03
Jul
09

gel seninle bir manga yazalım

Kardeşimin ve kuzenimin şiddetle tavsiye etmesi sonucu başlamıştım Bakuman’a daha okuduğum ilk bölümde kendilerine minnet duymuştum. Gerçekten çoooooook güzel. Mangaka olmaya karar veren iki gencin hikayesi anlatılıyor bu sırada manga nasıl çıkarılır, iyi bir mangada olan tipik özellikler nelerdir, name nedir, editör ne iş yapar, manga dergisi nasıl yayına hazırlanır gibi teknik konulara ve Japonya’nın en popüler manga dergilerinden Shonen Jump’ın mutfak kısmında işlerin nasıl yürüdüğüne dair de ayrıntılı bilgi sahibi oluyoruz. Söylemeden geçemeyeceğim, manga konusunda işlerin Amerikan çizgiromanlarından bu kadar farklı olacağı aklıma gelmezdi.

Konu aslında çok basit: Mashiro çizim, Takagi de yazı konusunda yetenekli, bu yüzden bir ekip oluşturup birlikte mangaka olmaya karar veriyorlar. daha doğrusu Takagi karar veriyor ve ilk bölümde çok ilginç ve kurnazca bir hamleyle Mashiro’nun da mangaka olmaya karar vermesini sağlıyor.

Bakuman’la ilgili ilginç noktalardan biri aynı baş karakterler Mashiro ve Takagi gibi bir çizer (Obata Takeshi) ve bir yazardan (Ohba Tsugumi) oluşan bir ekip ürünü olması. Bu aynı zamanda Death Note’u yaratan ekip. Zaten Death Note ve Naruto, One Piece, Bleach gibi diğer Shonen Jump mangalarının adı sık sık geçiyor. Hatta zaman zaman Mashiro ve Takagi bu mangaları popüler yapanın ne olduğuna dair yorumlarda bulunuyor (Naruto ve One Piece’de çizimlerdeki orjinallik, One Piece ve Bleach’te büyük kılıçlar gibi) bu da bence mangaya ayrı bir tat katıyor.

Bu arada Takagi bence bir dahi, mükemmel hikayeler yazıyor. bu hikayelerin çöpe gitmesine ya da tek bölümlük mangalar olarak çizilmesine çok üzülüyorum. Hele iki dünya ile ilgii bir tane vardı ki hayran kalmıştım.

eijiHikayede bir yığın tuhaf mangaka olması Bakuman’ı iyice eğlenceli bir hale getiriyor. Bunlardan en çok sevilen Eiji, liseli dahi olarak lanse ediliyor. Manga konusunda dahi olsa da diğer konularda bildiğin deli. Tıpkı Death Note’daki L gibi egzantirik bir karakter olsa da L, Eiji’nin anında gayet normal kalıyor. Eiji komple kafayı sıyırmış bir çocuk. Kuzenimin söylediklerinden anladığım kadarıyla Eiji’nin yakışıklı olmaması “teenager” (bu kelimeyi kullandığım için özür dilerim) kız okurların şikayetçi olduğu bir konu.

Bir de bakuman zaman zaman çok romantik olabiliyor. Hatta okurken “AWWW!!! ^_^” bile dedirtiyor. Özellikle Mashiro ve kız arkadaşına bayılıyorum, o kadar şirin, o kadar masumlar ki. Hele Mashiro’nun kız arkadaşına yazdığı mesajları telefonu havaya kaldırıp, gözlerini kapatarak göndermesine hastayım. İnsan mesaj gönderirken bu kadar heyecanlanır mı ya!

Benim Bakuman’dan çıkardığım ana fikir: mangaka olmak akıllı adam işi değil. Haftada 19 sayfa yetiştirmek, bir yandan da okuyucu anketlerinde kötü sonuç alma ve yayından kaldırılma stresini yaşamak  çok zor, okurken bile geriliyorum. En son sayıda Mashiro çok çalışmaktan ve uykusuzluktan hastahanelik oldu. Endişeliyim :( Haftaya ne olacak çok merak ediyorum. Bir de son zamanlarda hikayeye dahil olan sorunlu mangaka Hiramaru neler yapacak görmek istiyorum. Hayatı boyunca hiç manga okumamış olan bu adam bir gün Jump dergisinin bir sayısını alıyor ve ertesi gün istifasını verip mangaka olmaya karar veriyor. Üstelik çok başarılı oluyor, meğersem dahiymiş. Fakat Hiramaru hayatından hiç memnun değil, haftada 19 sayfa yetiştirme stresine katlanamıyor ve kaçıp kaçıp diğer mangakaların stüdyolarına gidiyor, sonra editörü onu orlarda yakalayıp işinin başına döndürüyor. Evet sanırım son favorim Hiramaru.

