03
Oct
09

Higurashi No Naku Koro Ni

Higurashi no Naku Koro niÇok şahane psychedelic bir açılış videosuna sahip bir anime. İlk izlemeye başladığımda “ben psikopat bir şey bekliyordum, bu ne böyle çiçekli böcekli” diye şaşırmıştım ama izledikçe şarkının da videonun da çok güzel olduğuna ve animenin atmosferine çok uyduğuna karar verdim. İngilizce çevirisinin ne olması gerektiği konusunda bir uzlaşıya varılamamış gibi görünüyor ve bu yüzden kısaca “higurashi” diye anılıyor ama sanırım ‘higurashi no naku koro ni’nin anlamı ‘cırcır böcekleri öttüğünde’ olacak. Tahmin edebileceğiniz üzere bol bol cırcır böceği sesi eşliğinde ilerleyen ilginç bir polisiye-gerilim.

Olaylar Hinamizawa denilen küçük bir kasabada geçiyor. Hinamizawa’da her yıl festival gecesi bir kişi esrarengiz bir şekilde öldürülmekte, bir kişi de kayıplara karışmaktadır. Kasaba halkı bu cinayetlerin kasabanın koruyucusu olduğuna inanılan Oyashiro-sama’nın laneti olduğuna inanmaktadır. Küçük bir yer olduğundan Hinamizawa’daki okulda tek bir sınıf vardır ve farklı sınıflardan çocuklar birlikte eğitim görmektedir. Baş karakter Keiichi Hinamizawa’ya taşınıp okula transfer olduğunda farklı yaşlarda 4 şirin kızdan oluşan bir arkadaş grubunun içine girer. Hinamizawa cinayetleri bir şekilde bu kızların çevresinde dönmektedir. Bu arada kızlar gerçekten çok şirinler, kendilerine özgü sevimli konuşma tarzları ve hoş huyları var fakat aniden psikopata bağlayabiliyorlar.higurashi

Higurashi aslında bir video oyunundan uyarlanmış bir anime. 3-4 bölümlük farklı hikayelerden oluşuyor. İlk sezonda Hinamizawa’daki gizemli olayları, ikinci sezonda da bu gizemlerin açıklamalarını izliyoruz. Tabii ben bunu bilmediğimden ilk sezonu izlerken kafamda oluşan soru işaretlerinden deliye dönmüş, “Satoshi kim?” diye beynimi tırmalamaktan bi hal olmuştum.

Anime kimi sahnelerde çok şirin ve eğlenceliyken, kimi yerlerde çok ürkütücü bir hal alabiliyor. Hele bir tırnak sökme sahnesi vardı ki aman allahım!.. Genellikle işkence sahnelerini soğuk kanlı bir şekilde izleyen bir insanım ama Shion’un özel bir aletle kendi tırnaklarını sökmeye zorlandığı kısım tüylerimi diken diken etti. Bu sahnenin bu kadar etkileyici olmasının nedeni Shion’un ruh halinin, tereddütünün ve çaresizliğinin izleyiciye olduğu gibi geçmesi. Bir de bana mı öyle geldi bilmiyorum ama çok uzun ve ayrıntılı bir sahneydi. Olay bitene kadar öyle bir gerilim seviyesine ulaşmıştım ki bölümün geri kalanına konsantre olamadım.

[large][AnimePaper]wallpapers_Higurashi-No-Naku-Koro-Ni_the11342_-edit433Higurashi’nin çizimleri çok dikkat çekici. Konusuyla tezat oluşturacak şekilde çok renkli ve gerçeklikten uzak çizimleri var. Psikopat yüz ifadeleri ve karakterlerin ruh hallerindeki ani değişimler çok güzel çizilmiş. Seslendirmelerin ne kadar başarılı ve etkileyici olduğundan söz etmeye gerek yok sanırım, zaten tüm animeler bu konuda aşmış oluyor. Animenin tek olumsuz yönü aynı konuya dayanan farklı hikayeler anlatıldığı için bazen aynı şeyleri tekrardan izlemek zorunda kalmamız. Ve bir de bir hikayenin son bölümünde gerilim hat safhaya çıkmışken, sonraki bölümde yeni hikayeye giriş yapılması ve temponun aniden düşmesi izleyicide sabırsızlık uyandırabiliyor.


8 Responses to “Higurashi No Naku Koro Ni”


  1. October 4, 2009 at 1:48 pm

    Harikasın dememe gerek var mı acaba?

    • October 4, 2009 at 2:17 pm

      =D

  2. 3 pain
    October 4, 2009 at 6:17 pm

    5. bölüme kadar izleyip ara vermiştim ama bu açıklamalarından sonra tekrar devam edesim geldi.
    Bende ilk izlediğimde psikopat bişey beklerken rengarenk cıvıl cıvıl bişey çıkınca karşıma şaşırmıştım, ama sonradan da karanlıklaşıyordu tabi. O ruh hallari değişimi cidden beni ürkütüyordu. :D
    +
    Çok güzel bi blogun vaaar. Böyle gezindikçe gezinesim geliyor, zevkte veriyor, güzelde.. söyleyesim geldi, içimde kalmasın.. :P

    • October 4, 2009 at 7:08 pm

      ya bu gün insanlar bana ne güzel şeyler söylüyorlar ^___^ çok sağol. 5. bölümde bıraktığına göre dediğim gibi bir hikayenin bitip sonraki hikayeye başlarken heyecanın düştüğü yere dek gelmiş. ben de 5. bölümde ani bir hayal kırıklığı yaşamıştım ama muhteşem bölümlere ulaşmak için hikayenin yavaş yavaş örüldüğü kısımlara sabretmek gerekiyormuş.

  3. 5 uygar
    October 5, 2009 at 9:55 am

    elimdeki animeler bitmisken ilac gibi geldi bu yazi. mersi efem ^^

  4. October 28, 2009 at 10:43 pm

    Merhaba, blogunu gokcevil’in sitesinden gordum ve takip etmeye başladım. Cok “içten” bir anime inceleme blogu olmuş gerçekten. ^^

    Ben Furude Project’ten Skullchukka. Higurashi & Umineko serilerini Türk animecilerine kazandırmayı amaçlayan bir çeviri grubunun kurucusuyum. Sitede [www.furude.com] Higurashi & Umineko hakkında pek çeşitli bilgiye ulaşabilir ve altyazılar & başka projeleri edinebilirsin.

    Higurashi beğendiysen onun devamı olan Umineko no Naku Koro ni’yi de seveceksindir. [Elbette öncelikle 2. ve 3. sezonlarını izlemen lâzım Higurashi’nin, izlemediysen – zaten hangi sırayla izlenmesi gerektiği falan da yazıyor FP’de.]

    İyi günler ^^

    • October 30, 2009 at 2:02 pm

      sitenize baktım çok iyi bir proje. umineko’yu da mutlaka izlemek istiyorum.

  5. 8 Arianna Jordan
    July 29, 2010 at 10:34 am

    Amazing show!!


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


