07
Sep
09

en sevdiğim 3 ressam ve resimleri

"Amerika'nın Kristof Kolomb Tarafından Keşfi"

“Amerika’nın Kristof Kolomb Tarafından Keşfi”

Çok klişe ama en sevdiğim ressam maalesef ki Salvador Dali. Deviantart’tan gördüğüm kadarıyla herkesin en sevdiği ressam ya Dali, ya Picasso, ya Da Vinci başka da cevap yok :D Napalım? Sürrealizmi seviyorum işte.

“Sürrealizm yıkıcıdır, ama yalnızca görüşümüz önünde engel teşkil ettiğini düşündüğü şeyleri yıkar.” Salvador Dali

En sevdiğim resmi değil ama örnek olarak Amerika’nın keşfi resmini seçtim. Bu aslında Kristof Kolomb’un Amerika’yı keşfini anlatan bir resim gibi duruyor ama aynı zamanda Dali’nin eşi Gaya ile birlikte 1940’larda Amerika’yı fethetmesini anlatıyor. Kıtaya hristiyanlığın getirilişini simgeleyen bayrağın üstündeki Meryem aslında Meryem değil Gaya. Zaten nasıl bir aşksa Dali Gaya’yı resmetmeye bayılır. Dali de resmin köşesindeki cüppeli adam oluyor. Bunlar çok acayip bir ikiliymiş. Rivayete göre (bana pek inandırıcı gelmedi ama) Gaya’yla Dali’nin antika ya da özel tasarım ürünü bir sandalyeleri varmış. O kadar çok beğeniyorlarmış ki bu sandalyeyi sonunda onu kendilerinin bir parçası yapmak için oturup afiyetle yemişler.

"Çarmıhtaki Aziz Yuhanna İsa'sı"

“Çarmıhtaki Aziz Yuhanna İsa’sı”

Bu resimde en sevdiğim şey bayrağın 3 boyutlu oluşu, Meryem’in etekleriyle bayrağın ucunun bir birine karışması, o ayrıntıda tarif edemediğim bir güzellik var. Resmin sağ üst köşesinde yine Dali’nin bir resmi olan Çarmıhtaki Yuhanna İsa’sı’nın siyah beyaz versiyonu görülüyor. Dali bu resmi olayı bir de tanrının gözünden görelim diye tepeden çizmiş.

“Raphael gibi resim yapabilmek 4 yılımı aldı, bir çocuk gibi resim yapabilmekse tüm ömrümü” Pablo Picasso

2. en sevdiğim Picasso. Daha doğrusu kübik dönemindeki Picasso. Bu kübik resimleri nasıl yaptığını anlayamıyorum. Dali’nin resimlerine baktığımda “evet hayal etmiş ve yapmış” diyorum. Ama Picasso’nun yapmadan önce resmi kafasında canlandırabilmiş olmasını aklım almıyor.

"Wilhelm Uhde'nin portresi"

“Wilhelm Uhde’nin portresi”

Kübik döneminin haricinde ‘Guernica’ ya da ‘Kore Katliamı’ gibi savaş karşıtı resimlerini de çok beğenirim. Picasso’nun siyasi görüşleri biraz tartışmalı bir konudur. Kendisi Fransız komünist partisine üye olsa da yaptığı Stalin portresinin komünistler tarafından beğenilmemesi gibi komik bir nedenden ötürü davadan soğumuşmuş. Hala komünist olduğunu söylese de sanırım siyasette aktif olmaması tatlı su komünisti muamelesi görmesine neden olmuş (O dönem çoğu entelektüelin ve özellikle sürrealistlerin komünist olduğunu hatırlatayım). Bu konuda Dali Picasso’ya şöyle ayar vermiş: “Picasso ressamdir, ben de öyleyim. Picasso İspanyoldur, ben de öyleyim. Picasso komünisttir, ben de değilim.” :D Yalnız Salvadorcum sen de önceden komünist olup sonra Franco rejimini destekleyen dengesizin tekisin.