Ha bir de çizimlerde dikkatimi çeken bir şey var Takaginin ayağındaki beyaz nike’a ve Mashiro’nun siyah converselerine kadar kıyafetler çok ayrıntılı ve bazen oha dedirtecek kadar şık çiziliyor. Wikipedide yazdığına göre bu modaya uygunluk Takeshi’nin tüm mangalarında görülen bir şeymiş. Düşününce Death Note’da Misa Misa da epey şahane giyiniyordu.


6 Responses to “gel seninle bir manga yazalım”


  1. August 1, 2009 at 2:24 am

    bu benim ilk mangam çok heyecanlıyım, ilk bölüm (böyle mi deniyor bilmiyorum :d) çok güzeldi haha mashiro’ya çok güldüm yaff, animesi de olsa keşke :d teşekkürler içten-chan :)

    • 2 içten
      August 1, 2009 at 2:51 am

      off evet 1. bölümün sonu dehşet komik ya XD özellikle evlenme teklif ettikten sonra mashiro’nun yüzündeki “ne dedim lan ben?!” ifadesi şahane!

      animeye kesin çekilir de tek dileğim bunun en kısa sürede olması.

  2. October 27, 2010 at 4:26 am

    Dün akşam animenin ilk bölümlerini izlemiş olmanın itiş gücüyle “Bunu ben bir okuyayım” dedim. Galiba 20:00 sularındaydı. Bu sabah erkenden okulu bir ziyaret etmem gerekmemiş olsa herhalde şu anda güncel bölüme yetişmiş olurdum. Ya da olamazdım, akşam 18:00’den beri okuyorum ve gecenin 04:00 (ya da sabahın) olduğunu yeni farkettim 55. chapter ile. İkinci seriye başlamayı planlıyorlar hani, neyse bir bu kadar daha okuyacak şey olduğuna memnunum. Başka bir manga olsaydı çoktan 100’lere gelmiş olurdum ama Bakuman inanılmaz fazla, yazı ile, dolu (bu iyi mi kötü mü halen emin değilim). Aslında gaza geldim Bakuman’ın kendimce bir kritiğini yapmak üzere ama madem senin yüzünden başladım bu merete, kendi blogumdansa buraya kısaca yazmamın daha uygun olacağını düşündüm.

    1- Mangaları internet üzerinden okumaktan utanıyorum an itibari ile. Çünkü insanlar gerçekten bu kadar ceremesini çekiyorsalar benim gibi kıta aşırı bir ülkedeki okurun dahi bedavaya manga okumasının pek bir savunması olamaz.

    2- Kazuya Hiramaru, yani Otters 11’in yazarı, şu ana kadarkiler arasında en favori karakterim oldu. Özellikle tembellikle ilgili ilk konuşmasında gayet sempati ile kıkırdadım.

    3- Shounen battle-mangaların favorilerin başında olmalarına uyuz olduğumu fark ettim ve evet, artık resmen bir Seinen fanı olduğuma eminim.

    4- Mashiro ve Miho ikilisi mükemmeller.

    5- Sevinme sahneleri 4. maddeden daha mükemmeller. Zaten genel olarak yüz ifadeleri Bakuman’ın satan özelliği.

    6- Son olarak özellikle Bakuman’ın ilk sayılarında üretilen pek çok fikrin muhteşem olduğunu ve manga içinde kurgusal mangalar olmalarından ziyade jump ve diğer dergilerde ‘gerçeken’ kapıya kadar gelip geri çevrilmiş fikirler olabilecekleri görüşüne kapıldım bir ara. Ancak Tsugumi Ohba’nın ‘gerçekten’ bu kadar çok fikri kendisinin ürettiğine inandım Hikaye ilerledikçe.

