri için gönüllü olduğu da gözünden kaçmamış. Bu yüzden -gerçek hayatta olacak şey değil ama- bu popüler Kazehaya bizim Sawako’dan hoşlanıyor.

SHIINAHaruhoKiminiTodoke04İlk bölümden görüldü ki anime mangayı mümkün olduğunca birebir takip edecek, ki bu da çok iyi bir şey. Yalnız animede mangadaki o şirin gülümsemeleri iyi yansıtamamışlar sanki. Sawako gülmek için kendini zorladığında korkunç görünse de içinden gelerek güldüğünde çevresine adeta ışık saçıyor. Kazehaya’nın zaten süper bir gülüşü var. Bu yüzden bu ikiliden biri güldüğünde diğeri kitleniyor (çok şirinler ^__^). Mangada çizimler çok hoş olduğundan bu “ne güzel gülüyor” düşüncesi okuyucuya da geçiyordu ama animede böyle hissedemedim. Neyse ilk bölümden bu yorumu yapmak için çok erken.


7 Responses to “Kimi ni todoke başladı!”


  1. October 10, 2009 at 10:26 pm

    Nerede izledin bunu? Merak ettim. Bir de, çizgi roman sever misin bilemiyorum ama bunun hoşuna gidebileceğini düşündüm. http://meagosaga.smackjeeves.com/ (:

    • October 11, 2009 at 12:32 am

      burdan online izleyebilirsin:
      http://www.animefreak.tv/watch/kimi-ni-todoke-episode-1-online
      indirmek istersen de:
      http://www.animea.net/download/1595/Kimi+ni+Todoke.html
      severim tabii sevmez olur muyum :D verdiğin linkteki hikaye mangaya benzer bir şekilde çizilmiş ama çizeri polonyalı sanırım. ben de istiyorum böyle internetten çizgi roman yayınlamak ama 40 fırın ekmek yemem gerek daha.

      • October 12, 2009 at 8:33 am

        valla ben de çok istiyorum ama kırk fırın da paklamaz beni, ekmek fabrikası yemem lazım :D teşekkür ettim, indirelim bakalım. (:

  2. 4 ofori
    October 12, 2009 at 1:00 am

    Mangasına bir iki defa denk gelmiştim ama hiç okumadım daha; yorumundan sonra ilk iş mangasına saldırıyorum, sonrada animesine :))

    • October 12, 2009 at 1:41 am

      çok matah bir şey değil ama benim hoşuma gidiyor mangası umarım sen de beğenirsin.

  3. 6 DayDreamer
    October 18, 2009 at 8:51 pm

    Anime ilk iki bölümüyle birlikte, sevecen çizimleri, tatlı tatlı işlediği konu ve o şirin karakterlerinden olsa gerek, kalbimde bir yer edinmeyi başardı.
    Sawako’nun o bahsettiğin güzel gülümsemesi de ikinci bölümle birlikte ortaya çıktı sanırım, en azından benim yüreğime işledi o neşeli gülümsemeleri.

    Yazın da çok “İçten” olmuş. Umarım Todoke hakkında yeni bölümler geldikçe yazmaya devam edersin. :)

    • October 18, 2009 at 10:41 pm

      Sağol DayDreamer =D ikinci bölümle anime beni de kendine daha bir bağladı. Sıra değiştirme kısımları süper olmuş XD


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