“Atmosferi olmayan resim bir hiçtir.” Rembradt van Rijn

"Meditasyon Yapan Filozof"

“Meditasyon Yapan Filozof”

3 numara neyseki Da vinci değil. Burda genel eğilimden ayrılıyorum ve Rembrandt diyorum. Rembrandt’ın resimlerini seviyorum çünkü bence gölge doğadaki en güzel şeylerden biri. Rembrandt resimlerindeki ışık ve gölge arasındaki aşırı kontrast beni mest ediyor. Yalnızca gösterilmek istenen yere ışık vurması ve sahnenin geri kalanının tualin içinde olsa da karanlıkta kaybolması muhteşem bir şey. Rembrandt’tan da ‘Meditasyon yapan filozof’u seçtim. Çok güzel bir resim, o merdivenleri tırmanmak istiyorum, odanın ortasındaki boşluğa bağdaş kurup oturmak istiyorum. Bu adama dahi diyorlar ama belki de tembelliğinden öyle yapıyordu. Belki arka plan çizmeye üşeniyordu. Ön plandaki şeye ışık vurdurayım, geri alanı görünmesin böylece gereksiz şeyleri çizmekle uğraşmayayım demiş olabilir. Ben olsam derdim kesin =) Resimde kitaplarını öylecene masanın üstünde bırakıp gözleri kapalı düşüncelere dalmış bir filozof var. Spiral merdivenlerin görünen alt kısmı bu dünyayı, görünmeyen üst kısmıysa öteki dünyayı simgeliyormuş.


7 Responses to “en sevdiğim 3 ressam ve resimleri”


  1. 1 uygar
    September 8, 2009 at 8:33 am

    guzel yazi olmus. benim de bayildigim ressamlardandir bu 3 deha. ben de bir sey ekleyeyim. Picasso hakkinda (Dali yada Rembrandt yazarsam cok uzun olucak :) )
    Picasso, bir sergisi sırasında kendisine (Guernica resmi ile ilgili), “bu resmi siz mi yaptınız?” diye soran bir Alman generaline, “Hayır, siz yaptınız?” cevabını verir. bu da Uygar’in cok hosuna gider :)

    • September 8, 2009 at 9:53 am

      o anekdota ben de bayılırım :D

  2. 3 uygar
    September 8, 2009 at 8:39 am

    yazmayi unutmusum. picasso ve diger kubistler nesneleri, sanki çevresinde dolaşıyorlarmış gibi, birkaç bakış açısından, cepheden, yandan, üstten, alttan bakarak aynı imge üzerinde göstereceklerdir. iste bu amacla oyle resimler yapiyorlar. tabi kubizm bu kadar basit anlatilmaz. kisaca ozu bu ancak daha bircok onemli ozellik var uzatmak istemedim :D cenem duser bu konularda, meslek aski :p

  3. September 8, 2009 at 7:54 pm

    Ressamlar ve olaylara bakış açıları her zaman ilgimi çekmiştir. Resim çizme yeteneğim sıfırın altındaki derecelerde de olsa en azından değerlendirmede kendimi bir parça iyi görüyorum. Bu bağlamda, daha önce üzerinde pek durmadığım Rembrandt’ın sözkonusu resmi beni benden aldı diyebilirim.

    Küçük bir öneri: Kandinsky!

    • September 8, 2009 at 8:27 pm

      ya ben kandinsky yuvarlak şeyler çizince sevmiyorum hatta picasso yuvarlak şeyler çizince de pek sevmiyorum. çok saçma ama yuvarlak şekillere alerjim var sanırım o.O kandinsky’nin bazı resimlerini çok severim ama mesela senin headerında kullandığını sevmiyorum =P

  4. September 8, 2009 at 9:41 pm

    Bende tam tersi yuvarlak hatları daha çok seviyorum sanırım :)

  5. September 8, 2009 at 11:01 pm

    insanların yeteneğini merak etmek ne güzel lakin insanlar bu insanlarda yeteneğin nerden geldiğini değilde dün gece kimle birlikteydi diye merak ediyo…ama ben yetenekle ilgileniyom cinseliği ile değil


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 489,823 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