    Beni Bakuman ile tanıştırdığın için sana teşekkür ederim icten-sama

    • October 27, 2010 at 12:12 pm

      seni bakumanla tanıştıran olmaktan gurur duydum ama ben yazmasaydım da sen kendin keşfederdin zaten :) bakuman hakkında daha ayrıntılı bir incelemeni de okumak isterim.

      başka bir hiramaru hayranı daha görmek çok güzel. üstteki yazıyı yazdığımda daha hiramaru yeni ortaya çıkmıştı ama hala daha hiramaru hakkında hislerim değişmedi. eijiyle ikisi favorim. fukuda’yı da seviyorum tabii. bu arada otters 11’ın bir bölümü şeklinde oneshot yayımlamışlar.

      shounen’e ölüüüm yaşasın seinen! bakuman beni shounenden iyice soğuttu, halbuki kendisi de shounen :S okurken hep bütün bu insanların yeteneklerini shounen yazıp popüler olmak için harcadıklarını düşünüyorum. ve aynı düşüncem tsugumi ohba ve takeshi obata için de geçerli. belki de seinenci olmalıydı onlar ve bakuman da seinen olmalıydı.

      • October 30, 2010 at 7:10 am

        107 ile güncel bölüme ulaştım az önce. İkilinin komedi serisi yürütmeye çalıştıkları kısımlar serinin en kötü ve sıkıcı kısımlarıydı bence. Ancak sonra ne oldu bilmiyorum (belki o sıkıcılık planlanmış bile olabilir) birden düze çıktı. Hatta tırmandı resmen dağa taşa kurgu. Yeni karakterlerin eklenmesine bu kadar müsait başka bir manga var mı ortalıkta bilmiyorum, deli gibi karakter yığıldı ve pek çoğunu sevip sevmediğime kolayca karar verebildim hep ki bu harika bir durum.

        107’nin sonunda genişçe bir gülümseme ile kapattım çünkü hepsi de romantik-manga yapacak gibi görünüyor bu gidişle (belki Hiramaru bile). Ha Hiramaru demişken, ona acımaktan kendimi alamıyorum. Zaten fark ettin mi bilmiyorum, ilk göründüğünde şık, karizmatik ve güçlü bir duruşu vardı ancak sonra gittikçe sefilleşti ve manga hazırladığı mekan bile daha karanlık tasvir edilir oldu.

        Şu asosyal mangakadan bir yerlere varılacağını umdum sürekli ama ya daha ilerisi için planlanmış bir karakter ya da sadece bir dolgu malzemesiydi şu ana kadar.

        Son gelen asistanlardan Shiratori Shun’u ben başta bayan bir karakter sandım ne yalan söyleyeyim (Hatta hikayede kamyoncunun teki dalga geçince gayet sağlam güldüm). Kuzeninin “Bayan hayranların Eiji’nin halinden şikayetçi olması teorisi” için bir tepki olduğunu düşünüyorum onun.

        Bu yorumlardan başka ayrıntılı bir fikrim kaldığını sanmıyorum Bakuman ile ilgili. Ya da çok hızlı okudum ve gerçekten önemli kısımlar aklımda perdelendiler. Başka bir manga ile ilgili de güzel şeyler yazasım var ama sabah olmuş :P

        • October 30, 2010 at 4:29 pm

          sen söyleyince aklıma geldi benim de o saçma mangayı yazdıkları dönemde bakumana ilgim cidden azalmıştı, öyle her hafta gelsin de okuyayım demiyordum. ama o dönemi bitirdiklerinde mesela gizlice insanları izlemeye başladıkları bölümde gülmekten gözümden yaş geldi :) özellikle editör hattori’nin “sit down iwase-kun” dediği yerde ben de masiro ve takagi gibi kahkahalarımı bastırmaya çalışıyordum :)

          diğerlerinin değil de hiramaru’nun ne yazacağını çok merak ediyorum. çünkü o “calculating type” değil de eiji gibi “dahi mangaka” klasmanından olduğu için ne tür mangalar tutar hesabı yapmadan içinden gelen ve sıradışı bir şey yazacaktır diye bekliyorum.

          ben de hemen 107yi okuyayım bari.


Leave a Reply

Arşiv (adeta bir zaman tüneli)

yazı kategorileri

Yeni yazılardan haberdar olmak için mail adresini gir.

Join 263 other followers

blog istatistikleri

  • 490,153 tıklama
Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory

şu sıralar okuduğum

RSS icten’s Recently Watched Anime from MyAnimeList.net

RSS icten’s Recently Read Manga from MyAnimeList.net


