27
Aug
09

Hellsing

Hellsing’in OVA serisi olan Hellsing Ultimate’ı izlerken içimdeki Hellsing aşkı tekrar kabardı, bir şeyler yazayım dedim. Karanlık atmosferi, müzikleri, renk ve gölge kullanımları, bir vampir hikayesi olması ve de tabii ki Alucard karakterinin bizzat kendisi sayesinde Hellsing en çok hastası olduğum animelerden biri, belki de en en en çok sevdiğim.integra

İngiltere’de yüz yıllardır vampir ve benzeri şeytani varlıklarla mücadele etmeyi gelenek haline getirmiş bir Hellsing teşkilatı vardır. Teşkilatın başında Hellsing ailesinin son varisi Sir İntegra Hellsing isimli -çok karizmatik olduğunu düşündüğüm- bir kadın bulunmaktadır. Teşkilatın en önemli silahı da Alucard isimli gelmiş geçmiş en psikopat vampirdir. Alucard gerçekte -adının tersten okunmasıyla ortaya çıktığı gibi- Kont Dracula nam-ı diğer Kazıklı Voyvoda’dır ki zaten hem normal seride hem de Hellsing Ultimate’da birilerini kazığa geçirme huyundan vazgeçmediği görülüyor.

hellsingÖncelikle Hellsing’in açılış videosunu ve müziğini çok beğendiğimi söyleyeyim. Anime içinde kullanılan diğer müzikler de çok hoş, bambaşka bir hava katıyorlar. Kırmızı ve siyah renklerin hakimiyeti ve karakterlerin sürekli gölgelerin içinden çıkması ya da yarı yarıya karanlıkta kalması da beğendiğim yönler. Hep gölge, hep karanlık… Komik bir şekilde kimse binaların içinde ışık yakmıyor, hep dev pencerelerden gelen ay ışığıyla gölgeler içinde oturuyorlar. Aslında Hellsing’de böyle sürekli tekrarlanan şeyler var. Bunlara Hellsing klişeleri diyebiliriz ki ben hepsini ayrı ayrı çok seviyorum. Bunlardan ilki gözlük fetişizmi: Seras Victoria hariç nerdeyse bütün karakterlerin gözlüğü var ve bu gözlükler mutlaka ama mutlaka karanlıklar içindeki karakterin gözünde parlar. Bazen bu parlamaya psikopat bir sırıtış da eşlik eder. Eğer karakterin gözünde gözlük yoksa ve vampirse gözleri kırmızı kırmızı parlar. Başka bir Hellsing klişesi Alucard’ın her girdiği savaşta önce bir güzel delik deşik edilmesidir. Adam bundan zevk alıyor. Önce illaki parça pinçik olup yerlere dağılacak, kafası, kolu kopacak, bir şey olacak sonra sapık kahkahalar eşliğinde kendini toparlayıp iyicene korkuttuğu rakibini yavaş yavaş öldürecek. Başka bir klişe de silah tanıtımı: her seferinde “Bu silah var ya bu silah şöyle şöyledir, mermisi böyle böyledir” diye bir muhabbet geçiyor. Salakça olabilir ama ben bunu da seviyorum. Her bi’ şeyini seviyorum.

hellsing_ultimate_img05Bence OVAlar daha güzel olmuş. Çizimler daha iyi sanki. Daha fazla kan gövdeyi götürüyor. Öbür seride üstü kapalı olarak geçilen cinsel göndermeler daha açık. Seras Victoria’nın baş rolü oynadığı bir takım şebeklik sahneleri eklenmiş, iyi mi olmuş kötü mü olmuş karar veremiyorum ama National Gallery’de Alucard’la Anderson silahlarını çekip kapışmaya kalktıklarında Seras Victoria’nın oradan geçmekte olan yaşlı Japon turist kalabalığını aradan çıkarmaya çalıştığı sahneye katıla katıla güldüm. Bu yaşlı Japonlar Alucard’a da etrafta gördükleri tablolara verdikleri tepkileri verdiler: “Aa adama bak, silahı kocaman.” (Japonların ‘Japon turist’ konseptiyle dalga geçmesi ?!)Seraswithgun0

İlk OVA’da Seras Victoria’nın vampir olması normal seride pek telefuz edilmeyen bir kural, yalnızca bakirelerin vampir olabileceği, nedeniyle daha farklı – ve bence komik- bir şekilde gerçekleşiyor. İlk seride Alucard vampir rahibi avlamak için öldürmek zorunda olduğu Seras Victoria’ya kibarca vampir olmak isteyip istemediğini soruyordu (“Bu gece ölmek istemediğini biliyorum polis kız”). OVA’daysa vampir rahip Seras Victoria’yı önüne kalkan olarak tutmuş:

Alucard: Polis kız bakire misin?

Seras: Eee..!? şey… kem küm..

Alucard: CEVAP VER ULAAAN!

Seras Victoria’nın panik halinde “Evet!” diye bağırmasıyla Alucard kendisini arkasındaki vampirle birlikte vurması bir olur.

OVA serisinde Seras Victoria’yı çok beğendim, psikopatlıkta sınır tanımıyor, hatta bu konuda Alucard’a şaşkınlıktan “Ho?” bile dedirtti. Neyse çok uzatmaya gerek yok. Ben Hellsing’in hastasıyım, duvarlarımı Alucard posterleriyle doldurmak istiyorum. Bence Hellsing’in OVA’larla birlikte izlenmesi şart.


5 Responses to “Hellsing”


  1. 1 shi-go
    August 27, 2009 at 7:00 pm

    Sana daha önce bahsetmiş miydim hatırlamıyorum ama Jack Frost diye bir manwha var. Daha internette yalnızca 15 chapter yayınlandı. İlk başladığımda feci şekilde Hellsing’e benzetmiştim.(jack frost-alucard şu okul başkanı kadında adını bilmiyorum-sir integra+jartiyerli çorap :D ) Ona da bir bakmanı tavsiye ederim çünkü çizimleri gerçekten çok güzel ve adam arka planların hepsini kendi eliyle çiziyor.( mesela bakumanda ya da nanada fotoğrafları siyah-beyaz arka plan olarak kullandıkları çok oluyor ) Zaten heralde adam bütün o inanılmaz binaları elle çiziyor diye bu kadar yavaş ilerleyen bir manwha.

    • 2 içten
      August 27, 2009 at 7:42 pm

      manwha kore mangası mı oluyordu? ona da bir bakayım. lovely complex çok komikmiş bu arada heheh =D

      • 3 shi-go
        August 27, 2009 at 9:33 pm

        evet kore çizgi romanı oluyor

        İlk başlarda komik de bir süre sonra sinir krizleri geçirmeye başladık biz XD

  2. 4 içten
    August 28, 2009 at 4:13 pm

    tahmin edebiliyorum, otani’nin odunluğu yüzünden di mi? XD ben bir süre sonra sinir krizi geçirme sınırımı aşıp gülme krizlerine girdim. şaka gibi ya çocuk!

    • 5 shi-go
      August 28, 2009 at 7:18 pm

      evet az kalsın o kısımlarda yeter artık diye arkadaşımın laptopuna dalıcaktım tekme tokat :D


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


